اخبار داغ

ماجراهای عجیب شورای شهر بروجرد؛

قرعه‌ به نام عضو مستعفی شورای شهر بروجرد افتاد/ غایبی که رئیس شد

قرعه‌ به نام عضو مستعفی شورای شهر بروجرد افتاد/ غایبی که رئیس شد
انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر بروجرد با غیبت 3 عضو شورای برگزار و یکی از اعضای غائب به عنوان رئیس شورای شهر بروجرد انتخاب شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک نام شورای شهر بروجرد با حاشیه ها تنیده شده، خصوصا در این دوره از شورا جلسه ای نیست که به دور از حاشیه ها باشد و در بسیاری از جلسات خروجی ها به سمت دیگری کشیده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

شورای شهر با هدف خدمت به شهر و مردم راه اندازی شده و مردم اعضایی را انتخاب کردند تا در شورای محلی بتوانند برای توسعه و آبادانی شهر گام بردارند اما گویا در این شورا گام ها به سمت بیراهه و حاشیه ها می رود و تنها چیزی که در شورا مسکوت مانده، خدمت به مردم و آبادانی شهر است.

,

حدود یک ماه است که شورای شهر بروجرد درگیر کش و قوس های فراوانی برای انتخابات هیات رئیسه است، در 10 مرداد ماه رای گیری صورت گرفت و 2 نفر (محسنی و بیاتی) کاندید ریاست شورا بودند که با آرای مساوی همراه شدند و در نهایت پای فرمانداری برای حل این مشکل به شورا کشیده شد.

,

در دومین جلسه شورا بود که فرماندار صحبت از قرعه کشی بین 2 نفر را که دارای شرایط مساوی بودند را مطرح کرد اما بلافاصله محسنی یکی از کاندیداهای ریاست شورا استعفای خود را اعلام کرد و بعد از این استعفا، 2 نفر دیگر از اعضای شورای شهر (بهنودفر و پرهام) استعفا دادند.

,

بعد از این ماجرا سه جلسه دیگر برگزار شد که این سه عضو مستعفی در شورا حضور نیافتند و امروز بعد از یک ماه ششمین جلسه فوق العاده شورای شهر برگزار شد تا تعیین تکلیف نهایی صورت گیرد.

,

در این جلسه نیز سه عضوی که استعفای خود را اعلام کرده بودند در جلسه حاضر نشدند و فرماندار تصمیم گرفت در غیاب این سه نفر انتخاب رئیس شورای شهر را به صورت قرعه کشی بین بیاتی و محسنی انجام دهد.

,

این در حالی بود که مابقی اعضای شورای شهر نسبت به غیاب این افراد و قرعه کشی اعتراض داشتند اما فرماندار طبق قرعه کشی انتخاب رئیس شورا را انجام داد و در نهایت از بین 2 قرعه، فریبرز محسنی به عنوان رئیس شورای شهر بروجرد انتخاب شد؛ برخی از اعضای شورای شهر نسبت به غیبت چهار جلسه ای محسنی و این که با قرعه کشی انتخاب شده، اعتراض کردند.

,

عبدالرحیم رحیمی فرماندار بروجرد در این جلسه اظهار داشت: بعد از تساوی آرای بیاتی و محسنی قرار بود طبق قرعه کشی انتخابات برگزار شود که محسنی استعفای خود را اعلام کرد و تلاش هایی صورت گرفت تا حاشیه هایی ایجاد نشود و تصمیم آخر را اول نگیریم.

,

وی افزود: هر عضو شورا می تواند در هر شرایطی استعفا دهد و ابتدا باید رئیس شورا این استعفا را ثبت کند و در اولین جلسه رسمی شورای شهر استعفا بررسی و فرد برای دفاع از استعفای خود در جلسه حاضر باشد.

,

فرماندار بروجرد تصریح کرد: تاکنون 2 نفر از اعضای شورای شهر اسعفای خود را پس گرفته اند البته این اعضایی که تاکنون در جلسات حضور نداشته اند، از بنده به عنوان فرماندار به صورت تلفنی و یا کتبی مرخصی نگرفته اند و چنانچه غیبت آنها به 6 جلسه برسد، سلب عضویت می شوند؛ نبودن محسنی در این جلسه به معنای غیبت است و طبق قانون بررسی می شود و هم اکنون چهار جلسه غیبت دارند و در صورت غیبت در 2 جلسه بودن سلب عضویت می شوند.

,

رحیمی گفت: مردم از شورای شهر دل خوشی ندارند و به جای این که اعضای شورا نقاط ضعف خود را برطرف کنند مدام حاشیه سازی می کنند؛ خط قرمز ما نظام و انقلاب است و افرادی که در فضای مجازی با گروه هایی که معاند نظام هستند ارتباط دارند تذکرات لازم داده می شود که هوشیار باشند و اجازه نمی دهیم عده ای از این فضا سواستفاده کند. این در حالیست که گفته می شود استعفا روند قانونی دارد و استعفایی که این اعضا اعلام کرده اند روند لازم را طی نکرده پس عدم حضور در جلسات به معنی غیبت است. 

,

لازم به ذکر است که امروز با غیبت سه عضو شورای شهر، فریبرز محسنی به عنوان رئیس شورای شهر بروجرد انتخاب شد و قرار بود انتخاب نائب رئیس هم انجام شود که با ترک جلسه احسان دالوند این کار صورت نگرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه