اخبار داغ

فرمانده سپاه ناحیه سنندج خبر داد؛

کشف مزرعه تولید ماری جوانا در سنندج

کشف مزرعه تولید ماری جوانا در سنندج
فرمانده سپاه ناحیه سنندج گفت: حدود 10 روز قبل با دریافت یک گزارش مردمی ، مبنی بر فعالیت کشاورزی مشکوک برخی افراد در منطقه عمومی کلاترزان سنندج و با فرایندهای پیچیده ی تحقیقات و اطلاعات نیروهای سپاه سنندج، مزرعه ی کاشت و تولید 1 هکتار ماری جوانا کشف و تمامی بوته های این گیاه مخدر نابود شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن عسکری فرمانده سپاه سنندج در گفتگو با خبرنگار کُردتودی،  ضمن تقدیر دوباره از همکاری مردم شریف سنندج با نیروهای سپاه پاسداران، اشاره کرد: در رابطه با این عملیات کشف و معدوم سازی 1 هکتار ماری جوانا در منطقه عمومی کلاترزان سنندج، 3 نفر دستگیر شده اند که هم اکنون نیز تحقیقات ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,


عسکری افزود : این افراد سودجو با استفاده از عدم آگاهی مردم و همچنین شناخت نداشتن در مورد بافت گیاهی این ماده مخدر ، اقدام به کاشت ماری جوانا در ابعاد وسیع کرده بودند که با همکاری و عملیات سریع تحقیقاتی این مزارع کشف شدند و محتوای ان نیز که در شرف به بار نشستن بود، نابود شد ( حدودا 10 الی 15 روز دیگر این مزارع برای برداشت اماده می شدند).

,
,

 

,


فرمانده سپاه سنندج با اشاره به اینکه این اولین مورد رویت شده در زمینه ی کاشت گیاهان مخدر در استان کردستان می باشد، افزود : استان کردستان از حیث تولید و مصرف مواد مخدر در زمره ی استان های سفید می باشد که همین امر باعث شده مردم شریف سنندج انواع این گیاهان را نشناخته و این افراد سودجو با نام پرورش داروهای گیاهی ، توانسته اند مردم را فریب دهند که با هوشیاری مردم کلاترزان و همچنین عملکرد سریع نیرو های خدوم سپاه این مساله نیز حل و فصل گردید.

,
,

 

,

 

,

عسکری گفت : در این مزارع که تعداد ان 5 عدد براورد شده است ، 5 هزار بوته ی ماری جوانا به کشت رسیده بود که ارزش ریالی هر بوته ،طبق نظر کارشناس مواد مخدر ، حدودا یک میلیون تومان ارزیابی شده است.

,

 

,


فرماندهی سپاه سنندج عنوان کرد : از مردم تقاضا داریم که در صورت مشاهده ی رفتار مشکوک از افرادی که قصد کرایه زمین در مناطق دور افتاده را دارند ، حساس باشند و مراتب را در صورت رویت با نیروهای اطلاعاتی ما در میان بگذارند.

,
,

 

,


عسکری ضمن اشاره به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ، اگر جوانان ما بر سه مورد ورزش ، تحصیل و تهذیب تکیه کنند همواره پیروز خواهند بود ، افزود : اگر جوانان ما به فرموده ی رهبر معزز انقلاب اوقات فراغت خود را صرف تهذیب نفس و ورزش های مفید کنند ، قطعا به دام اعتیاد دچار نخواهند شد چرا که اعتیاد در اغلب موارد صرفا دامی برای سرگرمی افراد است و همگان می دانیم که جوانی که به دنبال فعالیتهای علمی و ورزشی است هرگز تن به سرگرمی های مخرب نمی دهد.

,
,

 

,

در پایان فرمانده سپاه سنندج عنوان کرد : صمیمانه از مردم همیشه هوشیار کردستان نهایت تشکر را داریم که این گونه خود را نسبت به سلامت جامعه و جوانان ، خود را مسئول می دانند و همچنین با وجدان بیدار به مسائلی نظیر اعتیاد می نگرند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه