اخبار داغ

«بَلک» مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان شد

«بَلک» مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان شد
در مراسم آیین تکریم و معارفه مدیران کل قدیم و جدید اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از زحمات حجت‌الاسلام رضا صادقی قدردانی و حجت‌الاسلام محمد حسین بلک به عنوان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان معرفی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد صبح امروز در آیین تکریم و معارفه مدیران کل قدیم و جدید اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار کرد: وقف باید توسعه پیدا کند و پس از انقلاب مردم به جایگاه آن پی بردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد: وقف مصداق صدقه جاریه است و پرونده انسان را باز نگه می‌دارد، این که استان اصفهان در وقف جایگاه هشتم را دارد جای تعجب دارد و باید برای ارتقای آن اقدام کرد.

,

وی یادآور شد: مردم اصفهان در مسأله سیل نشان دادند که پای کار کشور هستند و بیش از هزار طلبه نیز در کنار سایر مردم به خدمت‌رسانی مشغول شدند که نباید آن را فراموش کرد.

,

طباطبایی‌نژاد افزود: استان اصفهان در سال 97 با آزادسازی 1210 نفر زندانی جرائم غیرعمد با 120 میلیارد بدهی رتبه اول آزادسازی زندانیان را دارد، البته با اخلاق و هنر اصفهانی 50 میلیارد آن با جلب رضایت شاکیان بوده است.

,

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: حدود 700 خیریه در استان اصفهان فعال هستند که یکی از جلوه‌های فعالیت‎شان خرید لوازم التحریر و مایحتاج دانش‌آموزان در آغاز سال تحصیلی است.

,

وی با اشاره به حدیثی از امام حسین (ع) بیان کرد: این که مردم به شما نیاز داشته باشند نعمت خداست و همان‌گونه که انسان از نعمت‌های خداوند خسته نمی‌شود شما نیز نباید از خدمت به مردم خسته شوید.

,

طباطبایی‌نژاد یادآور شد: منافقین در ابتدای انقلاب می‌گفتند هدف وسیله را توجیه می‌کند و بر همین اساس کودک مدرسه‌ای را می‌کشتند اما امام حسین می‌گوید برای رسیدن به هدف مقدس باید از راه مقدس رفت و رسیدن به سعادت از راه گناه ممکن نیست، به همین دلیل راه امام حسین هرساله رونق می‌گیرد ولی حکومت یزید چند سال بعد از بین رفت.

,

همچنین حجت‌الاسلام رضا صادقی اظهار کرد: استان اصفهان 24 هزار وقف‌نامه ماندگار که همان شهدا هستند ثبت کرده و ما هم هرچه برای انجام وظایف تلاش کنیم کم است.

,

مدیر کل سابق اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: در دوران دفاع مقدس 6 درصد جمعیت کشور را داشتیم و 10 درصد شهدا را تقدیم کردیم و باید وقف در استان اصفهان نیز به همین سطح برسد که سالی 280 وقف جدید در استان اصفهان نیز اقبال مردم به این سنت پیامبر را نشان می‌دهد.

,

وی بیان کرد: استان اصفهان باید برای سایر استان‌ها الگو باشد و یکی از بهترین طرح‌های اجرا شده طرح افق با محوریت آسیب‌های اجتماعی، فعالیت‌های فرهنگی و ترویج قرآن در استان اصفهان بود.

,

صادقی در پایان خاطرنشان کرد: 5 سال در شهرستان اصفهان و 6 سال در استان فرصت خدمت داشتم و هرچه در توان بود برای 718 بقعه استان اصفهان به کار گرفتم، به زیارت تمام آنان رفته‌ و پیگیر مشکلات آنان بوده‌ام.

,

خون جوانان اصفهان در پیکر خوزستان

, خون جوانان اصفهان در پیکر خوزستان, خون جوانان اصفهان در پیکر خوزستان,

در بخش دیگری از این مراسم حجت‌الاسلام محمدحسین بلک اظهار کرد: خوزستان و اصفهان قرابت دیرینه دارند، خوزستان همچون پیکری است که خون جوانان اصفهان بر آن جاری شد و امروز فرصتی است تا در تشکر از جوانان اصفهان بخشی از حقوق آنان را ادا کنم.

,

مدیرکل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: بشریت به خون شهدا و مداد علما مدیون است و اصفهان از این دو ویژگی به خوبی برخوردار است، قلم علمای اصفهان شهیدان زیادی پرورش داد و علمای ایران به آنان مدیون هستند.

,

در این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام رضا صادقی قدردانی و حجت‌الاسلام محمد حسین بلک به عنوان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان معرفی شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه