اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

دستاوردهای دفاعی بسیج در چهل سالگی انقلاب اسلامی/ از مقابله با ضدانقلاب تا انهدام جنگ روانی غرب؛ بسیج الگویی برای همه کشورهای حق طلب

دستاوردهای دفاعی بسیج در چهل سالگی انقلاب اسلامی/ از مقابله با ضدانقلاب تا انهدام جنگ روانی غرب؛ بسیج الگویی برای همه کشورهای حق طلب
موفقیت نیروهای بسیجی در جبهه‌های دفاع مقدس نه‌تنها در آن دوره زمانی، بلکه پس از آن نیز به الگویی برای مسلمانان انقلابی بخصوص در میان ملت های مسلمان منطقه تبدیل شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «بسیج نیروی مخلص خداست»؛ تعبیری که امام خمینی (ره) درباره این نیروی مردمی انقلابی به کار بردند. بسیج در چهل سال انقلاب دستاوردهای مختلفی داشته است. پیروزی های زیادی در عرصه های مختلف نظامی، علمی، سازندگی، اقتصادی، جنگ روانی، ارزشی و فرهنگی داشته است که در ادامه به این موارد اشاره می کنیم. این موارد تنها به داخل کشور منحصر نمی شود بلکه بسیج الگویی برای رشد و بالندگی گروه های مردمی انقلابی در کشورهای دیگر خصوصا کشورهای اسلامی شده است. درون مایه تشکیل بسیج فرهنگی و انقلابی بود اما با وقوع جنگ تحمیلی بسیجیان با انگیزه بالایی وارد جنگ حق علیه باطل شدند و رشادت ها و ایثارگری های بسیاری از خود نشان دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
رشد بسیج در بستر جنگ تحمیلی و دفاع مقدس
, رشد بسیج در بستر جنگ تحمیلی و دفاع مقدس,
 
,
 وقتی نیروهای بعثی به ایران اسلامی حمله کردند و برخی از شهرهای کشورمان را مورد تجاوز قرار گرفتند، هنوز انقلاب اسلامی نو پا بود. در این راستا تشکیل بسیج و حضور مردم انقلابی در این سازمان مردم نهاد سبب شد تا مقابله جدی و حماسی با دشمن بعثی صورت گیرد. همین جا بود که همان مردم انقلابی دعوت پیر جماران را لبیک گفتند و به صف داوطلبان بسیجی برای حضور در جبهه‌های مبارزه پیوستند.
,
 
,
درواقع خمیر مایه بسیج در فضای سخت جنگ شکل گرفت و همین موضوع سبب شد تا علاوه بر روحیه دینی و الهی روحیه مقاومت هم در بسیج شکل بگیرد و نهادینه شود. تا به امروز برنامه های دفاعی و نظامی از جمله مسائل جدا نشدنی بسیج است که هر روز در حال تقویت است و با رشد و پیشرفت چشمگیری در حال تداوم است.
,
 
,
ترویج الگوی نیروی دفاعی مردمی در منطقه
, ترویج الگوی نیروی دفاعی مردمی در منطقه,
 
,
این روحیه مقاومت که حاصل موفقیت بسیج در دفاع مقدس است را حالا بسیاری از کشورهای مسلمان حق طلب منطقه خاورمیانه از بسیج الگو گرفته اند. یکی از نمونه های بسیار موفق این الگوگیری حزب الله لبنان است. محور مقاومت در کشورهای مختلف اسلامی نیز به نوعی از الگوی بسیج استفاده کرده اند. شاید آخرین نمونه‌های تاثیرگذاری بسیج در شکل‌گیری نمونه‌های دفاع مردمی، بحران اخیر در کشور عراق و سوریه باشد. داعش که با ادعای خلافت اسلامی ابتدا در سوریه و سپس در عراق دست به اقدام نظامی زد با یک نیروی مردمی برخاسته از نگاه انقلابی و اسلامی روبه‌رو شد. جیش الشعبی در سوریه و نیروهای بسیج مردمی در عراق یکی از مهم‌ترین عوامل پایداری در برابر تجاوزات این گروه تروریستی بوده است. گروه‌هایی که به روشنی نمونه‌های موفق کنونی نیروی مقاومت بسیج ایران هستند.
,
 
,
محور مقاومت از جمله محورهایی است که با روحیه انقلابی و حضور مردمی شکل گرفته و به طور سازمان یافته ای در حال مقابله با دسیسه های غرب و کشورهای مرتجع منطقه است. بسیاری از پیروزی های این محور به سبب حضور نیروهای انقلابی مردم مانند بسیج به دست آمده است. 
,
 
,
مقابله با ضدانقلاب و جنگ روانی غرب
, مقابله با ضدانقلاب و جنگ روانی غرب,
 
,
دشمن از بدو پیروزی انقلاب اسلامی علاوه بر جنگ فیزیکی به جنگ روانی علیه کشورمان نیز روی آورد تا بلکه بتواند کمبودها و ناتوانی های خود را در این عرصه پوشش دهد. بسیجیان در عرصه های مختلف اطلاعاتی و خبری ورود هوشمندانه ای داشتند. درواقع بصیرت افزایی و حضور در صحنه هایی که دشمن سعی داشت با گل آلوده کردن فضا و گرفتن ماهی خود در این غبار نقشه شوم خودرا علمیاتی کند با سد محکم بسیجیان روبرو شد. 
,
 
,
درواقع بصیرت افزایی و تبیین دسیسه دشمن و واقعیت ماجرا توسط نیروهای حزب اللهی و بسیجی در فضای مجازی و رسانه ای یکی از دستاوردهای دفاعی مهم این نیروی انقلابی مردمی به شمار می رود. حالا با گسترش فضای مجازی و راه اندازی شبکه های اجتماعی مختلف شاهد فعالیت گسترده و مستمر بسیجیان در این عرصه هستیم. این عرصه یکی از مهمترین عرصه های دفاعی بسیج محسوب می شود که بی وقفه و بدون هیچ توقفی انجام می گیرد. درواقع اگر جنگ تحمیلی و فیزیکی به طور مقعطی است، جنگ روانی روز و شب نمی شناسد و در روزهای تعطیل حتی شاهد عملیات جنگ روانی دشمن و آفند و پدافند نیروهای بسیجی در این عرصه هستیم.
,
 
,
بسیجیان و وظیفه امر به معروف و نهی از منکر 
, بسیجیان و وظیفه امر به معروف و نهی از منکر ,
 
,
در بعد اخلاقی بسیجیان هم خود به طول عملی الگوی جامعه برای رعایت شرعیات و عرف جامعه هستند و هم در زمینه ترویج اخلاق اسلامی و سیره امامان بزرگوار پیش قدم هستند. بسیج در عرصه اخلاقی یکی از فعال ترین نیروهای انقلاب اسلامی به شمار می رود. 
,
 
,
فریضه امر به معروف و نهی از منکر، ضروری‌ترین عنصر حیات اسلامی جامعه است. این رویکرد خودکنترل در جامعه پیش از آن که نیروی قهری حاکمیت وارد عمل شود به اصلاح روش‌ها و رفتارهای اجتماعی منجر خواهد شد و به نوعی بیمه سلامت اجتماعی برای هر جامعه‌ای خواهد بود. 
,
 
,
نیروهای بسیج به اقتضای مردمی بودن ذات و شکل این نهاد بهتر می توانند با مردمی که از جنس خود هستند، ارتباط برقرار کنند و از این منظر طرح های مردمی جالبی از سوی نیروهای بسیجی برای جامعه تدارک دیده و به اجرا گذاشته شده است که بایستی این موارد تقویت شود. 
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه