اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

10 گرای عجیب دولتمردان به غرب و آمریکا/ از خزانه خالی تا مشکلات صادرات نفتی/ نداریم، نمی شود و نمی توانیم؛ وجه مشترک جملات مسئولان دولتی

10 گرای عجیب دولتمردان به غرب و آمریکا/ از خزانه خالی تا مشکلات صادرات نفتی/ نداریم، نمی شود و نمی توانیم؛ وجه مشترک جملات مسئولان دولتی
دولتمردان درحالی منتقدان را متهم به گرا دادن به دشمنان می کنند بعضا خود سخنانی ایراد می کنند که به نوعی گرا دادن به غرب است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ چندین بار دولتمردان دوازدهم با انتقاد از کارشناسان که چرا با حرف های خود آب به آسیاب دشمن می ریزید و به آنها گرا می دهید، منتقدان را نکوهش کرده اند. این درحالی است که در بسیاری از برنامه های دولتی از جمله برجام که منتقدان برای رفع نقص و معایب آن سخن گفته اند، نه تنها به ضرر این برنامه و کشور بوده است بلکه در راستای تامین منافع کشورمان بوده اند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
اما موضوع اساسی این است که خود دولتمردان درحالی که منتقدان را متهم به گرا دادن به دشمنان می کنند، بعضا سخنانی ایراد می کنند که به نوعی گرا دادن به غرب است. این درحالی است که مسئولان خود با پیچیدگی های کاری به سبب اینکه در میانه گودند، بیشتر آشنا هستند و خصوصا در بزنگاه‌های سیاسی نبایستی این موارد را مطرح کنند که مورد سوء استفاده مستقیم و غیر مستقیم دشمن قرار گیرد.
,
 
,
در ادامه به برخی از این موارد می پردازیم: 
,
 
,
زنگنه: نمی توانیم به اسم ایران نفت صادر کنیم
, زنگنه: نمی توانیم به اسم ایران نفت صادر کنیم, زنگنه: نمی توانیم به اسم ایران نفت صادر کنیم, ,
 
,
بیژن زنگنه عصر روز ٢٨ خردادماه در مراسم بزرگداشت شهید تندگویان گفت: « شرایط امروز از دوران جنگ هم سخت‌تر است، زیرا زمان جنگ مشکلی در صادرات نفت نداشتیم و تنها صدام واحدهای ما را هدف قرار می‌داد، ضمن آنکه پول نفت را می‌گرفتیم اما الان این فرآیند به سختی انجام می‌شود و اکنون نمی‌توانیم به اسم ایران نفت صادر کنیم.»
,
 
,
وزیر نفت با بیان اینکه مشکل تنها نفت خام نیست بلکه در رابطه با فراورده ها و محصولات پتروشیمی نیز دچار مشکلیم، ادامه داد: « انشالله خداوند کمک کند تا از این شرایط عبور کنیم؛ اگر داخل درست باشد، می توان خارج را کاری کرد.» 
, وزیر نفت با بیان اینکه مشکل تنها نفت خام نیست بلکه در رابطه با فراورده ها و محصولات پتروشیمی نیز دچار مشکلیم، ادامه داد: « انشالله خداوند کمک کند تا از این شرایط عبور کنیم؛ اگر داخل درست باشد، می توان خارج را کاری کرد.» , وزیر نفت با بیان اینکه مشکل تنها نفت خام نیست بلکه در رابطه با فراورده ها و محصولات پتروشیمی نیز دچار مشکلیم، ادامه داد: « انشالله خداوند کمک کند تا از این شرایط عبور کنیم؛ اگر داخل درست باشد، می توان خارج را کاری کرد.» ,
 
,
درحالی وزیر نفت از ناتوانی دولت سخن می گوید که بر تحریم های آمریکا مهر تایید می زند و این گرا را به آمریکا میدهد که بیشتر در این حوزه تلاش کنند. این درحالی است که تحریم نفت در دولت دهم هم انجام می شد که ایران در فروش آن مشکلی نداشت. 
,
 
,
گرای ظریف درباره پولشویی در ایران 
, گرای ظریف درباره پولشویی در ایران , گرای ظریف درباره پولشویی در ایران , ,
 
,
 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه چندی در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که « در ایران خیلی‌ها از پولشویی منفعت می‌برند و آنجاهایی که هزاران میلیارد پولشویی انجام می‌دهند، حتماً آن‌قدر توان مالی دارند که ده‌ها یا صدها میلیارد هزینه تبلیغات و فضاسازی در کشور، علیه قوانین ضدپولشویی ایجاد کنند.»
,
 
,
این ادعای ظریف با واکنش های زیادی در داخل کشورمان روبرو شد. دست آخر قوه قضائیه از ظریف خواست تا مستندات خود را در این زمینه ارائه کند. بعد از مدتی ظریف در نامه ای 12 صفحه ای درباره مستندات خود سخن گفت اما مسئولان قوه قضائیه مطرح کردند که این نامه فاقد سندی درباره این موضوع بوده است.
,
 
,
احمد توکلی نماینده ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی درباره سخنان ظریف بیان کرد: «وزیر خارجه نباید به چیزهای موهومی اشاره می‌کرد و بگوید در ایران هزاران میلیارد تومان پول‌شویی می‌شود. این تعیین مبلغ و گفتن هزاران میلیارد، معنی‌اش این است که ما به دشمن گرا می‌دهیم.»
, احمد توکلی نماینده ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی درباره سخنان ظریف بیان کرد: «وزیر خارجه نباید به چیزهای موهومی اشاره می‌کرد و بگوید در ایران هزاران میلیارد تومان پول‌شویی می‌شود. این تعیین مبلغ و گفتن هزاران میلیارد، معنی‌اش این است که ما به دشمن گرا می‌دهیم.», احمد توکلی نماینده ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی درباره سخنان ظریف بیان کرد: «وزیر خارجه نباید به چیزهای موهومی اشاره می‌کرد و بگوید در ایران هزاران میلیارد تومان پول‌شویی می‌شود. این تعیین مبلغ و گفتن هزاران میلیارد، معنی‌اش این است که ما به دشمن گرا می‌دهیم.»,
 
,
«حمیدرضا ترقی»، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه ظریف در گرا دادن به دشمن ید طولایی دارد،‌ گفت: کسی که وزیر امور خارجه کشور است حداقل در ادبیات و بیان مطالبی که در عرصه بین‌المللی مطرح می‌کند طوری باید صحبت کند که آتو به دست دشمن ندهد.
,
 
,
ظریف: اگر با اروپا به تفاهم برسیم،گام سوم را اجرا نمی کنیم
, ظریف: اگر با اروپا به تفاهم برسیم،گام سوم را اجرا نمی کنیم, ظریف: اگر با اروپا به تفاهم برسیم،گام سوم را اجرا نمی کنیم, ,
 
,
محمدجواد ظریف ،وزیر امور خارجه کشورمان درباره گام سوم کاهش تعهدات ایران نسبت به برجام در صورت عمل نکردن طرف مقابل به تعهداتش نیز گفت: در 6 سپتامبر (15 شهریور) مرحله سوم آغاز خواهد شد. اگر ما با اروپا به تفاهم برسیم و طرف اروپایی اجرای آن را آغاز کند ما این گام سوم را بر نمی‌داریم.
,
 
,
ظریف در پاسخ به این پرسش که گام سوم کاهش تعهدات ایران نسبت به برجام چگونه خواهد بود گفت: ما هنوز آن را نمی‌دانیم. یک دیدگاه این است که گام بعدی ما مانند دو مورد قبلی باید در جهت لغو و کاهش تعهدات باشد. یک دیدگاه دیگر این است که ما  تا به حال 120 روز به اروپا مهلت داده‌ایم و حالا زمان انجام اقدامات سختگیرانه تر و قاطعانه تر فرا رسیده است.
, ظریف در پاسخ به این پرسش که گام سوم کاهش تعهدات ایران نسبت به برجام چگونه خواهد بود گفت: ما هنوز آن را نمی‌دانیم. یک دیدگاه این است که گام بعدی ما مانند دو مورد قبلی باید در جهت لغو و کاهش تعهدات باشد. یک دیدگاه دیگر این است که ما  تا به حال 120 روز به اروپا مهلت داده‌ایم و حالا زمان انجام اقدامات سختگیرانه تر و قاطعانه تر فرا رسیده است., ظریف در پاسخ به این پرسش که گام سوم کاهش تعهدات ایران نسبت به برجام چگونه خواهد بود گفت: ما هنوز آن را نمی‌دانیم. یک دیدگاه این است که گام بعدی ما مانند دو مورد قبلی باید در جهت لغو و کاهش تعهدات باشد. یک دیدگاه دیگر این است که ما  تا به حال 120 روز به اروپا مهلت داده‌ایم و حالا زمان انجام اقدامات سختگیرانه تر و قاطعانه تر فرا رسیده است.,
 
,
جالب اینجاست که ظریف بدون هیچ گام مثبتی از سوی کشورهای غربی و اروپایی اعلام می کند که گام سوم را با اقدام فرانسه بر نمی داریم. این اشتباه دیپلماتیک از سوی یک فرد سطح بالا تا حد وزیر بسیار قابل تامل است. در دو گامی که ایران برای کاهش تعهدات برجامی برداشت اروپا اقدام مثبتی نکرد حالا اینکه فرانسه به تکاپو افتاده است به خاطر اجرای این دو گام بوده است اما اینکه گام های ایران متوقف شود قطعا منوط به اقدام متقابل اروپاست و این موضوعی مشخص است اما اینکه ظریف از تمایل بازگشت ایران به تعهدات برجام می گوید به نوعی گرا به اروپا برای جدی نبودن این گام ها و نیاز شدید ایران به اقدام متقابل اروپا تعبیر می شود. 
,
 
,
نوبخت: در صادرات نفتی مشکل داریم
, نوبخت: در صادرات نفتی مشکل داریم, نوبخت: در صادرات نفتی مشکل داریم, ,
 
,
در مهرماه سال 96 «محمد باقر نوبخت» که هنوز به عنوان سخنگوی دولت فعالیت می کرد با انتقاد و حمله شدید به منتقدین سخنان قابل تاملی بیان کرده و آنان را به طی مسیری بر خلاف منافع مردم متهم کرده است.
,
 
,
نوبخت در این باره در نشست خبری خود گفت: «وقتی ما اعلام می‌کنیم نرخ رشد اقتصادی‌مان چقدر است، عده‌ای در داخل می‌گویند این آمار بر اساس فروش نفت است، ما اگر این حرف‌ها را از زبان خارجی‌ها می‌شنیدیم فرق می‌کرد اما از هم‌وطنان عزیزی که از نظر سیاسی با دولت زاویه دارند، انتظار نداریم که با بهتر شدن وضعیت مردم، غصه‌دار شوند.»
,
 
,
وی افزود: «من از کسانی که با دولت مخالفت‌هایی دارند تقاضا می‌کنم در حال حاضر وحدت را در کشور به نمایش بگذارند و مدام نگویند که منابع مالی ما برای اداره کشور کم است. کسانی که بیرون از مرزها نشسته‌اند اگر ببینند که ما وضعیت اقتصادی خوبی نداریم و منابع مالی در اختیارمان کافی نیست در اقداماتشان جری‌تر می‌شوند. او تصریح کرد: با این حال، چرا عده‌ای در داخل کشور می‌خواهند گرا بدهند که منابع مالی کم داریم؟ ما منابع مالی داریم و با همان هم می‌توانیم به توسعه کشور بپردازیم.»
,
 
,
این درحالی است که نوبخت خود در سال بعد به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه از مشکلاتی که کشور با تحریم‌ها دست و پنجه نرم می‌کند، سخن به میان آورد و عنوان کرد: در حوزه صادرات نفتی به شدت دچار مشکل هستیم به گونه ای که از ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار بشکه نفت که برای هر روز در سال ۱۳۹۷ که ۴۷ میلیارد دلار درآمد نفتی در بودجه سال جاری پیش بینی شده بود؛ در حاضر به شدت فاصله گرفته‌ایم و فقط توانسته‌ایم در سال جاری ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت صادر کنیم که نه تنها با مشکل مقدار کم فروش نفت مواجه‌ایم بلکه امکان انتقال ارز حاصل از فروش نفت به داخل کشور را نیز نداشته یا به سختی انجام می شود.
, این درحالی است که نوبخت خود در سال بعد به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه از مشکلاتی که کشور با تحریم‌ها دست و پنجه نرم می‌کند، سخن به میان آورد و عنوان کرد: در حوزه صادرات نفتی به شدت دچار مشکل هستیم به گونه ای که از ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار بشکه نفت که برای هر روز در سال ۱۳۹۷ که ۴۷ میلیارد دلار درآمد نفتی در بودجه سال جاری پیش بینی شده بود؛ در حاضر به شدت فاصله گرفته‌ایم و فقط توانسته‌ایم در سال جاری ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت صادر کنیم که نه تنها با مشکل مقدار کم فروش نفت مواجه‌ایم بلکه امکان انتقال ارز حاصل از فروش نفت به داخل کشور را نیز نداشته یا به سختی انجام می شود., این درحالی است که نوبخت خود در سال بعد به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه از مشکلاتی که کشور با تحریم‌ها دست و پنجه نرم می‌کند، سخن به میان آورد و عنوان کرد: در حوزه صادرات نفتی به شدت دچار مشکل هستیم به گونه ای که از ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار بشکه نفت که برای هر روز در سال ۱۳۹۷ که ۴۷ میلیارد دلار درآمد نفتی در بودجه سال جاری پیش بینی شده بود؛ در حاضر به شدت فاصله گرفته‌ایم و فقط توانسته‌ایم در سال جاری ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت صادر کنیم که نه تنها با مشکل مقدار کم فروش نفت مواجه‌ایم بلکه امکان انتقال ارز حاصل از فروش نفت به داخل کشور را نیز نداشته یا به سختی انجام می شود.,
 
,
معاون رئیس جمهوری به تبیین تحریم های هواپیمایی کشور و مشکلاتی که هواپیماهای ما با این موضوع دارند، پرداخت و بیان کرد: برای صادرات نفت مجبوریم که از کشتی استفاده کنیم، اما کشتیرانی ما نیز تحریم است این در حالی است اگر کشتی نیز برای صادرات نفت پیدا کنیم باید کشتی را بیمه کنیم اما بیمه‌های ما نیز تحریم هستند.
,
 
,
نوبخت: تحریم‌ها و پدیده نادری به نام ترامپ باعث فشار اقتصادی شد
, نوبخت: تحریم‌ها و پدیده نادری به نام ترامپ باعث فشار اقتصادی شد, نوبخت: تحریم‌ها و پدیده نادری به نام ترامپ باعث فشار اقتصادی شد, ,
 
,
«فشار اقتصادی تقصیر دولت نیست؛ تقصیر ترامپ و تحریم‌هاست» این بخشی از سخنان «محمد باقر نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه است. پیشتر درباره اینکه چرا دولت قادر نیست امور اقتصادی را اداره کند، برخی از دولتمردان با مردم سخن گفته بودند اما سخنان جدید نوبخت چند نکته مهم و اساسی را یادآور می شود که در ادامه به این موارد می پردازیم.
,
 
,
گرای تحریم‌های بیشتر به آمریکا: به نظر می رسد سخنان نوبخت که بیان می کند اوضاع اقتصادی کشور با مشکل روبروست و این موضوع به تحریم‌های آمریکا مربوط است به نوعی گرا و در باغ سبز نشان دادن به مقامات کاخ سفید برای تحریم بیشتر ایران است. آمریکایی‌ها همیشه ادعا کرده‌اند که تحریم های آنان جواب داده است و اینگونه سخنان به نوعی تاییدیه  درست بودن صحبت های مقامات این کشور است که واقعا تعجب برانگیز است.
, گرای تحریم‌های بیشتر به آمریکا: به نظر می رسد سخنان نوبخت که بیان می کند اوضاع اقتصادی کشور با مشکل روبروست و این موضوع به تحریم‌های آمریکا مربوط است به نوعی گرا و در باغ سبز نشان دادن به مقامات کاخ سفید برای تحریم بیشتر ایران است. آمریکایی‌ها همیشه ادعا کرده‌اند که تحریم های آنان جواب داده است و اینگونه سخنان به نوعی تاییدیه  درست بودن صحبت های مقامات این کشور است که واقعا تعجب برانگیز است., گرای تحریم‌های بیشتر به آمریکا: به نظر می رسد سخنان نوبخت که بیان می کند اوضاع اقتصادی کشور با مشکل روبروست و این موضوع به تحریم‌های آمریکا مربوط است به نوعی گرا و در باغ سبز نشان دادن به مقامات کاخ سفید برای تحریم بیشتر ایران است. آمریکایی‌ها همیشه ادعا کرده‌اند که تحریم های آنان جواب داده است و اینگونه سخنان به نوعی تاییدیه  درست بودن صحبت های مقامات این کشور است که واقعا تعجب برانگیز است.,
 
,
معاون رئیس‌جمهور گفت:‌ در خصوص فشار اقتصادی باید بگوییم دولت در این خصوص قصوری نداشته و جهان با یک پدیده نادر به نام ترامپ مواجه شده است.
,
 
,
نوبخت با عنوان این پرسش که آیا قصور از دولت بود که مجددا دچار فشار اقتصادی شدیم، ادامه داد: باید بگوییم دولت در این خصوص قصوری نداشته و جهان با یک پدیده نادر و انسانی خشن به نام ترامپ مواجه شد؛ اگر چه جهان از ترس ترامپ قدرت نداشت که جلو آمده و به کمک ایران بیاید اما پشت ترامپ هم قرار نگرفته است.
,
 
,
حسن روحانی: دیدید که خزانه ها خالی بود
, حسن روحانی: دیدید که خزانه ها خالی بود, حسن روحانی: دیدید که خزانه ها خالی بود, ,
 
,
درحالی نوبخت صحبت درباره مشکلاتی مانند خزانه خالی را گرا دادن به دشمن می دانست که موضوع خزانه خالی را اولین بار در دولت یازدهم از سوی مسئولان شنیدم که باز هم از سوی حسن روحانی، رئیس جمهور و دیگر مسئولان تاکید و تکرار می‌شود.
,
 
,
روحانی در مردادماه سال 97 حسن روحانی در جلسه دفاع از وزاری پیشنهادی کابینه دوازدهم با بیان اینکه خزانه خالی را تحویل گرفتیم بعد دیدیم صندوق ها هم خالی است، گفت: «40 هزار میلیارد تومان در سال گذشته، ما برای صندوق های بازنشستگی دادیم. صندوق بازنشستگی که مربوط به دولت و بودجه نیست. خود صندوق باید متکلف باشد. یک وقتی من گی گفتم ما خزانه خالی را تحویل گرفتیم بعد دیدیدم صندوق های ما هم علاوه بر خزانه خالی بود. هیچ صندوقی امروز حتی آن صندوق هایی که ما امروز فکر می کنیم وضعشون خوب است قادر نیستند، به تعهدات خودشان عمل کنند.» 
, روحانی در مردادماه سال 97 حسن روحانی در جلسه دفاع از وزاری پیشنهادی کابینه دوازدهم با بیان اینکه خزانه خالی را تحویل گرفتیم بعد دیدیم صندوق ها هم خالی است، گفت: «40 هزار میلیارد تومان در سال گذشته، ما برای صندوق های بازنشستگی دادیم. صندوق بازنشستگی که مربوط به دولت و بودجه نیست. خود صندوق باید متکلف باشد. یک وقتی من گی گفتم ما خزانه خالی را تحویل گرفتیم بعد دیدیدم صندوق های ما هم علاوه بر خزانه خالی بود. هیچ صندوقی امروز حتی آن صندوق هایی که ما امروز فکر می کنیم وضعشون خوب است قادر نیستند، به تعهدات خودشان عمل کنند.» , روحانی در مردادماه سال 97 حسن روحانی در جلسه دفاع از وزاری پیشنهادی کابینه دوازدهم با بیان اینکه خزانه خالی را تحویل گرفتیم بعد دیدیم صندوق ها هم خالی است، گفت: «40 هزار میلیارد تومان در سال گذشته، ما برای صندوق های بازنشستگی دادیم. صندوق بازنشستگی که مربوط به دولت و بودجه نیست. خود صندوق باید متکلف باشد. یک وقتی من گی گفتم ما خزانه خالی را تحویل گرفتیم بعد دیدیدم صندوق های ما هم علاوه بر خزانه خالی بود. هیچ صندوقی امروز حتی آن صندوق هایی که ما امروز فکر می کنیم وضعشون خوب است قادر نیستند، به تعهدات خودشان عمل کنند.» ,
 
,
سیف و علوی هم از خزانه های خالی سخن گفتند
, سیف و علوی هم از خزانه های خالی سخن گفتند, سیف و علوی هم از خزانه های خالی سخن گفتند, ,
 
,
ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی نیز در باره خالی بودن خزانه کشور گفت:‌«اما در حالی که برخی از نمایندگان مجلس عنوان کردند که ذخائر خارجی کشور به بیش از 130 میلیارد دلار رسیده و باید در رابطه با میزان آن توضیحات شفاف‌تری ارائه شود، رییس کل بانک مرکزی احتمال داد که ریشه این موضوع به مباحث مطرح شده در ابتدای ورود دولت یازدهم در رابطه با این‌که بیش از 100 میلیارد دلار در خزانه دولت منابع وجود دارد برمی‌گردد گفت: وقتی عنوان کردند که ذخائر بانک مرکزی بیش از 100 میلیارد دلار است و دولت نباید بگوید که خزانه را خالی تحویل گرفته ما تمایلی برای جواب دادن به این موضوع نداشتیم اما دلیل روشن است که اگر حتی این 100 میلیارد دلار هم وجود داشت به خزانه دولت تعلق نداشت چرا که ریال ارزی که برای بانک مرکزی است قبلا به خزانه وارد شده و این بانک می‌تواند نسبت به فروش این دارایی‌های ارزی اقدام کند.»
,
 
,
سید محمود علوی،‌ وزیر اطلاعات نیز در این باره گفت:‌«وزیر اطلاعات گفت: وقتی ابتدای کار دولت گفتیم خزانه را خالی تحویل گرفته‌ایم، به ما خرده گرفتند که چرا به مردم می‌گویید، اما نظر ما این بود که دانستن این شرایط خواست مردم از دولت را کنترل می‌کند. بعد از دو سال عرض می‌کنم که خزانه نه تنها خالی بود، بلکه منفی هم بود.»
, سید محمود علوی،‌ وزیر اطلاعات نیز در این باره گفت:‌«وزیر اطلاعات گفت: وقتی ابتدای کار دولت گفتیم خزانه را خالی تحویل گرفته‌ایم، به ما خرده گرفتند که چرا به مردم می‌گویید، اما نظر ما این بود که دانستن این شرایط خواست مردم از دولت را کنترل می‌کند. بعد از دو سال عرض می‌کنم که خزانه نه تنها خالی بود، بلکه منفی هم بود.», سید محمود علوی،‌ وزیر اطلاعات نیز در این باره گفت:‌«وزیر اطلاعات گفت: وقتی ابتدای کار دولت گفتیم خزانه را خالی تحویل گرفته‌ایم، به ما خرده گرفتند که چرا به مردم می‌گویید، اما نظر ما این بود که دانستن این شرایط خواست مردم از دولت را کنترل می‌کند. بعد از دو سال عرض می‌کنم که خزانه نه تنها خالی بود، بلکه منفی هم بود.»,
 
,
روحانی: اگر برجام نبود نمی توانستیم حتی یک بشکه نفت بفروشیم
, روحانی: اگر برجام نبود نمی توانستیم حتی یک بشکه نفت بفروشیم, روحانی: اگر برجام نبود نمی توانستیم حتی یک بشکه نفت بفروشیم, ,
 
,
رئیس جمهور برای دفاع از عملکرد برجام در سال 95 در نشست مدیران ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه برجام فضایی را ایجاد می‌کند که از همه امکانات به نفع کشور و ملت استفاده کنیم، اظهار کرد: «آنهایی که امروز در مورد برجام صحبت‌هایی می‌کنند گویا فراموش کرده‌اند که غرب به دنبال کاهش تأثیرگذاری توانمندی ایران در بحث انرژی بوده است و اگر برجام نبود امروز حتی یک بشکه نفت نمی‌توانستیم صادر کنیم.»
,
 
,
اما آمریکایی ها با حضور ترامپ از برجام خارج شدند و بعد سعی کردند که صادرات نفت ایران را به صفر برسانند.
,
 
,
موضوعی که بعدها با واکنش روحانی مواجه شد که در آن تغییرات فاحشی در موضع گیرثی رئیس جمهور شاهد بودیم. رئیس جمهور که به قاره سبز سفر کرده بود، در دیدار ایرانیان مقیم سوئیس گفت:« آمریکایی ها مدعی شده اند که می خواهند به طور کامل جلوی صادرات نفت ایران را بگیرند. آنها معنی این حرف را نمی فهمند، چرا که این اصلا معنی ندارد که نفت ایران صادر نشود و آن وقت نفت منطقه صادر شود. اگر شما توانستید این کار را بکنید تا نتیجه اش را ببینید.»
, موضوعی که بعدها با واکنش روحانی مواجه شد که در آن تغییرات فاحشی در موضع گیرثی رئیس جمهور شاهد بودیم. رئیس جمهور که به قاره سبز سفر کرده بود، در دیدار ایرانیان مقیم سوئیس گفت:« آمریکایی ها مدعی شده اند که می خواهند به طور کامل جلوی صادرات نفت ایران را بگیرند. آنها معنی این حرف را نمی فهمند، چرا که این اصلا معنی ندارد که نفت ایران صادر نشود و آن وقت نفت منطقه صادر شود. اگر شما توانستید این کار را بکنید تا نتیجه اش را ببینید.», موضوعی که بعدها با واکنش روحانی مواجه شد که در آن تغییرات فاحشی در موضع گیرثی رئیس جمهور شاهد بودیم. رئیس جمهور که به قاره سبز سفر کرده بود، در دیدار ایرانیان مقیم سوئیس گفت:« آمریکایی ها مدعی شده اند که می خواهند به طور کامل جلوی صادرات نفت ایران را بگیرند. آنها معنی این حرف را نمی فهمند، چرا که این اصلا معنی ندارد که نفت ایران صادر نشود و آن وقت نفت منطقه صادر شود. اگر شما توانستید این کار را بکنید تا نتیجه اش را ببینید.»,
 
,
ربیعی: اولویت ایران فروش و پرداخت پول نفت ایران است 
, ربیعی: اولویت ایران فروش و پرداخت پول نفت ایران است , ربیعی: اولویت ایران فروش و پرداخت پول نفت ایران است , ,
 
,
«علی ربیعی»، سخنگوی دولت در نشست خود با خبرنگاران با گرامیداشت ایام محرم و سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) با بیان اینکه گام سوم ایران منوط به بحث فروش نفت و اخذ پول آن است گفت: «در صورت عمل به تعهدات اروپا ایران نیز به تعهدات خود در برجام برمی‌گردد، در چند هفته گذشته مذاکره جدی بین دو رییس جمهور (روحانی و مکرون) صورت گرفت. خوشبختانه در بسیاری موارد دیدگاه‌ها به هم نزدیک شده است. الآن بحث‌های فنی برای تعهدات اروپا در حال پیگیری است.»
,
 
,
وی گفت: «سفر آقای عراقچی به پاریس در ادامه اجرایی کردن شیوه عمل تعهدات طرف‌های اروپایی است، باید نفت ایران خریداری شود و پول آن نیز به ایران برسد و این موضوع مذاکره ما است.» 
, وی گفت: «سفر آقای عراقچی به پاریس در ادامه اجرایی کردن شیوه عمل تعهدات طرف‌های اروپایی است، باید نفت ایران خریداری شود و پول آن نیز به ایران برسد و این موضوع مذاکره ما است.» , وی گفت: «سفر آقای عراقچی به پاریس در ادامه اجرایی کردن شیوه عمل تعهدات طرف‌های اروپایی است، باید نفت ایران خریداری شود و پول آن نیز به ایران برسد و این موضوع مذاکره ما است.» ,
 
,
جالب اینجاست که ربیعی این گرا را به غرب داده است که اگر موضوع خریداری و پرداخت پول نفت کشورمان حل شود بسیاری از موارد دیگر نیز حل و فصل می شود . موضوعی که چندی پیش «فدریکا موگرینی» مطرح کرده بود سازوکار آن در قالب اینستکس زمان بسیار زیادی لازم است و به همین سادگی حل نمی شود. 
,
 
,
سخنان قابل تامل عراقچی جهت گرا دادن به آمریکا برای تحریم بیشتر است!
, سخنان قابل تامل عراقچی جهت گرا دادن به آمریکا برای تحریم بیشتر است!, سخنان قابل تامل عراقچی جهت گرا دادن به آمریکا برای تحریم بیشتر است!, ,
 
,
«سید عباس عراقچی»، معاون وزیر خارجه در سخنی قابل تامل به آمریکا گرای جدید تحریم را داد و گفت: «اگر فشارهای اقتصادی آمریکا علیه ایران ادامه یابد ممکن است به لحاظ اقتصادی به نقطه ای برسیم که از برادران و خواهران افغانستانی بخواهیم که ایران را ترک کنند. اینکه به کجا بخواهند بروند به خود آنها مربوط است.»
, «سید عباس عراقچی»، معاون وزیر خارجه در سخنی قابل تامل به آمریکا گرای جدید تحریم را داد و گفت: «اگر فشارهای اقتصادی آمریکا علیه ایران ادامه یابد ممکن است به لحاظ اقتصادی به نقطه ای برسیم که از برادران و خواهران افغانستانی بخواهیم که ایران را ترک کنند. اینکه به کجا بخواهند بروند به خود آنها مربوط است.», «سید عباس عراقچی»، معاون وزیر خارجه در سخنی قابل تامل به آمریکا گرای جدید تحریم را داد و گفت: «اگر فشارهای اقتصادی آمریکا علیه ایران ادامه یابد ممکن است به لحاظ اقتصادی به نقطه ای برسیم که از برادران و خواهران افغانستانی بخواهیم که ایران را ترک کنند. اینکه به کجا بخواهند بروند به خود آنها مربوط است.»,
 
,
این مقام وزارت امور خارجه کشورمان در ادامه و برای توجیه این سخنان دلایلی را اعلام کرد.
,
 
,
 وی در بخشی از گفت‌وگوی خود اشاره می‌کند که ایران میزبان حدود سه میلیون مهاجر افغانستانی است که باعث اشغال حدود دو میلیون شغل شده است. اما باید گفت که این موضوع چه ارتباطی به برجام و تحریم دارد و قطعا این سخنان نمی تواند موضوع اصلی یعنی نشان دادن ضعف از سوی یک نیروی دیپلمات سطح بالا را پنهان کند.
,
 
,
البته مواردی که ذکر شد تنها 10 مورد از صحبت هایی بود که به نوعی در آن دولتمردان با سخنان خود اطلاعاتی به دشمن داده اند که می تواند در تصمیم گیری آنها در قبال کشورمان تاثیرگذار باشد و به این فهرست می توان چندین و چند مورد دیگر را نیز افزود. 
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه