اخبار داغ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

تعاونی ها می توانند در خصوصی سازی حضور موثری داشته باشند/ عدالت گستری کارکرد مهم تعاونی ها

تعاونی ها می توانند در خصوصی سازی حضور موثری داشته باشند/ عدالت گستری کارکرد مهم تعاونی ها
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تعاونی ها می توانند در خصوصی سازی ها حضور موثری داشته باشند به این صورت که به جای واگذاری واحدی صنعتی به یک نفر، آن واحد به یک تعاونی که اعضای آن کارکنان همان واحد صنعتی است واگذار شود که این کار قطعا به عدالت نزدیک تر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص نقش تعاونی ها در اقتصاد کشور، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تعاونی ها نقش پر رنگی را در اقتصاد کشور و در کنار دو بخش خصوصی و دولتی بر عهده گرفتند و این نشان دهنده کارکرد های قابل توجه این بخش است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

عدالت گستری کارکرد مهم تعاونی ها

, عدالت گستری کارکرد مهم تعاونی ها, عدالت گستری کارکرد مهم تعاونی ها,

وی افزود: با توجه به تقسیم سود و درآمد فعالیت های اقتصادی تعاونی ها میان افراد و نقشی که آحاد مردم در آن ایفا می کنند، می توان گفت که عدالت گستری یکی از کارکرد های اصلی این بخش اقتصادی است.

,

کریمی ادامه داد: از همین منظر بود که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تاکید شد تا این بخش تقویت شود به طوری که تا ۲۵ درصد از حجم تولید ملی و فعالیت های اقتصادی کشور در بخش تعاونی ها صورت بگیرد.

,

عدم استقبال مردم از تعاونی ها به علت مشکلات فراوان

, عدم استقبال مردم از تعاونی ها به علت مشکلات فراوان, عدم استقبال مردم از تعاونی ها به علت مشکلات فراوان,

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: ولی متاسفانه در سال های گذشته مشکلات موجود و قوانین و مقرراتی که در این بخش وجود دارد نارضایتی اعضای تعاونی ها را در بر داشته و افراد انگیزه خود را برای فعالیت اقتصادی در تعاونی ها از دست دادند و بیشتر به سمت حضور در شرکت های سهامی خاص و سایر حوزه های اقتصادی متمایل شدند.

,

وی با اشاره به اصلاحاتی که در مقررات ناظر بر تعاونی ها انجام شده، تصریح کرد: در سال های گذشته اصلاحاتی در قوانین ناظر بر تعاونی ها صورت گرفت، به طور مثال امکان تاسیس شرکت های تعاونی به صورت سهامی عام فراهم شد که امکان تعیین میزان سهم اعضا را به صورت نابرابر ممکن می کند به طوری که هر کس به میزان آورده خود می تواند سهام داشته باشد و در عین حال تمام افراد عضو تعاونی هستند.

,

کریمی افزود: همچنین شرکت های تعاونی که سهامی عام هستند می توانند در بورس حضور پیدا کرده و سهام خود را در این بازار گسترده عرضه کنند که باعث انجام فعالیت های بزرگ و ملی در قالب تعاونی ها شد.

,

تعاونی ها می توانند در خصوصی سازی حضور موثری داشته باشند

, تعاونی ها می توانند در خصوصی سازی حضور موثری داشته باشند, تعاونی ها می توانند در خصوصی سازی حضور موثری داشته باشند,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه باید مشکلات تعاونی ها برطرف شود تا افراد انگیزه کار و فعالیت در این قالب اقتصادی را داشته باشند، گفت: تعاونی ها می توانند در خصوصی سازی ها حضور موثری داشته باشند، به این صورت که دولت به جای واگذاری واحدی صنعتی به یک نفر، آن واحد را به یک تعاونی که متشکل از چندین نفر(کارکنان همان واحد صنعتی) است، واگذار کند که این کار قطعا به عدالت نزدیک تر خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه