اخبار داغ

رئیس بنیاد مستضعفان کشور اعلام کرد؛

سرمایه‌گذاری برای احداث دامداری با ۶ هزار رأس دام در "خرمدره"/ "دام" در قالب تسهیلات به متقاضیان واگذار می‌شود

سرمایه‌گذاری برای احداث دامداری با ۶ هزار رأس دام در "خرمدره"/ "دام" در قالب تسهیلات به متقاضیان واگذار می‌شود
رئیس بنیاد مستضعفان کشور گفت: سرمایه‌گذاری احداث دامداری با ۶هزار رأس دام در خرمدره به عهده‌ی گروه بنیاد مستضعفین است که سالانه سهمی از فروش و تولیدات به بنیاد مستضعفین بازمی‌گردد که این سرمایه‌گذاری ممکن است بصورت وام از بنیاد بانک سینا با همکاری جهاد کشاورزی انجام گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ سید پرویز فتاح در سفر یک روزه خود به قزوین امروز(سه شنبه) در حاشیه بازدید از شرکت کشت و صنعت خرمدره و طارم در جمع خبرنگاران استان قزوین اظهار کرد: شرکت کشت و صنعت در مناطق خرمدره و طارم در حال فعالیت کشاورزی و دامداری است، همچنین شعبه‌ی سوم این شرکت در منطقه‌ی دیگری درحال فعالیت است که ما منطقه‌ی خرمدره را به عنوان نهاد اصلی این مجموعه مطرح می‌کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: شرکت کشت و صنعت خرمدره با بیش‌از 50 سال سابقه‌ی فعالیت توانسته نسبت به 20سال گذشته روند مناسب را برای پیشرفت خود طی کند.

,

رئیس بنیاد مستضعفان کشور اذعان کرد: شرکت کشت و صنعت خرمدره با تمرکز بر علم، تحقیق و فعالیت در حوزه‌ی کشاورزی موفق به مدیریت بیش‌ از 1200هکتار عراضی اطراف استان قزوین است که تولید علوفه، ذرت و انواع میوه را به عهده دارد.

,

وی گفت: بنیادی‌ترین عملکرد این شرکت دامپروری است که حدود 8هزار راس دام را نسبت به تقسیم‌بندی‌های مناسب تحت پوشش خود قرار داده‌است.

,

تولید 10درصد شیر کشور به همت بنیاد مستضعفان

, تولید 10درصد شیر کشور به همت بنیاد مستضعفان,

این مقام مسئول ابراز کرد: تولید لبنیاتی مانند شیر در این شرکت روزانه به 130تن می‌رسد که بخشی از این مقدار به استان‌های قزوین، زنجان، تهران و آذربایجان شرقی صادر می‌شود.

,

وی عنوان کرد: شرکت کشت و صنعت خرمدره تنها 10درصد از سهمیه‌ی تولید شیر در مجموعه‌ی بنیاد مستضعفان کل کشور را به عهده‌دارد که این شرکت با پرداخت به اساس اصلی دامپروری و کشاورزی در جلوگیری از سرمازدگی محصولات و احداث نهالستان توانست بخش عظیمی از مشکلات کشاورزی مردم این منطقه را که 40روز باردهی محصولات را به تعویق می‌انداخت برطرف سازد.

,

فتاح در ادامه گفت: توصیه‌ی ما به شرکت کشت‌وصنعت کمک‌رسانی به مردم کشاورز است و این شرکت باید به محل آموزش اوصولی کشاورزی برای مردم با هزینه‌ی بنیاد مستضعفین تبدیل شود تا شاهد حل مشکلات کشاورزی و دامپروری و تولیدات بیشتر باشیم.

,

وی تصریح کرد: توصیه‌ی دیگر ما به شرکت کشت و صنعت فروش سالانه‌ی دام است که به مرحله‌ی اجرایی دست یافته‌است. فروش دام‌هایی که نژاد اصلاح شده و راندمان بالایی دارند همراه با آموزش به مردم مناطق اطراف که روش سنتی دامپروری را اجرا می‌کنند، می‌تواند کمک بزرگی در تولیدات بیشتر باشد.

,

این مقام مسئول تاکید کرد: بنیاد مستضعفان درنظر دارد با اهدای دام به مردم به عنوان تسهیلات، به افراد شناخته ‌شده شرکت کشت و صنعت را در تحقق اهداف خود یاری کند.

,

وی افزود: شرکت کشت و صنعت با یاری رسانی به مردم مستضعف تحت پوشش کمیته امداد و بهزستی می‌تواند زکات تولیدی خود را پرداخت کند که از برکات این عمل سوددهی این شرکت در شرایط بد اقتصادی است.

,

رئیس بنیاد مستضعفان کشور بیان کرد: سود شرکت کشت ‌و صنعت نسبت به سال گذشته 20درصد افزایش یافته‌است، زیرا این شرکت با تکیه بر علم و تحقیق توانسته راندمان تولید شیر را به 42کیلوگرم برساند و همچنین شاهد رکورد تولیدات روزانه 70کیلوگرم شیر برای هر دام باشد.

,

تبدیل دامداری خرمده به دامپروری 14هزار واحدی

, تبدیل دامداری خرمده به دامپروری 14هزار واحدی,

وی ادامه داد: توصیه ما توجه به نهاده‌هایی مانند ذرت و علوفه است که رسیدگی به این مسئله وابستگی ما به واردات علوفه از خارج را کاهش می‌دهد.

,

این مقام مسئول گفت: شرکت کشت و صنعت درحال احداث دامداری با 6هزار راس دام است که نیازمند همکاری و مشارکت مسئولین منطقه و مردم است که با احداث این دامداری منطقه‌ی خرمدره به دامپروری 14هزار واحدی تبدیل خواهد شد.

,

وی افزود: سرمایه‌گذاری احداث دامداری با 6هزار رأس دام در خرمدره به عهده‌ی گروه بنیاد مستضعفین است که سالانه سهمی از فروش و تولیدات به بنیاد مستضعفین بازمی‌گردد که این سرمایه‌گذاری ممکن است بصورت وام از بنیاد بانک سینا با همکاری جهاد کشاورزی انجام گیرد.

,

رئیس بنیاد مستضعفان کشور اذعان کرد: تغییر کشاورزی و دامپروری سنتی به کشاورزی و دامپروری مدرن براساس علم و پروهش یک طرح ملی برای افزایش تولیدات کشاورزی و دامی است که بنیاد تلاش بسزایی در تولید محصول و تکثر دام دارد.

,

وی در پایان ابراز کرد: شیری که توسط شرکت کشت و صنعت خرمدره تولید می‌شود به قیمت ابلاغ شده توسط دولت به کارخانه‌ها توزیع می‌شود که این فرآیند در تثبیت قیمت شیر در بازار عرصه بسیار موثر است، همچنین کارگروه این شرکت در فرایند تولید شیر عوامل موثری مانند کیفیت و چربی را کنترل می‌کند که این عمل در ظاهر سود شرکت را کاهش می‌دهد اما در واقع عمل به وظیفه‌ی اصل جمهوری اسلامی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه