اخبار داغ

شهرِ گران، شهروندان نگران

شهرِ گران، شهروندان نگران
در گذشته زندگی در شهر نسبت به زندگی در روستا طرفداران بسیاری داشت و همه از روستا به شهر مهاجرت می کردند اما امروز این مسئله برعکس شده است و زندگی در شهر نسبت به گذشته بسیار گران شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، امروزه زندگی در شهر مانند گذشته نیست و کمتر کسی این روزها دوست دارد از روستا به شهر مهاجرت کند.
در گذشته به دلیل کمبود امکانات در روستاها و نبود شغل و یا فصلی بودن شغل ها اهالی روستا تمایل بسیاری داشتند تا به شهر مهاجرت و در آنجا زندگی کنند اما امروز امکانات رفاهی در روستا ها  افزایش پیدا کرده است و در روستا توسط خود اهالی کارآفرینی هم صورت می گیرد که همین مسائل مانع مهاجرت روستائیان می شود.
اما اگر این مسئله را در نظر بگیریم که درحال حاضر وضعیت زندگی و اشتغال در روستا مانند گذشته است بازهم روستائیان به شهر مهاجرت نخواهند کرد و این موضوع برعکس هم شده است و شهرنشینان بیشتر دوست دارند به شهر های کوچک و روستا مهاجرت کنند.
دلیل این موضوع این مسئله می باشد که زندگی در شهر نسبت به گذشته بسیار گران شده است و نبود اشتغال مناسب بر سخت تر شدن زندگی افزوده است.
امروز اگر بخواهید در شهر زندگی کنید باید مسکنی برای خود تهیه کنید که اگر در فکر خرید باشید بسیار گران می باشد و قیمت ها نسبت به قبل چند برابر شده است و اگر بخواهیم مسکنی را اجاره کنیم بازهم به لطف برخی مسائل و نبود نظارت مناسب هزینه اجاره بها هم چند برابر شده است.
از طرفی برای تردد در شهر و انجام امورات جاری هر روز باید هزینه های بسیاری بابت کرایه خودرو و یا استهلاک خودروی شخصی خود پرداخت کنید و یا هزینه های دیگری همچون هزینه مدارس، کلاس های متفرقه، سرویس و مهمتر از همه خوردو خوراک است که باید در لیست دخل و خرج خود قرار دهید.
امروز تهیه مواد غذایی منزل، پوشاک خانواده و لوازم مورد نیاز بسیار سنگین شده است و هر روز بر این قیمت ها افزوده می شود اما در گذشته این هزینه ها بسیار کمتر بود و خانواده ها برای تامین امرارومعاش خانواده فشارهای کمتری را متحمل می شدند.
این در حالی است که با افزایش هزینه ها در شهر اما در آمدها و حقوق افراد نسبت به افزایش هزینه، افزایشی نداشته است و بیشترین ضربه را خانواده های طبقه پایین جامعه در این اوضاع بد اقتصادی می خورند و اگر سرپرست خانواده بخواهد بدون دغدغه زندگی نسبتا راحت را برای خانواده خود به وجود بیاورد باید چند شغله باشد چرا که با یک شغل باید با حداقل ها زندگی کرد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  قم فردا، ,  قم فردا,  قم فردا, ،,
,
,
,
,
,
,
,
,
, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه