اخبار داغ

آنچه در نشست کتابخانه‎های عمومی شهرستان لنده گذشت؛

شهرستانی که کتابخانه مرکزی ندارد/ تامین اعتبار350میلیون تومانی بنیادعلوی برای ساخت کتابخانه عمومی روستایی+تصاویر

شهرستانی که کتابخانه مرکزی ندارد/ تامین اعتبار350میلیون تومانی بنیادعلوی برای ساخت کتابخانه عمومی روستایی+تصاویر
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لنده گفت: تنها شهرستانی در استان هستیم که کتابخانه مرکزی نداریم که تحقق این مسئله نیازمند عزم راسخ مسئولان جهت ساخت کتابخانه مرکزی در این شهرستان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصبح زاگرس، اولین جلسه انجمن کتابخانه‎های عمومی شهرستان لنده به ریاست فرماندار و با حضور نماینده بنیاد علوی، رئیس اداره کتابخانه‎های عمومی، شهردار، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، بنیاد مسکن، کانون پرورش فکری، ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

در این جلسه ابتدا سید زکریا تقوی با تشریح آخرین وضعیت کتابخانه‎های عمومی این شهرستان گفت: در طول یکسال گذشته اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لنده فعالیت‎های چشمگیری در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی داشته است که این مجموعه اقدامات باعث تقویت این فرهنگ در شهرستان شده است.

,

وی افزود: برگزاری نشست های کتاب خوانی، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب، برگزاری جشنواره فرهنگ رضوی، برگزاری همایش‎های نوروز شناسی، حافظ‎شناسی و سعدی شناسی از دیگر اقدامات فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

,

 

,

, ,

 

,

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لنده تصریح کرد: کسب موفقیت رتبه برتر کتاب دار روستایی در جنوب کشور توسط مسئول کتابخانه روستایی قیام و انتخاب وی برای چهره ملی از نشانه های رشد و توسعه فرهنگ کتابخوانی در سطوح ملی است.

,

وی افزود:تنها شهرستانی در استان هستیم که کتابخانه مرکزی نداریم که تحقق این مسئله نیازمند عزم راسخ مسئولان جهت ساخت کتابخانه مرکزی در این شهرستان است.

,

تقوی اظهارکرد: برابر نرم جمعیتی هر پنج هزار نفر باید یک کتابخانه داشته باشند که روزانه بیش از ۱۳۵نفر مراجعه کننده ثابت داریم که از این تعداد بیش از ۳۰نفر فقط کودک و نوجوان هستند.

,

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لنده گفت: بیش از سه هزار نفر جامعه هدف در بخش موگرمون داریم که از نعمت کتابخانه محروم هستند و روزی که کتابخانه قیام را راه اندازی کردیم فکر نمی کردیم امروز به یکی از بهترین کتابخانه های استان تبدیل شده است.

,

 

,


 

, ,
,

وی اظهارکرد: تعامل و همکاری خوب اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده می تواند نقش مهمی در توسعه فرهنگ کتابخوانی داشته باشد که این تعامل دوسویه است، راه اندازی کانون ادبی برای تفسیر و تحلیل کتاب های مختلف  نقش مهمی در گام های رو به جلوی برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارد.

,

در ادامه نیز اصغر محمدی معاون پرورشی اداره اموزش و پرورش شهرستان لنده گفت: آموزش و پرورش در بین همه نهادها بیشترین تعامل و همکاری را کتابخانه های عمومی دارد که نقش مهمی در توسعه و ترویج فرهنگ کتاب خوانی داشته است.

,


وی گفت:بدون شک این اداره اماده همکاری مضاعف با کتابخانه های عمومی در راستای ارتقای شاخص های ارتقای علمی در بین دانش آموزان است.

,
,

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده گفت: در خصوص کتابخانه های  شهری مشکلی نداریم و فقط در روستاها دارای مشکلاتی هستیم که امیدواریم با همکاری کتابخانه های عمومی این مشکل برطرف شود.

,

 

,

, ,

 

,

در ادامه نیز مراد مرادی مدیر توسعه وآبادنی بنیاد علوی در شهرستان لنده گفت،: در مباحثی که قبلا که تفاهم نامه داشته باشیم مشکلی برای هزینه نداریم و امسال قرار بود دو باب کتابخانه روستایی برای اداره کتابخانه های عمومی خریداری کنیم که خودشان منصرف شدند ولی اعتبار ۳۵۰میلیون تومانی برای ساخت یک باب کتابخانه به متراژ ۱۲۵ در روستای ایدنک تصویب شده است.

,

در ادامه این نشست نیز شهردار لنده به سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی اشاره کرد وگفت: برابر تفاهم نامه و بخشنامه فی مابین اداره کتابخانه های عمومی و شهرداری تا کنون بیش از 14میلیون تومان در سال 97 و در سه ماهه نخست امسال نیز بیش از سه میلیون تومان به حساب اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لنده واریز کردیم.

,

مختار مشهدی زاده گفت: زمین هایی که هنوز واگذاری آنان صورت نگرفته است سندشان دست برخی از افراد است که این کار عملا دست ما را جهت واگذاری به ادارات و پارک و غیره بسته است.

,

در ادامه نیز فرماندار لنده با تسلیت سالروز شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و تاکید بر فرهنگ مطالبعه در شهرستان گفت: در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید همه مشارکت داشته باشند چرا که مطالعه غذای روح انسان است.

,

 

,

, ,

 

,

سید خدادوست موسوی گفت: دانایی همواره باعث توانایی انسان می شود و متاسفانه با ورود فضای مجازی عملا از کتاب و خانواده ها فاصله گرفتیم که چالش های زیادی نیز برای جامعه ایجاد کرده است.

,

وی اظهارکرد: کتاب باعث تقویت ذهن انسان و ارائه خدمات خیلی خوبی در افزایش سطح دانایی انسان می شود که متاسفانه به واسطه فاصله گرفتن از کتاب در ضمره کسانی قرار گرفته ایم که به  فراموشی دچار شده ایم.

,

موسوی گفت: در حوزه کتاب و کتاب خوانی باید ببینیم جایگاه سرانه کتاب کجا ست و چه اندازه در طول روز برای کتاب خوانی وقت می گذاریم هرچند می توانداز کتاب های مجازی استفاده کرد.

,

رئیس شورای اداری شهرستان لنده اظهارکرد:باید از دوران کودکی فرزندانمان را با کتاب و کتابخوانی اشنا کنیم تا این فرهنگ در ذهن او نهادینه شود.

,

 

,


 

, ,
,

وی گفت:همه ادارات در حوزه فرهنگ کتاب خوانی باید مشارکت داشته باشند و همین مشارکت باعث افزایش سطح دانایی می شود.

,

موسوی گفت:کسانی که به دنبال مطالعه باشند به هربهانه ای کتاب های خویش را به دست می اورند و مطالعه می کنند.

,

وی در ادامه تاکیدکرد:باید براساس شاخص های موجود کتاب خانه های عمومی احداث شوند تا این روند نیز در سطح روستاها نیز تبین شود.

,

فرماندار لنده گفت:فضای کنونی کتابخانه جواب گوی نیاز جامعه هدف نیست و باید ادارات نسبت به اهمیت این موضوع همکاری مضاعفی داشته باشند.

,

موسوی گفت:از اقدامات خوب شهرداری در خصوص تامین سهم نیم درصد کتاب خانه های عمومی تقدیر می کنیم و امیدواریم همکاری ها در جهت رفع مشکلات کتابخانه های عمومی همکاری های مضاعف تر شود.

,

فرماندار شهرستان لنده با تقدیر از اقدامات بنیاد علوی در سطح شهرستان لنده از مسئولان این بنیاد خواست تا نسبت به حمایت فعالیت های فرهنگی و زیرساختی همکاری مضاعفی داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه