اخبار داغ

کارشناس سیاسی:

چرا اصل هشتم قانون اساسی اجرا نمی‌شود؟/ مردم زیر پای رئیس قوه قضائیه در برخورد با فساد را خالی نکنند

چرا اصل هشتم قانون اساسی اجرا نمی‌شود؟/ مردم زیر پای رئیس قوه قضائیه در برخورد با فساد را خالی نکنند
کارشناس سیاسی با بیان این‌که حالا که به بررسی پرونده فساد فلانی رسید، برخی صدایشان بلند شده است! گفت: در خصوص اجرای عدالت قضائی که آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه در حال اجرا دارد اما به او حمله می کنند، ملت زیر پای او را خالی نکنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حسین خسروی کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی عصر امروز در همایش طلایه داران و یاوران امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بیرجند که در مجتمع غدیر برگزار شد گفت: در خصوص اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، آیه 110 سوره آل عمران مسلمانان را به عنوان بهترین امت معرفی کرده است و فرموده مسلمانان دنبال امر به معروف و نهی از منکر باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، حسین خسروی کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی عصر امروز در همایش طلایه داران و یاوران امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بیرجند که در مجتمع غدیر برگزار شد گفت: در خصوص اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، آیه 110 سوره آل عمران مسلمانان را به عنوان بهترین امت معرفی کرده است و فرموده مسلمانان دنبال امر به معروف و نهی از منکر باشند.,

وی افزود: یکی از سه شرطی که رسول خدا (ص) فرمودند این است اگر مردمی می‌خواهند از برکات دائمی برخوردار شوند امر به معروف و نهی از منکر کنند.

,
کارشناس سیاسی گفت: شهید مطهری در تبیین نهضت حسینی گفت علت اصلی قیام امام حسین (ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر است.
,
 
,
خسروی افزود: ما به عنوان آحاد جامعه این واجب بزرگ را باید از مسئولان مطالبه کنیم.
,
 
,
وی اظهار کرد: زیربنای تمام واجبات امر به معروف و نهی از منکر است و ما باید این را مطالبه کنیم.
,
 
,
کارشناس سیاسی با بیان این‌که یکی از وظایف امت اسلامی مطالبه است گفت: آیه 41 سوره حج یکی از فلسفه های تشکیل حکومت اسلامی را امر به معروف و نهی از منکر بیان می کند.
,
 
,
خسروی افزود: ملت از همه دولتمردان در همه دولت ها بپرسند با این آیه قرآن چه کردید؟ باید از مسئولان مطالبه کرد با بیانات مقام معظم رهبری چه کردند؟
,
 
,
وی اظهار کرد: در مباحث اقتصادی اگر گرفتار هستیم و هر روز یک پرونده فساد اقتصادی در حال پیگیری است، مقام معظم رهبری سال 1380 بیانیه 8 بندی درخصوص مبارزه با فساد دادند اما چه شد؟
,
 
,
کارشناس سیاسی گفت: در خصوص سند ننگین 2030 مقام معظم رهبری به صورت جزئی وارد شدند و فرمودند از شورای عالی انقلاب فرهنگی گلایه دارم. بار دیگر در دانشگاه فرهنگیان فرمودند هنوز این سند اجرا می شود. مقام معظم رهبری امسال با صراحت فرمودند اجرای سند 2030 یعنی ایجاد سرباز برای انگلیس.
,
 
,
خسروی با بیان این‌که برخی دنبال این هستند توپ تمام اقدامات به میدان رهبری وارد شود افزود: مقام معظم رهبری قبل از این‌که نسخه اقتصاد مقاومتی را بیان کنند، در سال های 1376، 77 فرمودند "از اقتصاد وابسته به نفت فاصله بگیرید". این به معنای رابطه نداشتن با دنیا نیست بلکه اقتصاد مقاومتی یعنی دولتمردان کاری کنند کشور از اقتصاد پویا برخورار باشد تا تکانه های بین المللی نتواند کشور را تکان دهد.
,
 
,
وی اظهار کرد: اسحق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، 2 سال بعد از ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت حتی یک استاندار در خصوص اقتصاد مقاومتی با من مکاتبه نکرد!
,
 
,
کارشناس سیاسی با بیان این‌که باید از دولتمردان و نمایندگان مجلس اقتصاد مقاومتی را مطالبه کنیم گفت: از نماینده مجلس که می‌گوید از داشتن حجاب آرتروز گردن می گیرد بپرسید آیا اولویت اول کشور این مسائل است؟
,
 
,
خسروی افزود: در دولت قبل سال 1386 در جلسه گسترش فرهنگ عفاف و حجاب 22 نهاد و وزارتخانه شرکت کردند؛ تقسیم بندی شد و از 5 تا 12 مصوبه به هر نهاد رسید و امضای رئیس جمهور دارد اما هنوز اجرا نشده است! چرا دیر مصوبه شد و چرا اجرا نشده است؟
,
 
,
وی اظهار کرد: در جمهوری اسلامی که افرادی نگران اجرای اصول قانون اساسی هستند، اصل هشتم قانون اساسی که اجرای امر به معروف و نهی از منکر است، چرا اجرا نمی شود؟
,
 
,
کارشناس سیاسی گفت: اولین کاری که دولتمردان باید انجام دهند این است که امر به معروف و نهی از منکر باید راه بیفتد.
,
 
,
خسروی افزود: وظیفه مجلس شورای اسلامی مگر قانون گذاری و نظارت بر اجرای قوانین نیست؟ چرا از مسئولان سوال نمی کنید؟
,
 
,
وی با بیان این‌که آمران به معروف و ناهیان از منکر باید مواردی را رعایت کنند اظهار کرد: باید با امر به معروف و مهی از منکر آشنا شوند و آثار و برکات و ضررهای ترک آن را بدانند.
,
 
,
کارشناس سیاسی گفت: آیه 189 سوره بقره فرموده "... لَیْسَ الْبِرُّ بِأَنْ تَأْتُوا الْبُیُوتَ مِنْ ظُهُورِهَا وَلَٰکِنَّ الْبِرَّ مَنِ اتَّقَىٰ ۗ وَأْتُوا الْبُیُوتَ مِنْ أَبْوَابِهَا ..." بر و نیکی این است تقوا داشته باشید و از در وارد شوید. امام باقر (ع) در تفسیر این آیه فرمودند هرکاری شیوه‌ای دارد.
,
 
,
خسروی با بیان این‌که باید روش کار امر به معروف و نهی از منکر را بدانیم افزود: ماهانه دور هم بنشینیم و بازخوردها، نتایج و تجربیات را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم و هم‌افزایی کنیم.
,
 
,
وی با بیان این‌که علل فراموشی و ترک امر به معروف و نهی از منکر چیست؟ اظهار کرد: اگر در برخی هیئت‌ها از انقلاب اسلامی بگویید هیئت امنا ناراحت می‌شود! می گویند از سیاست نگویید! باید به آن‌ها گفت آیا سیاست از دین جداست؟
,
 
,
کارشناس سیاسی گفت: آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی تذکر دادند جلسه ارائه دستاوردهای دولت در توسعه زیرساخت‌های روستایی که با حضور زنان بی‌حجاب مقابل رئیس جمهور برگزار شد، شایسته نبود.
,
 
,
خسروی افزود: مقام معظم رهبری در حرم امام رضا (ع) فرمودند مردم سراغ معروف‌های بزرگ بروند.
,
 
,
وی اظهار کرد: امیرالمومنین علی علیه‌السلام در خصوص دلایل سقوط حکومت فرمودند مردم مسائل اصلی را ضایع می‌کنند و دنبال مسائل فرعی می‌روند.
,
 
,
کارشناس سیاسی گفت: افرادی که نگران موتورسواری زنان هستند این را بدانند مشکلات مهم‌تری داریم. دختران و پسران آماده ازدواج داریم اما برای ازدواج مشکل دارند.
,
 
,
خسروی افزود: از مسئولان افزایش جمعیت را مطالبه کنید چراکه کشور در حال پیری است.
,
 
,
وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند معروف بزرگ جمهوری اسلامی است و حفظ آن نیز معروف بزرگ است.
,
 
,
کارشناس سیاسی گفت: در خصوص اجرای عدالت قضائی که آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه در حال اجرا دارد اما به او حمله می کنند، ملت زیر پای او را خالی نکنند.
,
 
,
خسروی افزود: حالا که به بررسی پرونده فساد فلانی رسید، برخی صدایشان بلند شده است!
,
 
,
وی اظهار کرد: به یاد دارید که در پرونده حقوق‌های نجومی کسی که در بازداشت بود گفتند جزو ذخایر نظام است! آیا قانون فقط برای ضعفا است؟
,
 
,
کارشناس سیاسی گفت: علت نابودی بنی اسراییل این است حدود الهی و قانون خدا را برای طبقات ضعیف اجرا می کردند و برای طبقات غنی اجرا نمی کردند.
,
 
,
خسروی افزود: یکی از پیام‌ها و درس‌های سیدالشهدا(ع) این است همه چیز را برای خداوند دادند.
,
 
,
وی اظهار کرد: امام حسین (ع) به فرمان خداوند لبیک گفتند و با وجود این که 1380 سال جسم امام نیست اما راه، منش و معنویت امام حسین (ع) زنده است و ادامه دارد و امام حسین(ع) در دل جهانیان جای دارند.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه