اخبار داغ

رئیس شورای شهر قم:

باید اقدامات موثری در جذب سرمایه گذار انجام شود

باید اقدامات موثری در جذب سرمایه گذار انجام شود
رئیس شورای شهر قم با اشاره به اینکه پروژه های عمرانی از طریق مناقصه واگذاری می شود، گفت: باید اقدامات موثری در جذب سرمایه گذار انجام شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالله جلالی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به واگذاری پروژه های شهری ، اظهار داشت: پروژه های شهرداری از قبل تعریف شده است و برای واگذاری به بخش خصوصی به مناقصه گذاشته می شود و با انتخاب پیمانکار ، شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: هر واگذاری پروژه های شهری که در قالب لایحه بودجه مورد تصویب شورا قرار گرفته است باید از طریق مناقصه و اعلام عمومی به پیمانکار ذیصلاح واگذار شود و این بهترین روش برای واگذاری پروژه های عمرانی است.

رئیس شورای شهر با اشاره به اینکه این در چارچوب قانون بیان شده است، گفت: در حوزه سرمایه گذاری ، سرمایه گذاران می توانند با شهرداری وارد مذاکره شوند و به بخشی از پروژه ها در قالب مشارکت ورود پیدا کنند که این هم شرایط خاص خود را دارد مانند اینکه زمین از شهرداری و ساخت و ساز با بخش خصوصی و یا موارد دیگر باشد.

وی عنوان داشت: برخی پروژه های عمرانی دولتی که بودجه کافی برای اجرا و اتمام پروژه ندارد به بخش خصوصی واگذار می شود تا توسط این بخش تکمیل و به بهره برداری برسد.

جلالی افزود: این مسئله مشمول پروژه هایی می شود که توسط دولت در حال اجرا می باشد و دولت بودجه ای برای تکمیل آن ندارد.

وی خاطرنشان کرد: پروژه های شهرداری چون از درآمد های محلی است و در قالب لایحه بودجه ای که به تصویب شورای شهر می رسد عموما باید به روش پیمانکاری از طریق مناقصه باشد و یا ترک تشریفات باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه بودجه مصوب شهرداری قم در سال جاری ۲۱۶۴ میلیارد تومان است ، ابراز داشت: سهم چهارماهه آن ۷۲۱ میلیارد تومان بوده که ۵۹۰ میلیارد تومان معادل ۸۲ درصد آن محقق شده است.

وی اضافه کرد: ۹۰ درصد این تحقق بودجه به‌صورت نقدی بوده است و مابقی این تحقق بودجه در این چهار ماه مربوط به اوراق مشارکت، کمک‌های دولتی، ارزش‌افزوده، مجموع عوارض‌ها و غیره بوده است.

جلالی با اشاره به هزینه های شهرداری ، عنوان داشت: مجموعاً ۷۴ درصد هزینه‌های جاری، ۵۵ درصد هزینه‌های عمرانی، ۹۸ درصد هزینه‌های پرسنلی، ۳۵ درصد تملکات انجام‌شده است که در حوزه عمرانی بیشتر پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی روبرو شده است.

وی در خاتمه افزود: کمترین در آمد بودجه شهرداری در حوزه سرمایه گذاری است که باید در این بخش اقدامات موثر و بیشتری انجام بگیرد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه