اخبار داغ

در گفت و گوی دانا با سیدمحمد حسینی مطرح شد؛

مسئولین نباید به دنبال منافع شخص خود باشند/ لیبرال ها فکر نمی کردند بتوانیم روی پای خود بایستیم/ دولت اراده جدی برای اجرای اقتصاد مقاومتی ندارد +فیلم

مسئولین نباید به دنبال منافع شخص خود باشند/  لیبرال ها فکر نمی کردند بتوانیم روی پای خود بایستیم/ دولت اراده جدی برای اجرای اقتصاد مقاومتی ندارد +فیلم
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص دولت تراز انقلاب اسلامی گفت: یک کارگزار نظام و یا یک مدیر آن هم باید دارای روحیه انقلابی باشد نه این که بخواهد این پست و مقام را به عنوان یک طعمه تلقی کند و به دنبال منافع شخصی باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا از دیدگاه مقام معظم رهبری در فرآیند پنج مرحله‌ای تحقق کامل اهداف انقلاب اسلامی (انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی)، دولت اسلامی مهم‌ترین گام در این فرآیند است که از نظر ایشان تاکنون شکل نگرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, .,

بر همین اساس برای معرفی و تبیین یک "دولت تراز انقلاب اسلامی" به دفتر آقای حسینی رجوع کرده و در همین راستا با وی به گفت وگو پرداختیم که در ادامه می خوانید.

,

, ,

«سیدمحمد حسینی» وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص دولت تراز انقلاب اسلامی اظهار داشت: امیدواریم دولت جمهوری اسلامی منشأ خیر و برکت باشد و دولت مردان تلاش کنند تا گره ای از مشکلات مردم باز کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی به تقسیم بندی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبری فرموده اند که ما یک انقلاب اسلامی یعنی یک حرکت، خیزش و قیام مردمی داشتیم و وقتی که انقلاب به پیروزی رسید بحث نظام اسلامی مطرح می شود.

,

, , ,

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: مرحوم بازرگان و دولت موقت نگاهشان این بود که انقلاب پیروز شد و مردم به دنبال زندگی خودشان بروند و ما کشور را اداره می کنیم، همین نگاهی که اخوان المسلمین داشتند و نتوانستند بیش از یک سال قدرت را در دست داشته باشند.

,

 حسینی خاطر نشان کرد: چون امام(ره) می دانستند این انقلاب با دشمنانی مواجه می شود، لذا نیاز می دانستند که مردم همواره در صحنه باشند و از انقلاب حمایت کنند؛ یعنی وقتی می گوییم یک کارگزار نظام و یا یک مدیر آن هم باید دارای روحیه انقلابی باشد نه این که بخواهد این پست و مقام را به عنوان یک طعمه تلقی کند و به دنبال منافع شخصی باشد.

,

دولتی که بتواند عدالت را محقق کند،دولت اسلامی است

, دولتی که بتواند عدالت را محقق کند،دولت اسلامی است,

وی دولت اسلامی را از دیگر مولفه های اهداف انقلاب برشمرد و اذعان داشت: علیرغم این که ما دولت های متعددی داشتیم اما آن دولت مطلوب و آرمانی که ما در پی آن هستیم، هنوز تحقق پیدا نکرده است.

,

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود: دولت ها خدماتی داشته اند و فعالیت هایی کرده اند اما دولتی که کارگزاران آن کسانی باشند که امیرالمومنین(ع) وصف آن ها را در نامه ای که خطاب به مالک اشتر مطرح کرده است را نداشتیم.

,

, ,

سیدمحمد حسینی اشاره کرد: دولتی می تواند در تراز انقلاب اسلامی باشد که آن اهداف بلندی که انبیاء به دنبال آن بودند را محقق کند؛ اگر دولتی بتواند عدالت را محقق کند آن دولت اسلامی است.

,

وی در پاسخ به این سوال که "دلیل عدم تحقق عدالت در دولت تدبیر و امید چیست؟"  گفت: دلیل اصلی عدم تحقق عدالت در این دولت ناشی از نوع نگاه دولت است؛ ما دو جریان را از اول انقلاب داشتیم؛ یک جریان، جریان انقلابی بود یعنی کسانی که در خط امام(ره) و رهبری بودند و یک خود باوری و اعتماد نفسی داشتند و به وعده های الهی اعتقاد داشتند.

,

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی به دیگر جریان سیاسی کشور اشاره کرد و گفت: یک جریان هم از ابتدا لیبرال و غرب گرا بودند و فکر نمی کردند که ما بتوانیم روی پای خود بایستیم و به نوعی می گفتند ما باید با دنیا تعامل کنیم یعنی کوتاه بیاییم و دست از شعارها و آرمان ها برداریم.

,

, ,

دولت بهبود وضعیت اقتصاد کشور را به غرب گره زده است

, دولت بهبود وضعیت اقتصاد کشور را به غرب گره زده است,

حسینی به شعار دولت یازدهم اشاره کرد و بیان داشت: دولت تدبیر و امید در ابتدا با شعار این که "ما باید با دنیا درست صحبت کنیم و درشت حرف نزنیم" کار خود را آغاز کرد؛ انگار سوء تفاهم شده و ما باید برویم مودبانه با آن ها صحبت کنیم. به خاطر همین کشور حدود 6 سال معطل ماند و کار جدی صورت نگرفت چون دولت فکر می کرد آن ها می آیند و به بهبود شرایط اقتصادی ما کمک می کنند.

,

وی عنوان کرد: نگاه دولت به غرب یک نگاه نادرستی است، رهبری از ابتدا می فرمودند که ما باید متکی به خودمان باشیم و باید بحث اقتصاد مقاومتی را دنبال کنیم و نباید به دنبال اقتصاد سرمایه داری و اقتصاد بازار و آن چه که در غرب است، باشیم.

,

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: یک نگاه نادرستی بر دولت حاکم است و از همین جهت عزم و اراده جدی در تحقق اقتصاد مقاومتی ندارد؛ از طرفی دولت اعتقادی به این مسئله ندارد که می توانیم با کشورهای همسایه توانیم مشکلاتمان را حل کنیم، چون همه نگاه هایشان به اروپا بود.

,

, , ,

حسینی تصریح کرد: دولت خیلی از روابط حسنه ای را که بین ایران و همسایگان وجود داشت، نادیده گرفت و شاهد بودیم که شرکت های اروپایی بعد خروج آمریکا از برجام، یک به یک ایران را ترک کردند؛ در حالی که حضرت آقا فرمودند که ما باید با شرق یعنی با چین، هند و روسیه همکاری کنیم.

,

وی بیان داشت: دولت مدت ها ما در چین و هند سفیر نداشت و آن طور که باید و شاید نتوانست با روسیه همکاری راهبردی را عملیاتی کند. ما در مسئله نظامی در سوریه با روسیه همکاری داشتیم ولی در بحث های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی در زمانی که آن ها تحریم بودند و از صادرات ما استقبال می کردند، دولت به خوبی عمل نکرد و به نوعی فرصت سوزی کرد.

,

 

,

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این که در بیانیه گام دوم پیشرفت های انقلاب اسلامی خیلی شفاف بیان شده است گفت: ما دستاوردهای خوبی در عرصه های مختلف داشتیم و در علم و فناوری نیز پیشرفت های خوب و قابل توجهی داشتیم، همچنین الان در علوم مختلف جزو 10 کشور برتر دنیا هستیم که همه این ها رشد است.

,

وی با اشاره به صحبت های رهبری عنوان کرد: ایشان فرمودند که بین واقعیت ها و بایدها فاصله است؛ بایدها همان اهداف و قله های رفیع است که اگر همه دولت ها تلاش می کردند و مردم هم همراهی لازم را داشتند به آن ها دست پیدا می کردیم، ولی الان فاصله است و باید این فاصله را از بین ببریم.

,

, ,

راهبرد دولت تراز انقلاب باید بر مبنای اهداف انقلاب باشد

, راهبرد دولت تراز انقلاب باید بر مبنای اهداف انقلاب باشد,

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال که "به روی کار آمدن دولت تراز انقلاب چه کمکی می تواند به پیشرفت و آبادانی کشور داشته باشد؟" گفت: دولتی که آن اهداف راهبردها و سیاست هایش در مسیر اهداف انقلاب باشد یعنی برنامه های ما بر مبنای اهداف انقلاب باشد، می تواند به آبادانی کشور کمک کند، مثلاً در علم و فناوری نقشه جامعه علمی کشور را داریم، سند توسعه دانشگاه ها را داریم، این ها را دولت باید باور داشته باشد نه این که دولت بگوید من رای مردم را دارم و به اسناد بالا دستی کاری ندارم و برنامه های خودم را اجرا می کنم.

,

وی اشاره کرد: اینطور که نمی شود هر دولتی بیاید مقطعی کارهایی انجام دهد و دولت جدید بیاید کار دولت قبلی را متوقف و کار جدید را شروع کند. در وهله اول باید برنامه ها با قانون اساسی، نگاه امام(ره) و رهبری هماهنگ باشد که نگاه امام(ره) و رهبری برگرفته از آموزه های دینی است و با فطرت پاک آدمی سازگاری دارد.

,

حسینی افزود: اگر خود کارگزارن و مسئولین هم در سطوح مختلف این اعتقاد و باور را داشته باشند، قطعاً کشور پیشرفت های خوبی خواهد داشت.

,

حسینی در پاسخ به این سوال که "نحوه کار قوه قضائیه در این مدت را چگونه ارزیابی می کنید؟" گفت: قوه قضائیه در دوره های مختلف کار کرده و زحمت کشیده است و ضعف هایی هم داشته است؛ قوه قضائیه باید به تفتیش مفاسد و رانت های موجود در دستگاه ها بپردازد و شاهد هستیم که خوشبختانه این کار را شروع کرده است؛ دیدیم که محاکه سران بانک مرکزی آغاز شده است و پرونده آن ها در حال بررسی است.

,

وی اذعان کرد: اگر این جدیت نباشد و افراد متخلف احساس کنند که در صورت ارتکاب جرم هیچ برخوردی با آن ها نمی شود، این تخلفات استمرار خواهد داشت و روز به روز توسعه پیدا می کند؛ یعنی وقتی با یک فردی علنی برخورد شود بقیه افراد اگر از خدا و عذاب الهی نترسند از این رسوایی و افتضاحی که در این دنیا به با می آید وحشت می کنند.

,

حسینی در پایان گفت: قوه قضائیه باید به شدت با متخلفین برخورد کند؛ و هیچ ملاحظه ای نباید صورت بگیرد که خوشبختانه حرکت خوبی در قوه قضائیه آغاز شده است و یک امیدواری در بین مردم ایجاد شده است.

,

انتهای پیام/ رستمی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه