اخبار داغ

ژاپن به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس نمی‌پیوندد

ژاپن به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس نمی‌پیوندد
نشریه ژاپنی یومیوری می‎گوید که مقام‎های توکیو مخالفت خود را با پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس ابراز داشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ژاپن به مأموریت امنیتی آمریکا برای محافظت از کشتی‌های تجاری که از آبراه‌های اصلی خاورمیانه عبور می‌کنند نمی‌پیوندد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
این خبری است که نشریه ژاپنی یومیوری روز سه شنبه منتشر کرده است.
,
 
,
در همین حال منابع دولتی ژاپن می‎گویند که این کشور در حال بررسی طرح اعزام «نیرو‌های دریایی دفاع از خود» (اس. دی. اف) به آب‌های اطراف تنگه هرمز و باب المندب با مأموریت جمع‌آوری اطلاعات است.
,
 
,
یومیوری گزارش داده که "در صورت موافقت ایران طرح توکیو شامل حضور اس. دی. اف در تنگه هرمز نیز خواهد بود."
,
 
,
ماه جولای آمریکا طرح تشکیل باصطلاح ائتلاف دریایی در خلیج فارس را با هدف ادعایی حفاظت از آزادی کشتیرانی مطرح کرد، اما نزدیک‌ترین متحدان آمریکا نیز از پیوستن به این ائتلاف خودداری کردند.
,
 
,
در آخرین موضع‎گیری درباره این ائتلاف یک دیپلمات ارشد استرالیایی نیز ضمن اعلام مخالفت کانبرا با خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‎ای، تاکید کرد که مشارکت کشورش در ائتلاف دریایی خلیج فارس نشانه حمایت از موضع آمریکا درباره ایران نیست.
,
 
,
وزارت خارجه آمریکا پیش از این از ۶۰ کشور درخواست کرده بود تا به این ائتلاف دریایی بپیوندند اما در نهایت این ائتلاف تنها با حضور ۳ کشور انگلیس، بحرین و استرالیا در خلیج فارس آغاز به کار کرد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه