اخبار داغ

روایت شاخص از حضور بسیج سازندگی در لرستان؛

پیکر سیل‌زده کهریز به دست جهادگران قزوینی جان دوباره گرفت

پیکر سیل‌زده کهریز به دست جهادگران قزوینی جان دوباره گرفت
این فرشتگان بدون بال راهی مناطق محروم سیل زده می‌شوند و قصه عشق را معنا می‌کنند تا هیچ خانواده‌‌ای غصه‌ی بی‌خانمانی را نخورد، جهادگران بسیجی بدون هیچ مزد و منتی سختی راه و کار طاقت فرسای شبانه روزی را به جان می‌خرند چون با خدا معامله کرده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به از نقل  شاخص، همه‌ ساله شاهد اعزام نیرو‌های بسیجی به مناطق محروم برای ساخت و ساز خانه و فراهم کردن زیرساخت‌های و امکانات بهداشتی و رفاهی هستیم؛ نیرو‌های بسیجی جوان که بدون هیچ چشم‌داشت مادی با تمامی توان خود همت به ساخت و بازسازی مناطق مسکونی برای افراد محروم و بی‌بضاعت می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

اما این بار به فرمان و عشق ولایت و حمایت از مردم سیل زده اعزام می‌شوند؛ بله این بار قصه قصه‌ی عشق است و دلدادگی و جهادگرانی که خودجوش به یاری هموطنان سیل زده می‌شتابند تا هیچ چشمی در انتظار سقفی برای سرپناه نباشد.

,

آری، این فرشتگان بدون بال راهی مناطق محروم سیل زده می‌شوند و قصه عشق را معنا می‌کنند تا هیچ خانواده‌‌ای غصه‌ی بی‌خانمانی را نخورد، جهادگران بسیجی بدون هیچ مزد و منتی سختی راه و کار طاقت فرسای شبانه روزی را به جان می‌خرند چون با خدا معامله کرده‌اند و می‌دانند که دعای خیر مردمان این دیار بدرقه راهشان خواهد بود.

,

مدت زیادی از حادثه سیل نمی‌گذرد اما تب و تاب حضور چهره‌های مشهور و قشرهای مختلف در استان‌های سیل‌زده مربوط به همان روزهای اول بود و گویا دفتر این اتفاق ناگوار هم بسته شده و به فراموشی سپرده شده است اما در این میان جهادگران بسیجی هستند که هنوز در صحنه مانده‌اند و پا به پای هموطنان سیل‌زده برای ساخت خانه‌هایشان کار می‌کنند و از جان و دل مایه می‌گذارند.

,

, ,

 

,

در جریان یک تور رسانه‌ای به خطه لرستان سفر کردیم تا از نزدیک از احداث واحدهای مسکونی که توسط بسیج سازندگی استان قزوین در روستای کهریز وروشت درحال انجام است، بازدید کنیم. کهریز روستایی محروم و دورافتاده است که در شهرستان نورآباد واقع شده و اکنون جهادگران استان قزوین مراحل دیوارکشی و تکمیل واحدهای مسکونی را در این منطقه انجام می‌دهند.

,

در کوچه پس کوچه‌های این روستا قدم زدیم و در هر نقطه‌ای شاهد دیوارهایی بودیم که به همت چندین تن از جهادگران بسیجی استان قزوین بالا می‌رفت، هر آجری که با یک “یاعلی” به بالا پرتاب و با ملات عشق و غیرت روی هم چیده می‌شد؛ نوید زندگی نو را در این روستای زیبا می‌داد.

,

رضایت و امید اهالی روستا از سپاه و جهادگران قزوینی را در همان اولین هم صحبتی می‌شد، پی برد چراکه قدردانی آن بانوی لرستانی از بسیجیان قزوینی تا برق امید در چشمان کودکان و جوانان روستا هنوز در خاطرمان مانده است.

,

گروه جهادی شهید شکرالله عباسی، حوزه شهید رجایی شهر الوند از جمله گروه‌های جهادی بود که چند روزی سخت مشغول ساخت و ساز بودند تا پیش از رفتنشان وظیفه خود را ادا کرده باشند و تمام دغدغه‌شان این بود که قبل از فصل سرما نیز سرپناه خانوارها آماده شود.

,

جلوتر رفتیم تا به این گروه جهادی خداقوتی بگوییم و درصدد بودیم تا با یکی از جهادگران مصاحبه‌ای داشته باشیم اما تمامی اعضا بنا بر علاقه‌ای که در گمنام ماندن داشتند، از رسانه‌ای شدن و مصاحبه اجتناب می‌کردند تا اینکه بلاخره موفق شدیم مصاحبه‌ای کوتاه با یکی از اعضا به نمایندگی از گروه بپردازیم.

,

, ,

 

,

ابراهیم خمسه‌ای یکی از اعضای این گروه جهادی بود که در گفت‌وگو با خبرنگار شاخص، اظهار کرد: خدمت کردن به مردم و راضی کردن دل آن‌ها کسی را خسته نمی‌کند؛ ما آمده‌ایم تا انجام وظیفه کنیم.

, شاخص،,

 

,

وی بیان کرد: اکثر اعضای تیم به صورت دو سال مداوم در کارهای جهادی فعالیت دارند؛ از بحث زلزله کرمانشاه که به مدت هشت روز در دو روستا حضور داشتند و خدمات خوبی ارائه کردند تا سیل لرستان که همچنان فعال هستند.

,

این جهادگر بسیجی افزود: امسال بعد از حادثه سیل که اوایل سال رخ داد برای سومین دوره‌ای است که در این منطقه حاضر می‌شویم و به ارائه خدمات می‌پردازیم.

,

خمسه‌ای بیان کرد: در اولین اعزامی که داشتیم نیز کمک‌های جمع آوری شده مردمی را بین سیل زدگان توزیع کردیم و لایه روبی کوچه‌ها و خیابان‌ها را انجام دادیم.

,

, ,

 

,

وی ادامه داد: در این دوره نیز یک گروه ۲۰ نفره برای ساخت و ساز آمده‌ایم که علاوه بر شش استادکار ماهر نیز مابقی گروه که از اعضای بسیج هستند به عنوان زیر دست فعالیت می‌کنند.

,

این جهادگر الوندی اضافه کرد: از تمام گروه‌های شغلی اعم از مهندس، معلم، دانشجو، پاسدار، و مشاغل مختلف حضور دارند و طوری نیست که از قشر خاصی انتخاب شده باشند.

,

خمسه‌ای ابراز کرد: افرادی هستند که باوجود اینکه شغل آزاد دارند و درآمد خانواده‌شان از بناکاری تامین می‌شود اما کمک به همنوع را تکلیف دانسته و کارشان را تعطیل کرده و با علاقه در این دوره شرکت کرده‌اند.

,

وی خاطرنشان کرد: اکثر این جهادگران عضو بسیج و پیرو مقام معظم رهبری هستند؛ به طوری که وقتی رهبری در بیانیه‌ای که صادر کردند نیز مکرر تاکید داشتند که مناطق سیل زده به فراموشی سپرده نشوند نیز این جهادگران امر رهبری را برای خود تکلیف دانستند.

,

, ,

 

,

این جهادگر بسیجی تصریح کرد: همه جهادگران از روی تکلیف حاضر می‌شوند نه از روی ترحم؛ آمده‌اند تا علاوه بر ادای تکلیف؛ رضایت مردم را هم جلب کنند که شاید گوشه‌ای از این محرومیت جبران شود و مردم سرپناه مناسبی داشته باشند.

,

خمسه‌ای با اشاره به عدم مقاومت منازل مسکونی در این منطقه گفت: اکثر منازل سنتی در این منطقه طوری است که اگر امسال هم بارندگی‌ها مانند سال گذشته باشد مجدد آسیب دیدگی و ریزش سقف‌ها رخ می‌دهد چراکه برای جلوگیری از باران، گل و لای فراوانی روی سقف منازل زده شده که استاندارد لازم را ندارند.

,

وی اظهار کرد: ما چند گروه در قالب سفت‌کاری، گچ‌کاری، تاسیساتی و ناظر به صورت آماده‌باش داریم که به محض نیاز اعزام خواهند شد.

,

جهادگر بسیجی با اشاره به صمیمیت و مهمان نوازی مردم کهریز گفت: علاوه بر خوش اخلاقی و ارتباط خوبی که اعضای گروه با مردم دارند؛ اهالی محله هم کار تیم را مقدس می‌دانند و با داشته‌های خود قدردان زحمات اعضاء هستند.

,

 

,

 

,

خمسه‌ای ادامه داد: طی این هفته دو منزل تکمیل شده و در کنار این خدمات سعی می‌کنیم با جوانان محل هم ارتباط بگیریم و آنان را در بحث‌های فرهنگی و ایجاد اشتغال هدایت کنیم.

,

وی عنوان کرد: درآمد مردم این منطقه از طریق کشاورزی دیمی و دامداری است که سودآوری و عایدات آنچنانی برایشان ندارد، به طوری که گاهی هزینه نگهداری از دام از درآمد آن بالاتر است.

,

این جهادگر بسیجی افزود: باتوجه به فعالیت بسیج سازندگی در بحث ایجاد اشتغال برای مناطق خودمان؛ به این جوانان هم این پیشنهادهای لازم  و راهنمایی‌ها را درخصوص درآمدزایی در بحث اقتصاد مقاومتی و دریافت تسهیلات ارائه می‌دهیم.

,

خمسه‌ای در پایان گفت: امیدوارم شرایطی در کشور ایجاد شود که نیازهای مردم مناطق محروم قبل از اینکه دچار بحران شوند برطرف شود و منتظر حادثه یا رخدادی عظیمی نباشیم که بعد بخواهیم برای جبران تلاش کنیم.

,

, ,

 

,

این سفرنامه ادامه دارد…

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه