اخبار داغ

پایانی خوش برای شیر‌دهی

پایانی خوش برای شیر‌دهی
پس مادر اول باید کاملا مطمئن باشد که مایل است کودک را از شیر بگیرد و مادر و مخصوصا پدر هر دو فرصت کافی برای سرگرم کردن کودک داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمایت عاطفی پدر بسیار برای مادر و کودک کارساز است. کودک در این دوران نیاز به محبت و در آغوش گرفتن بیشتری دارد، بنابراین همراهی پدر و اطرافیان بسیار کمک‌کننده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
مرحله از شیر‌گیری نه فقط برای کودک دشوار است، بلکه برای مادری که قریب به دو سال اتصال فوق‌العاده زیبا و وصف‌ناپذیر عاطفی با فرزندش در حین شیردهی داشته، نیز بار روانی زیادی دارد، بنابراین آمادگی روحی مادر برای این مرحله بسیار مهم است.
,
 
,
پس مادر اول باید کاملا مطمئن باشد که مایل است کودک را از شیر بگیرد و مادر و مخصوصا پدر هر دو فرصت کافی برای سرگرم کردن کودک داشته باشند.
,
 
,
حمایت عاطفی پدر بسیار برای مادر و کودک کارساز است. کودک در این دوران نیاز به محبت و در آغوش گرفتن بیشتری دارد، بنابراین همراهی پدر و اطرافیان بسیار کمک‌کننده است.
,
 
,
مهم است در این مرحله کودک بیماری حادی نداشته باشد و در حال کسب تجربه جدید دیگری نباشد.
,
 
,
در روز‌های از شیرگیری و شاید حتی یک ماه اول پس از آن کودک در محیطی که بچه دیگر در حال شیرخوردن از سینه مادر است قرار نگیرد.
,
 
,
اقداماتی که باید از چند هفته قبل انجام شود
,
* معمولا بچه‌ها در این دوران بی‌اشت‌ها می‌شوند و یا بهانه‌گیری‌های غذا خوردن‌شان اوج می‌گیرد. پس روی غذا‌هایی که او تمایل کمتری دارد، اصرار نکنید.
,
 
,
* در این ایام روی ساعت خواب بچه‌ها حتما دقت بیشتری شود، چون یکی از مهم‌ترین عواملی که در هر شرایط اشتها را خراب‌تر می‌کند، بر هم خوردن زمان خواب بچه‌ها و دیر خوابی است.
,
 
,
* از یک ماه قبل از شیرگیری مصرف لیوان را برای کودک افزایش دهید و او را به استفاده از لیوان تشویق کنید. از لیوان‌هایی که سر‌های غیر پستانکی و متفاوت با سینه مادر دارند استفاه کنید.
,
 
,
* مقدار ماست و فراورده‌های لبنی مثل خامه، پنیر و کشک را در وعده‌های غذایی با تنوع مطلوب کودک افزایش دهید. از انواع نوشیدنی‌ها بر پایه لبنیات با ترکیب میوه‌های فصل استفاده کنید.
,
 
,
* قبل از، از شیر گرفتن باید برای صرف ۴ تا ۵ وعده کودک وقت کافی اختصاص دهید، بدون اینکه او را شرطی کنید با او وقت زیادی صرف کنید، حتی ممکن است تا ۶ وعده با احتساب میان‌وعده به کودک غذا بدهیم و این شامل مایعاتی که با لیوان می‌خورد و ارزش غذایی دارد نیز می‌شود.
,
 
,
* فواصل بین شیردهی را در طی روز به ۶ ساعت و سپس ۸ ساعت افزایش دهید و به‌تدریج به دو وعده در حین بیداری برسانید.
,
 
,
مدت زمان هر نوبت شیردهی را کوتاه کنید و قبل یا بعد از شیردادن با بازی کردن او را سرگرم کنید.
,
 
,
* کتاب خواندن و قصه‌گویی برای کودک را حول موضوع «تموم شدن شیر مادر» و با خلاقیت برای کودک از چند هفته قبل شروع کنید.
,
 
,
* فراموش نکنید که مواظب سلامت سینه خودتان باشید.
,
 
,
* مادران برای آرامش خودشان حتما از دمنوش‌های آرام‌بخش و عرقیجات آرام‌بخش استفاده کنند. دمنوش به و سیب، دمنوش بهار نارنج و به‌لیمو بسیار کمک کننده است.
,
 
,
یکی از مهم‌ترین زمان‌ها برای ورزش کردن مادران، زمان از شیرگیری است، بنابراین این زمان را حتما ایجاد کنید.
,
 
,
منبع : زندگی آنلاین
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه