اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی قوچان:

میزان تولید شیر در قوچان ۲۵۰ تن کمتر از ظرفیت کارخانه‌های لبنی است/ به ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم

میزان تولید شیر در قوچان ۲۵۰ تن کمتر از ظرفیت کارخانه‌های لبنی است/ به ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم
مدیر جهاد کشاورزی قوچان گفت: روزانه ۱۵۰ تن شیر در قوچان تولید می شود اما ظرفیت کارخانه ها و واحدهای لبنی این شهرستان روزانه ۴۰۰ تن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد کنعانی، رئیس جهاد کشاورزی قوچان در گفتگو با صبح توس، با تشریح  ظرفیت های کم نظیر کشاورزی و دامپروری و همچنین وضعیت تولید شیر در این شهرستان اظهار داشت: شهرستان قوچان باتوجه به اقلیم جغرافیایی یکی از قطب های تولیدی منطقه در حوزه کشاورزی و دامپروری محسوب می شود و در حال حاضر تعداد دام های سبک شهرستان 704 هزار راس و تعداد دام های سنگین شهرستان نیز 10 هزار راس می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه روزانه بطور متوسط 150 تن شیر توسط دامداران این شهرستان تولید می شود، ادامه داد: ظرفیت کارخانه ها و واحدهای تولیدی فعال این شهرستان در حوزه لبنیات روزانه 400 تن بوده و میزان تولید شیر 250 تن کمتر از ظرفیت واحدهای تولیدی است.

,

وی با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت ها برای افزایش تولید و بهره وری در حوزه کشاورزی و دامپروری، افزود: در فاز دوم مجتمع دامپروری بهار خبوشان افزایش دو هزار راسی دام در دستور کار قرار دارد که اجرایی شدن آن نیازمند 50 میلیارد تومان اعتبار است.

,

کنعانی با اشاره به ظرفیت های بسیار خوب شهرستان در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی و دامپروری تاکید کرد: از سال گذشته تاکنون 47 پروانه بهره برداری صادر شده است و همچنین چهار واحد خوراک دام، یک واحد کمپوست، 13 واحد فراورده لبنی نیز در این شهرستان فعالیت دارند.

,

مدیر جهاد کشاورزی در پایان با بیان اینکه توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی را در دستور کار قرار داده ایم و به دنبال توسعه آن هستیم، خاطرنشان کرد: 16 واحد بسته بندی حبوبات، غلات، خشکبار و کشمش و همچنین 3 واحد انبار و سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی و 9 واحد بسته بندی مواد غذایی در شهرستان فعالیت می کنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه