اخبار داغ

وزیر جهاد کشاورزی:

توسعه گلخانه‌ها راهکاری برای حل چالش آب و اشتغال کشور است

توسعه گلخانه‌ها راهکاری برای حل چالش آب و اشتغال کشور است
وزیر جهاد کشاورزی توسعه گلخانه‌ها را راهکاری برای حل چالش آب و اشتغال کشور دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، محمود حجتی امروز چهارشنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد با اشاره به زلزله سال ۹۶ استان کرمانشاه، اظهار داشت: روزهای اول زلزله بدخواهان درصدد بودند دولت را ناکارآمد نشان دهند اما با تلاش و حضور همه دستگاه‌های دولتی، نظامی، انتظامی، بسیج و … افتخار آفرینی کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی افزود: بحث مقاوم کردن اقتصاد از بدیهیات است که باید از دیر باز به آن می‌پرداختیم.

,

این مسئول بیان داشت: علی رغم فشارها و جنگ اقتصادی که دشمن علیه ایران شروع کرده و روز به روز بر گستره و ابعاد آن می‌افزاید اما می‌بینیم که ثبات اقتصادی در کشور حاکم است.

,

حجتی در ادامه از مزیت‌ها و قابلیت‌های استان کرمانشاه در عرصه‌های مختلف سخن گفت و افزود: زیر ساختها و بحث تجارت با کشورهای همسایه از جمله عراق و اقلیم کردستان که روز به روز گسترده‌تر می‌شود مهم‌ترین مزیت این استان است.

,

وی تصریح کرد: گردشگری این استان نیز از صنایع مطرحی است که مغفول مانده است و جا دارد در زمینه گردشگری داخلی و خارجی باید بیشتر زیبایی‌ها و اماکن تفریحی و میراث فرهنگی آن معرفی شود.

,

وزیر جهاد کشاورزی آب و خاک استان کرمانشاه را در کشور نمونه دانست و گفت: کرمانشاه شاید تنها استانی است که غنی‌ترین خاک کشور را دارد که یک میلیون هکتار از خاک‌های غنی را داراست.

,

این مسئول همچنین چهارفصل بودن و دارا بودن ۲ برابر متوسط بارندگی کشوری را از مزیت‌های عالی استان دانست و عنوان کرد: این مهم جای کار و تلاش دارد.

,

حجتی اشتغال و محدودیت آب را در کشور ۲ چالش اصلی عنوان کرد و گفت: توسعه گلخانه در این راستا می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود که در استان کرمانشاه بر این موضوع توجه نشده است.

,

وی ابراز داشت: با توسعه و ایجاد گلخانه می‌توان ۸۵ تا ۹۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی کنیم و همچنین در غیر فصل محصولاتی را که کشورهای اطراف نیاز دارند تولید کنیم.

,

جانشین ستاد اقتصاد مقاومتی کشور افزود: استان کرمانشاه در رابطه با کشت زعفران اقبال خوبی دارد اما با توجه به رطوبت بالا در استان باید از پیاز آن مراقبت کنند تا متوجه خسارت نشوند.

,

حجتی با بیان اینکه برای آب‌های مرزی در ابتدا ۸۰۰ هزار هکتار زمین در نظر گرفته شد، بیان داشت: بر اساس موافقت نامه‌ای که در سال ۹۲ مبادله شد ۶۰۰ هزار هکتار بود و در نامه‌ای که به مقام معظم رهبری نوشته شد ۴۰۰ هزار هکتار و در نهایت روزی که بنا شد تحویل داده شود با سیستم آبیاری تحت فشار به ۲۰۰ هزار هکتار رسید.

,

وی افزود: استان کرمانشاه با توجه به اینکه سهم اراضی آبی آن پایین است جا برای توسعه دارد.

,

وزیر جهاد کشاورزی در پایان گفت: کشور ما دارای یکسری توانمندی‌ها است که شعار «ما می‌توانیم» در این راستا فقط یک شعار نیست بلکه با توجه به این توانمندی‌ها دست یافتنی است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه