اخبار داغ

هر دم از این باغ بری می‌رسد!

کشمکش بر سر دانشکده ملاصدرا چالش جدید باند فرودگاه رامسر/ تصمیمی برای خانه‌های شهرک باغ ملی گرفته نشد

کشمکش بر سر دانشکده ملاصدرا چالش جدید باند فرودگاه رامسر/ تصمیمی برای خانه‌های شهرک باغ ملی گرفته نشد
در حالی این روزها کشمکش بر سر واگذاری و تخریب دانشکده ملاصدرای رامسر برای افتتاح باند جدید فرودگاه داغ است که در مجاورت دانشکده هنوز برای منازل مسکونی روبروی باند هیچ تصمیمی گرفته نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، دانشکده فنی ملاصدرا رامسر به عنوان تنها دانشکده فنی پسران در غرب مازندران و شرق گیلان است که محل فعلی آن در منطقه باغ ملی و در مسیر پروازی فرودگاه قرار دارد.

ساختمان جدید این دانشکده در منطقه دشت جلم درحال احداث است تا دانشجویان در محلی مناسب تحصیل کنند.

از آنجایی که سال جاری باند جدید فرودگاه با پیگیری های استاندار، نماینده مجلس و فرماندار پس از ۱۰ سال قرار است به بهره برداری برسد ساختمان باغ ملی این دانشکده باید تا مهرماه تخریب شود.

درحال حاضر هیئت امنای دانشکده فنی ملاصدرا به دلیل عدم تحویل مجتمع دانشگاهی مناسب برای تحصیل دانشجویان این دانشکده با واگذاری این دانشکده در زمان کنونی مخالفت کرده است.

بنا به توافقاتی که انجام شده است قرار بوده دانشکده ملاصدرا پس از دریافت 50 میلیارد ریال ساختمان فعلی را واگذار کند و پس از ساخت مجتمع دانشگاهی جدید در دشت جلم شهر کتالم به آنجا نقل مکان داشته باشد.

فرماندار رامسر در نشست خبری هفته دولت ضمن اشاره به این موضوع بیان کرد: 35 میلیارد ریال از پول توافق شده به دانشکده پرداخت شده است و 15 میلیارد ریال آن باقی مانده است که پس از تکمیل ساختمان جدید و استقرار دانشکده در آن مکان پرداخت می شود.

حال مسئولان این دانشکده ضمن درخواست دریافت پول قبل از جابه جایی اظهار می‌کنند: مدت زمان ساخت دانشکده جدید به طول می‌انجامد و اجاره‌نشینی و استقرار در مکان‌های متعدد پیش‌بینی شده فعالیت تحصیلی را دچار اختلال خواهد کرد.

از طرفی نکته‌ای که در این بین مغفول مانده این است که در مجاورت دانشکده فعلی منازل مسکونی شهرک باغ ملی قرار دارند که هنوز برای آنها تصمیمی گرفته نشده است و اگر چنانچه باند فرودگاه رامسر افتتاح شود باید منازل مسکونی که جز موانع پروازی هستند نیز تخریب شوند.

لازم به ذکر است که اگر این کار انجام نشود می‌توان به جرات گفت که افتتاح باند جدید فرودگاه رامسر یک افتتاح صوری و نیم‌بند خواهد بود.

بنا به گزارشات دریافت شده در نشست هفته گذشته مسئولان مباحث و گفتگوهای سنگین و تندی بر سر این دانشکده انجام گرفته است.

از طرفی انتقال چندین رشته تحصیلی از دانشکده فنی ملاصدرای رامسر به دانشکده تازه تاسیس شهرستان نوشهر محل نگرانی اهالی علم و دانشگاهی رامسر شده است.

حال باید دید مسئولان شهرستانی و کشوری در روزهای آینده چه تصمیماتی را برای رفع این مشکلات اتخاذ می‌کنند.

انتظار می‌رود با تصمیمی درست و همراه با عقلانیت اقداماتی انجام شود که نه توسعه فرودگاه رامسر دچار اختلال شود و نه فعالیت علمی و تحصیلی دانشکده ملاصدرای رامسر.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه