اخبار داغ

راه اندازی موکب شهید عبدالحمید سالاری در اربعین برای چهارمین سال متوالی در کربلا

راه اندازی موکب شهید عبدالحمید سالاری در اربعین برای چهارمین سال متوالی در کربلا
جلسه برنامه ریزی راه اندازی موکب شهید عبدالحمید سالاری در اربعین برای زائران حرم امام حسین(ع) در کربلا با حضور امام جمعه، فرمانده سپاه و خادمین موکب در دفتر امام جمعه برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ حجت الاسلام شریفی، امام جمعه شهرستان حاجی آباد پیش از ظهر امروز در جمع خادمین موکب شهید عبدالحمید سالاری اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های موجود حاکم بر شهرستان، حاجی آباد استحقاق برپایی موکب برای پذیرایی از زائرین اباعبدالله(ع) را دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

شریفی ادامه داد: پشتیبانی از مواکب و خدمت رسانی به زائران را مستلزم همکاری مسئولان و همراهی مردم دانست و افزود: هر سال جمعیت میلیونی به قصد زیارت در اربعین حسینی عازم کربلا می شوند و خدمت رسانی به این عاشقان اهل بیت اطهار وظیفه نیست بلکه نشان افتخاری است.

,

وی با اظهار اینکه یکی از درسهای مهم عاشورا و بزرگترین جلوه شخصیتی امام حسین(ع) ظلم ستیزی است، تصریح کرد: ستیز با ستم و ستمگران به‌ویژه حاکمان ستم پیشه و برپایی عدل یکی از درس‌های عاشورا در عرصه رفتار سیاسی است، درس عزت، فداکاری و ایثار از دیگر درسهای عاشورا است که برای همیشه الهام بخش و راهگشای انسانهای آزاده است.

,

امام جمعه حاجی آباد گفت: حسین بن علی(ع) با ایستادگی در برابر ظلم ، درس بزرگی، آزادگی و آزاد زیستن را نه تنها برای مسلمانان بلکه برای تمام بشریت داد و این درس بزرگ همواره زنده، جاوید، حیات بخش و حرکت آفرین خواهد بود چنانچه امروز نیز اگر بیداری اسلامی، کشورهای اسلامی را فرا گرفته است به برکت ایستادگی آن یگانه دوران بوده است که با ایثارگری و از خودگذشتگی درس پایداری در برابر ظلم و ظالمان را به بشریت آموخت.

,

شریفی در ادامه با اشاره به توطئه های دشمنان جهت ضربه زدن به جهان اسلام افزود : یکی از مشکلات اساسی در جهان اسلام ، عدم وجود وحدت  بین مذاهب و فرق اسلامی است و دشمن نیز دقیقا از همین موضوع برای ضربه زدن به پیکره‌ جهان اسلام استفاده می‌کند و پیاده‌روی اربعین یکی از اتفاقاتی است که می‌تواند عامل وحدت بین مسلمین شود.

,

بهزاد امامدادی مسئول ستاد عتابات عالیات شهرستان حاجی آباد هدف از تشکیل این جلسه را بهره مندی از تجربیات برگزاری مراسم اربعین در سنوات گذشته و شناسایی نقاط ضعف و قوت و تلاش برای اعزام زائرین به کشور عراق برای شرکت در مراسم اربعین با کیفیتی بهتر از گذشته ذکر کرد .

,

وی افزود : ستاد شهرستان متناظر با ستاد شکل گرفته در استان و با کمیته های زیر مجموعه آن تشکیل و با جدیت مراحل مختلف از جمله ثبت نام زائرین ، اقدامات پشتیبانی و حمل و نقل زائرین به مرزهای تعیین شده را پیگیری خواهد کرد.

,

امامدادی  افزود : موکب شهید عبدالحمید سالاری از 10 ماه صفر در اربعین برپا و به مدت ده روز به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کند در این موکب روزانه 1000پرس غذا پخت و توزیع می کند.

,

مسئول ستاد عتبات عالیات حاجی آباد افزود: پخت نان سنتی، ظروف یکبار مصرف، ایستگاه صلواتی،صندوق امانات، اسکان روزانه 1000 نفر ، کمک های اولیه و فوریت های پزشکی ازمهمترین فعالیتهای های موکب حاجی آباد است.

,

امامدادی بیان کرد: گروه پیش رو خادمان موکب شهید عبدالحمید سالاری بعد از مراسم تاسوعا و عاشورا جهت انجام امورات موکب به عراق اعزام می شوند و موکب حاجی آباد به صورت مستقل در کربلا فعالیت می کند.

,

وی یاد آور شد:با کمک‌های شایسته خیرین، 72 دیگ غذا به نیت 72 شهید دشت کربلا برای اطعام عزاداران، ستاد عتبات عالیات شهرستان حاجی آباد مسئولیت پخت غذا را بر عهده گرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه