اخبار داغ

مدیر پروژه زغال‌شویی البرز مرکزی سوادکوه مطرح کرد

استفاده تنها 30 درصد از ظرفیت 500 هزار تنی کارخانه زغال‌شویی

استفاده تنها 30 درصد از ظرفیت 500 هزار تنی کارخانه زغال‌شویی
مدیر پروژه زغالشویی البرز مرکزی در سوادکوه گفت: کارخانه‌ای با ظرفیت 500 هزار تن در سال تنها با 30 درصد ظرفیت در حال کار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهسا اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با بیان اینکه کارخانه زغال‌شویی البرز مرکزی را کمپانی فکورصنعت تهران طراحی و در شرایط تحریم تجهیزات آن را وارد کرده است، افزود: بهترین تجهیزات با کمک مهندسان ایرانی و سوپروایزرهای اف.ال. اس وارد و راه‌اندازی شد.

وی کار در این فضای معدنی را بسیار خوب و امن برای بانوان عنوان کرد و گفت: این کارخانه شاهرگ حیاتی این شهرستان است و امیدواریم همچنان چرخش بچرخد و مدیران شایسته‌ای که بتوانند بهره‌وری بهینه داشته باشند و مشکلات اشتغال این منطقه توسط این کارخانه و و پروژه‌های آتی حل شود.

مدیر پروژه زغال‌شویی البرز مرکزی واقع در سوادکوه، با اشاره به تصوری مبنی بر اینکه در شهرستان‌های کوچک به خانم‌ها اجازه فعالیت و دیده شدن نمی‌دهند، سوادکوه را جای امنی برای کار یک خانم در سایت معدنی برشمرد و گفت:علی رغم مخالفت پدرم در اوایل کار، وارد سایت معدنی شدم و اکنون 10 سال است که در سایت‌های مختلف معدنی کار می‌کنم و خاطره بدی ندارم و آموخته‌هایم از این سایت‌ها بوده است.

اکبری با بیان اینکه اوایل افراد مدیریت یک خانم را پذیرا نبودند، افزود: اما کم کم دیدند که کار کردن با یک خانم به نسبت یک آقا بهتر است؛ چرا که یک خانم حس زنانه و مادرانه دارد و برای من مهم بود که به‌طور مثال یک سنگ‌جور چشمش درد نگیرد و هر دو ساعت به او سر می‌زدم که حالش چگونه است در حالیکه آقایان این مسائل ریز را به دلیل تفاوت در آفرینش نمی‌بینند؛

وی با بیان اینکه به‌عنوان یک سوادکوهی از مدیران و نمایندگان مجلس این توقع را دارم که با توجه به طبیعت سوادکوه و ذخائر معدنی آن به صنعت گردشگری و معادن توجه شود و در رابطه با کارخانه کک‌سازی گفت: اگر کار به همان سیاق که مقرر بود انجام شود، صورت پذیرد به منطقه کمک می‌کند اما اگر قرار باشد با تکنولوژی چینی و عدم تجهیزات خوب کارخانه کک‌سازی احداث شود، قطعا منابع طبیعی‌مان را هم از دست خواهیم داد و اگر بناست که کارخانه کک‌سازی پا نگیرد، پروژه‌ی جایگزین آورده شود.

مدیر پروژه زغال‌شویی البرز مرکزی سوادکوه با اشاره به انبوه منابع خدادادی در منطقه، شهرستان را منطقه‌ای فقیر برشمرد و با بیان اینکه نیاز است تا وکلای مجلس به جوانان، بیکاری و استعداد منطقه توجه کنند، افزود: گران شدن زمین در شهرستان اصلا اتفاق خوبی نیست چرا که یک جوان تازه ازدواج کرده امکان خرید خانه را در شهر کوچک خود را هم نخواهد داشت و گران شدن زمین وقتی خوب است که در کنارش دیگر اتفاقات نیز رخ دهد.

اکبری با اشاره به اصل 44 بر لزوم لاغر شدن دولت، خصوصی‌سازی و تجربه دیگران و افراد خوب تأکید کرد و افزود: سنگاپور به‌خاطر خصوصی‌سازی و توجه سیستم آموزش و پرورش و قضایی دارای اقتصاد پایدار شد و یکی از مشکلات ما نیز عدم برون‌سپاری و خصوصی‌سازی است و در سوادکوه معادن به شرکت سامان واگذار شد اما متاسفانه به دلیل عدم مدیریت درست اکنون حتی نمی‌توانیم مصالح کارخانه جدیدمان را هم تأمین کنیم و کارخانه‌ای با ظرفیت 500 هزار تن در سال تنها با 30 درصد ظرفیت در حال کار است.

مدیر پروژه زغال‌شویی البرز مرکزی سوادکوه در رابطه با کار بانوان ادامه داد: اگر بانوان هدف خود را مشخص کنند و در راستای هدف تلاش کنند، مانع سختی وجود نخواهد داشت که نتوانند از آن عبور کنند.

وی با بیان اینکه چهار سال با امنیت کامل در شهرستان سوادکوه کار کرده است و مدیران نیز از او راضی هستند، گفت: در سوادکوه کارفرما این جرات را داشت که یک خانم در سایت معدنی کار کنند چرا که  به امنیت منطقه‌اش اطمینان داشت و من نیز به حمایت کارفرمایم اینجا هستم؛ حمایت‌هایی که در خیلی از استان‌های دیگر نیست تا بانوان به‌طور مستقیم در سایت معدنی کار کنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه