اخبار داغ

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران قم:

۵۰ درصد خانواده چاپ بیکار شده اند / عدم همکاری شرکت شهرک های صنعتی استان در تکمیل شهرک چاپ

۵۰ درصد خانواده چاپ بیکار شده اند / عدم همکاری شرکت شهرک های صنعتی استان در تکمیل شهرک چاپ
رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران قم با اشاره به عدم همکاری شرکت شهرک های صنعتی استان در تکمیل شهرک چاپ استان، گفت: حداقل 4هزار نفر در صنعت چاپ استان مشغول به فعالیت بودند که در حال حاضر بیش از دو هزار نفر از کار بیکار شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی محمودیان در گفتگو با خبرنگار قم فردا ضمن تبریک روز صنعت چاپ با اشاره به اینکه در اتحادیه صنعت چاپ استان 450 نفر عضو هستند، اظهار داشت: از این تعداد حدود 350مورد چاپخانه و زیر مجموعه های وابسته به آن می باشند.

جایگاه دوم قم در صنعت چاپ کشور
وی ادامه داد: استان قم در صنعت چاپ جایگاه دوم را در کشور دارد که با عدم همکاری ارگان ها و ادارات مختلف امکان از دست دادن این جایگاه وجود دارد.

عدم همکاری شرکت شهرک های صنعتی استان در تکمیل شهرک چاپ
رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران قم افزود: بسیاری از استان ها بعد از قم شهرک چاپ خود را شروع کرده اند اما استان قم از سال 1396 شروع به واگذاری شهرک چاپ به چاپخانه داران و زیر مجموعه های آنها نمود که متاسفانه شرکت شهرک های صنعتی استان قم همکاری نکرده و هنوز شهرک راه اندازی نشده است .
وی بیان داشت: کمتر از دو سال است پل روگذر به سمت شهرک افتتاح شده است که بعد از آماده شدن زمین حدود 65 واحد به چاپخانه داران واگذار شده و 30 واحد هم آماده واگذاری است اما به دلیل عدم همکاری مسئول شرکت شهرک های صنعتی برای ادامه کار، هنوز موفق به ساخت حتی یک واحد هم نشده ایم.
محمودیان با اشاره به شعار سال جاری، خاطرنشان کرد: اتحادیه بنا داشت در سال رونق تولید حداقل 20واحد را به بهره‌برداری برساند که تاکنون با عدم همکاری شرکت های صنعتی هیچ واحدی به بهره‌برداری نرسیده است.

صنعت چاپ استان فعال نیست
وی تصریح کرد: درب چاپخانه های استان باز است اما هیچ کدام بطور موثر و محسوس فعال نیستند، به دلیل شرایط اقتصادی امروز و گرانی کاغذ وعدم توزیع مناسب کاغذ و سایر مواد اولیه که همکاری لازم صورت نگرفت امروز صنعت چاپ آن طور که باید فعال نیست.
وی تاکید کرد: زینگ یکی از مشکلات صنعت چاپ بود که با تلاش اتحادیه و شرکت تعاونی لیتوگرافان ایران توانستیم بحث زینگ را در استان حل کنیم .

مسئولین استان از صنعت چاپ اطلاعات کافی و مناسبی ندارند
وی افزود: مسئولین استان  اطلاعات کافی و مناسبی از چاپ ندارند که این مهم‌ترین معضل چاپ استان قم است.

صنعت چاپ با صنعت نشر سنجیده نشود
محمودیان با اشاره به اینکه متاسفانه همیشه چاپ با نشر سنجیده می شود، گفت: در صورتی که صنعت چاپ صنعتی است که صنعت نشر یک مشتری 10 درصدی از آن محسوب می شود و 90درصد صنعت چاپ سایر صنایع مانند صنایع بسته بندی و... می باشد.
وی عنوان داشت: وقتی هم چیز بر اساس صنعت نشر سنجیده می شود در واقع باید گفت 90درصد باقی مانده صنعت چاپ در نظر گرفته نمی شود و متاسفانه این عدم آگاهی باعث بروز مشکلات در شرایط امروز کشور شده است.
رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران قم با اشاره به همکاری وزارت ارشاد در تامین کاغذ، گفت: وزارت ارشاد کاغذ حوزه نشر و مطبوعات را تامین می کند اما این حوزه ها فقط 15درصد از صنعت چاپ را در برمی گیرد و از مابقی هیچ کسی حمایت نمی کند.

50درصد خانواده چاپ بیکار شده اند
وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز وضعیت صنعت چاپ استان خوب نیست ، خاطرنشان کرد: حداقل 4هزار نفر در صنعت چاپ استان مشغول به فعالیت بودند که در حال حاضر بیش از دو هزار نفر از کار بیکار شده اند.
محمودیان بیان داشت: در صورت عدم توجه به این صنعت، در چند ماه آینده نیروهای بیشتری تعدیل و بیکار خواهند شد اما با راه اندازی شهرک چاپ چندین بخش فعال خواهد شد که می تواند از این بیکاری های جلوگیری شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا, قم فردا,
,
, جایگاه دوم قم در صنعت چاپ کشور ,
,
,
, عدم همکاری شرکت شهرک های صنعتی استان در تکمیل شهرک چاپ,
,
,
,
,
, صنعت چاپ استان فعال نیست,
,
,
,
, مسئولین استان از صنعت چاپ اطلاعات کافی و مناسبی ندارند,
,
,
, صنعت چاپ با صنعت نشر سنجیده نشود,
,
,
,
,
, 50درصد خانواده چاپ بیکار شده اند ,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه