اخبار داغ

مدیرعامل آبفار استان:

5 روستای استان سمنان با تانکر آبرسانی می‌شود/ 65 کیلومتر از شبکه آبرسانی روستاهای استان نیازمند تعویض

5 روستای استان سمنان با تانکر آبرسانی می‌شود/ 65 کیلومتر از شبکه آبرسانی روستاهای استان نیازمند تعویض
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان با اعلام اینکه روستای بدون آب در سطح استان وجود ندارد، گفت: 5 روستا با مشکل آب مواجه هستند که با تانکر آبرسانی می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور کشاورزیان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت، در خصوص مشکلات آب روستاهای سطح استان، گفت: بالغ بر 292 روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارد که از این تعداد 25 روستا در مرز تنش آبی قرار دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان، افزود: 3 الی 4 روستا با مشکل کمبود آب مواجه بوده و به مرز بحران خواهند رسید.

,

کشاورزیان با بیان اینکه در حال حاضر روستای باغچه و ارمیان در شهرستان میامی با بحرانی ترین مشکل آب دست و پنجه نرم می کنند، مطرح کرد: برخی روستاهای سطح استان با کمبود آب و تنش آبی مواجه هستند اما تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی استان قرارندارند.

,

وی ادامه داد: برخی روستا ها مانند دهملا، قلعه حاجی و.. در مرز قرار گرفته و برخی اوقات با مشکل آب مواجه هستند، شرکت آب و فاضلاب روستایی استان از طریق اجاره آب، برای حل مشکلات این روستاها اقداماتی انجام داده است.

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان از طرح هایی مانند مجتمع سازی و حفرچاه به صورت نقطه ای و محلی در برخی روستاهای استان برای مشکلات آبی خبر داد و افزود: در روستای دهملا و قلعه حاجی دو منبع آبی حفاری شده که بالغ بر 670 میلیون تومان هزینه برجای گذاشته است.

,

کشاورزیان با اعلام اینکه روستای بدون آب در سطح استان وجود ندارد، تاکید کرد: برخی آبادی های سطح استان از امکانات تامین آب شرب مناسب برخوردار نیستند و آبادی بدون آب هم در استان وجود ندارد.

,

وی ادامه داد: در حال حاضر در 5 روستا کار آبرسانی با تانکر انجام می شود که 4 روستا در منطقه خارتوران و 1 روستا در شهرستان میامی قرار دارد، اما خوشبختانه به دلیل بارش باران در سطح استان به شدت آبرسانی با تانکر کاهش پیدا کرده و از ظرفیت مازاد آب برای کمک به آب شرب شهرستان شاهرود استفاده شده است.

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان با اشاره به اینکه خدمت رسانی از طریق تانکر بر حسب نیاز و سرانه مصرف روستاها انجام می شود، گفت: کار آبرسانی سیار به روستاها هفته ای یکبار صورت می گیرد.

,

کشاورزیان با بیان اینکه در سال 98 طرح های اجرایی برای روستا ها مشخص شده است و برخی طرح ها به اعتبارات بالایی نیاز دارد که نمی توان با اعتبارات استانی آن ها را اجرا کرد، اظهار کرد: در سال جاری با 34 میلیارد و 400 میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و اعتبارات ردیف متمرکز ملی آبرسانی روستا ها، مشکلات بالغ بر 58 روستا از این محل حل خواهد شد.

,

وی مطرح کرد: در سال 95 انجمن خیرین آب رسان روستایی در استان تشکیل شد که اعضای آن از نیروهای کلیدی و بازنشسته شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند که توانستند با مشارکت شرکت آب و فاضلاب روستایی در سال جاری پروژه 300 میلیون تومانی در منطقه محروم خارتوران را احداث کنند.

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان گفت: استفاده از ظرفیت خیرین برای حل مشکلات روستا ها برای  اولین بار درسطح استان اجرا شده است.

,

کشاورزیان با اشاره به اینکه 65 کیلیومتر از شبکه آبرسانی روستاهای استان نیاز به تعویض دارد، تصریح کرد: نسبت به شناسایی نقاط حادثه خیز شبکه های آبی روستایی اقداماتی انجام شده که پیش بینی می شود در سال جاری بالغ بر 40 کیلیومتر از شبکه آبرسانی روستایی توسعه خواهد یافت.

,

وی با بیان اینکه در هفته دولت 85 پروژه در سطح استان افتتاح شده است، تاکید کرد: 4 پروژه کلنگ زنی شده است که اعتبارات پروژه های  افتتاح شده به 17 میلیارد تومان و اعتبارات پروژه های کلنگ زنی به 2 میلیارد تومان می رسد.

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان افزود: باتوجه به سرانه مصرف بسیار بالا در روستا های استان، می توان با مشارکت همه ی روستائیان به مدیریت مصرف آب رسید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه