اخبار داغ

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

مداحان و سخنرانان هدف قیام امام حسین (ع) را در جامعه به خوبی تبیین کنند

مداحان و سخنرانان هدف قیام امام حسین (ع) را در جامعه به خوبی تبیین کنند
حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی شناخت درست از هدف قیام امام حسین (ع) را خواستار شد و گفت: مداحان و سخنرانان هدف قیام را در جامعه به‌خوبی تبیین کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا آشتیانی در گفتگو با خبرنگار  قم فردا، با اشاره به آغاز عزاداری‌های سالار شهیدان در سراسر کشور، اظهار داشت: مردم ایران اسلامی و عاشقان اهل‌بیت(ع) در ده روز اول محرم به‌مانند هرسال قطعاً حضور پرشوری در عزاداری‌ها خواهند داشت چراکه این حضور نشانگر اوج ایمان و ارادت مردم به اهل‌بیت (ع) است.

وی به پیام‌های دیگر برپایی عزاداری‌های سالار شهیدان اشاره کرد و بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران حکومتی است که بر اساس فرامین اسلام در آن عمل می‌شود و شرکت مردم در این مراسم‌ها نشان می‌دهد که مردم همچنان خواستار حکومتی هستند که ارزش‌های اسلامی در آن حرف اول را می‌زند و این به‌خودی‌خود پاسخ محکمی به بدخواهان و دشمنان نظام است.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به وظیفه‌ای مداحان و وعاظ در این ایام اشاره کرد و گفت: مداحان و سخنرانان باید به هدف قیام اشاره کنند چراکه خود امام حسین (ع) می‌فرمایند من برای تفریح و خوش‌گذرانی بیرون نیامدم بلکه برای این‌که با انحرافاتی که در دین جدم به وجود آمده است، خارج شدم تا برابر این انحرافات و کج‌رفتاری‌ها بایستم.

وی شناخت درست از هدف قیام امام حسین (ع) را خواستار شد و ابراز داشت: علاوه بر این باید امربه‌معروف و نهی از منکری که درحرکت حضرت بود در جامعه تبیین شود تا بدانیم که در جامعه اسلامی باید به‌تمامی وظایف خود عمل کنیم.

آشتیانی ادامه داد: اگر فردی مانند یزید به قدرت می‌رسد خود این کار بزرگ‌ترین منکر زمان بود که باید با آن مقابله می‌شد.

وی به دعای معنوی زیارت عاشورا اشاره کرد و گفت: زیارت عاشورا یک زیارت‌نامه انقلابی است به‌طوری‌که در آن‌هم تبری و بیزاری جستن از بنی‌عباس و بنی امیه وجود دارد و هشدار دادن به مردم است که از اباعبدالله پیروی کنند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: این باید در بین مردم جا بیفتد که باید با ظالم در هر دورانی مبارزه کرد خصوصاً افرادی که به دنبال ضربه زدن به دین و جایگاه اهل‌بیت (ع) هستند.

وی وظیفه مداحان و مبلغان را در این ایام مهم برشمرد و تصریح کرد: وظیفه مبلغین و مداحان این است که هدف حضرت از قیام را به‌خوبی در جامعه روشن کنند چراکه اگر این هدف به‌خوبی تبیین شود خود این جواب بسیاری از سؤالات را می‌دهد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه