اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان مطرح کرد؛

اختصاص یازده تخت به بخش وی آی پی بیمارستان کوثر سنندج / آغاز پذیرش دانشجوی بین‌الملل/ ثبت نام ۲۰ دانشجو از اقلیم کردستان عراق

اختصاص یازده تخت به بخش وی آی پی بیمارستان کوثر سنندج / آغاز پذیرش دانشجوی بین‌الملل/ ثبت نام ۲۰ دانشجو از اقلیم کردستان عراق
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به برنامه ریزی های لازم برای پذیرش دانشجوی بین الملل در دانشگاه علوم پزشکی استان اشاره کرد و گفت: در این زمینه تاکنون ۲۰ دانشجوی پزشکی از اقلیم کردستان عراق برای مهرماه ثبت نام شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  آفتاب دل، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان در نشست خبری با خبرنگاران استان کردستان در خصوص بهبود آگاهی ها و سواد سلامت مردم، گفت: یکی از مهمترین برنامه های این دوره اجرای طرح تحول نظام سلامت بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آفتاب دل،,

 

,

وحید یوسفی نژاد پیشرفت های دانشگاه را حاصل مشارکت وسیع در سطوح مدیریتی و عملیاتی دانشگاه برشمرد و گفت: در زمان دولت تدبیر و امید بیش هزار تخت بیمارستانی به جمع تخت های فعال استان اضافه شده است که میانگین تعداد تخت ها در استان تا دو و نیم تخت به ازاء هزار نفر اضافه شده است و این در حالی است که این شاخص قبل از شش سال پیش برابر با 0/9 بود.

,

 

,

وی با بیان اینکه، اجرای پروژههای طرح تحول نظام سلامت، مراکز سلامت و امور بهداشتی، فضاهای آموزشی و پژوهشی و سایت اداری و ستاد مرکزی دانشگاه در حوزه عمرانی انجام گرفته است، اضافه نمود: در دوره مذکور 637 تخت به بیمارستان کوثر سنندج، 32 تخت به بیمارستان سروآباد، 32 تخت به بیمارستان دهگلان، بیمارستان 96 تخت خوابی بانه و بیمارستان 217 تخت خواب بیمارستان سقز به سرانه تخت بیمارستانی استان اضافه شده است.

,

 

,

سرپرست دانشگاه با تاکید بر اینکه، بیش از 97 درصد پیشرفت فیزیکی بیمارستان سقز محقق و در کنار ساخت آن، فرآیند تجهیز نیز پیگیری شده است، ابراز داشت: با افتتاح و بهره برداری از این بیمارستان سرانه تعداد تخت های بیمارستانی استان باز هم افزایش پیدا خواهد کرد و در کنار آن بیش از 300 نفر از نیروهای مرتبط بکارگیری خواهد شد که ان شاالله سعی خواهد شد بر اساس سیاست های بومی گزینی اقدام گردد.

,

 

,

 یوسفی نژاد کردستان را یکی از نقاط دارای بیشترین شیوع بیماری های سرطان دستگاه گوارش برشمرد و ادامه داد: با توجه به این موضوع نیاز به توسعه و تجهیز مراکز غربالگری و تشخیص سرطان احساس می شد که در این رابطه نیز اقدامات بسیار مطلوبی در دست اقدام است که منجر به شناسایی ریسک فاکتورهای موثر در بروز و نیز به موقع تشخیص دادن سرطان ها می گردد.

,

 

,

وی  ضمن اشاره به اینکه، در حوزه طرح تحول نظام سلامت، تجهیز تخت‌های ویژه ICU و CCU، راه اندازی بخش شیمی درمانی و غربالگری سرطان، توسعه اورژانس‌های بیمارستانی، راه اندازی بخش  LDRدر بلوک‌های زایمان، احداث اورژانس هوایی و پد بالگرد و نیز احداث چندین کلینیک ویژه از جمله مهمترین دست آوردهاست، اظهار داشت: در طول شش سال گذشته بیش از ۱۰۰ تخت به ظرفیت تخت های ویژه استان اضافه شده است که منجر به بهبود خدمت رسانی به مردم شده است.

,

 

,

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان در خصوص احداث و تجهیز اتاق های LDR در بیمارستان ها گفت: اتاق‌های LDR در بلوک زایمان بیمارستان‌های سنندج، دیواندره، سقز و بانه این امکان را محقق ساخته است تا زنان بارداری که در زمان وضع حمل بخواهند در یک محیط خصوصی و در کنار خانواده خود زایمان داشته باشند، این امکان برای آنان فراهم باشد.

,

 

,

وحید یوسفی نژاد گفت: راه اندازی کلینیک‌های ویژه در شهرستان‌های سنندج، قروه، سقز، مریوان، بانه، کامیاران و دهگلان از جمله دیگر دست آوردهاست که از ابتدای سال تا کنون ۲۶۲ هزار کردستانی در این مراکز پذیرش شده و خدمات دریافت نموده اند.

,

 

,

وی تصریح کرد: بخش های شیمی درمانی و تشخیص و غربالگری سرطان بیمارستان های توحید سنندج، شهید بهشتی قروه و مریوان به بهره برداری رسیده است.

,

 

,

سرپرست دانشگاه وضعیت برخورداری استان در حوزه نیروهای تخصصی و فوق تخصصی را مطلوب ارزیابی نمود و گفت: ان شاالله ظرف دو ماه آینده نیروهای جدیدی در این حوزه ها به چرخه ارائه خدمات سلامت استان اضافه خواهد شد و احیانا اگر مشکلی در این زمینه وجود دارد مرتفع خواهد شد.

,

 

,

یوسفی نژاد اجرای طرح تحول نظام سلامت را در تمامی بخش ها برشمرد و گفت: در کنار تحول درمان، تحول آموزش، بهداشت، پژوهش و دیگر جنبه ها نیز مورد توجه قرار گرفت که امروز شاهد نتایج مثبت آن هستیم.

,

 

,

وی گفت: در حوزه تحقیقات و فن آوری پیشرفت های خوبی حاصل شده است که بیش از سه مرکز تحقیقاتی زئونوز، SDH و بیماری های علوم اعصاب اضافه شده است.

,

 

,

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه دانشگاه دارای پنج دانشکده(بهداشت، پیراپزشکی، پزشکی، دندان پزشکی و پرستاری و مامایی) است، گفت: 40 رشته کاردانی، 7 رشته تخصصی، 10 رشته کارشناسی ارشد، سه رشته دکترای تخصصی و 15 بیمارستان دانشگاهی و شش مرکز تحقیقاتی در استان فعال است که در سال بین 150 تا 160 دانشجوی پزشکی فارغ التحصیل می گردند و در حال حاضر بیش از2700 دانشجو در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

,

 

,

 وحید یوسفی نژاد گفت: یکی از مهمترین برنامه های دانشگاه توسعه و ایجاد زیر ساخت های مربوط به پیوند اعضا است که در این زمینه اقدامات خوبی از جمله برگزاری اولین دوره پیوند اعضا در استان انجام شد.

,

 

,

وی با بیان اینکه امیدواریم تا پیش از پایان سال جاری اولین عمل پیوند کلیه را در کردستان انجام دهیم، اظهار داشت: پیوند قرنیه و همچنین مغز استخوان نیز عمل‌هایی هستند که ظرفیت و توان انجام آنها را نیز داریم.

,

 

,

سرپرست دانشگاه ادامه داد: افتتاح بخش VIP بیمارستان کوثر از جمله مهمترین اقداماتی است که در چند ماه اخیر انجام شده است که در این زمینه بیمارستان های دولتی می توانند تا پنج درصد ظرفیت تخت های فعال را به این بخش اختصاص دهند و بخش مذکور دارای استانداردهای بین المللی بوده و در زمینه ارائه خدمات، ظرفیت رقابت با تمام بیمارستان های بخش خصوصی در سطح کشور را دارد.

,

 

,

یوسفی نژاد راه اندازی مدیریت امور بین الملل را در دانشگاه از جمله دیگر اقدامات اخیر برشمرد و گفت: جذب دانشجویان خارجی، توسعه توریسم درمانی، برگزاری نمایشگاه توانمندی های دانشگاه در کردستان عراق و عقد قراردادها و تعاملات بین المللی با دانشگاه های خارجی در مدت سه ماه اخیر انجام شده است.

,

 

,

وی اظهار داشت: طی سال جاری ۵۲ پروژه سلامت محور را در استان استارت زده‌ایم و امیدواریم تا پایان سال جاری با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی استان آنها را به بهره برداری برسانیم.

,

 

,

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان به مقدم بودن پیشگیری به درمان اشاره نمود و تاکید کرد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که به شدت بر روی آن تاکید داریم بحث فرهنگ سازی و آموزش‌های سلامت محور است چرا که اگر در این حوزه سرمایه گذاری کنیم می‌توانیم از بسیاری از هزینه‌هایی که در حوزه درمان انجام می‌شود، جلوگیری کنیم.

,

 

,

 وحید یوسفی نژاد خاطر نشان ساخت: در سال جاری بخش دیالیز بیمارستان توحید سنندج توسعه پیدا کرده و قرار است حدود ۱۵ دستگاه دیالیز به این بخش اضافه و خدمات بیشتری به بیماران کلیوی استان ارائه شود.

,

 

,

سرپرست دانشگاه ابراز داشت: 61 پایگاه فوریت‌های پزشکی شامل 24 پایگاه شهری، 34 پایگاه جاده ای، 2 پایگاه موتوری و یک پایگاه اورژانس هوایی در استان فعال بوده و نیز دو دستگاه آمبولانس انکوباتوردار برای نوزادان دارای شرایط اعزامی به منظور کاهش مرگ  و میر آنان در بیمارستان های بوعلی مریوان و بعثت سنندج بکارگیری شده است.

,

 

,

یوسفی نژاد ضمن بیان اینکه، تا پایان سال جاری 34 پایگاه سلامت حاشیه ای و چهار پایگاه در شهرهای 20 تا 50 هزار نفری  راه‌اندازی می‌گردد، افزود: با تلاش هایی که در دانشگاه انجام شده است بیش از 98 درصد نوزادان از نظر کم کاری تیروئید و بیمارهای فینل کتونوری غربالگری شده اند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه