اخبار داغ

دلالان برای انتخابات مجلس کاغذ را احتکار کردند

دلالان برای انتخابات مجلس کاغذ را احتکار کردند
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: بخشی از فرصت احتکاری کاغذ در مهر ماه و با افزایش قیمت قابل توجه کاغذهای مورد نیاز در تولید نوشت افزار و بخشی هم در نیاز هر دوره از انتخابات مجلس به کاغذ صورت می گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت ارشاد در ارتباط با واردات کاغذ و حجم کاغذ وارداتی گزارش هایی را به مجلس ارائه کردند که این حجم نه تنها جوابگوی نیاز امسال ماست بلکه نیاز سال آینده را هم پاسخ خواهد داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با اشاره به کمبود کاغذ در کشور عنوان کرد: کمبود کاغذ در حدی بود که بخشی از روزنامه ها چاپ نشدند و حتی روزنامه های شهرستان ها نیز تعطیل و یا مجبور به چاپ در کاغذهای غیرروزنامه ای و یا کاهش شدید تیراژ شدند.
,
 
,
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تعاریف و گزارشات نشان می دهد که حجم قابل توجهی از کاغذ، به کشور وارد و حجم قابل توجهی هم در داخل کشور تولید شده و احتکار صورت گرفته است.
,
 
,
پژمانفر با اشاره به اینکه هدف احتکار فرصت طلبی و استفاده و بهره برداری است گفت: بخشی از این فرصت احتکاری در مهر ماه و با افزایش قیمت قابل توجه کاغذهای مورد نیاز در تولید نوشت افزار صورت می گیرد و بخشی هم در نیاز هر دوره از انتخابات مجلس به کاغذ است که در آن مقطع، افرادی با عجله وارد این گود می شوند و مجبورند در قیمت های بی حساب و کتاب، کاغذ را تهیه کنند.
,
 
,
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه کاغذ تاریخ مصرف ندارد عده ای نسبت به کسب سود احتمالی، احتکار می کنند و بازار را تشنه نگه می دارند.
,
 
,
وی از اقدام دولت برای تخصیص ارز نیمایی به لوازم التحریر سخن گفت و افزود: جالب اینکه کاغذها با ارز دولتی 4200 تومانی وارد شده و امروز با ارز نیمایی یعنی دو برابر قیمت واردات کاغذ می خواهیم به دانش آموزان لطف کرده و دفتر و کتاب آنها را تهیه نمائیم.
,
 
,
این نماینده مجلس با تأکید بر لزوم پاسخگویی دستگاه های اجرایی نسبت به این قضیه مطرح کرد: سوال اینجاست کاغذهایی که با ارز 4200 تومانی وارد شده الان کجاست و به دست چه کسانی رسیده است؟
,
 
,
پژمانفر همچنین با تأکید بر اینکه دستگاه های نظارتی باید ورود کنند گفت: ما نیز در حال پیگیری قانونی این موضوع هستیم و از آن عبور نخواهیم کرد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه