اخبار داغ

استاندار کرمانشاه:

فروش اموال دولتی مازاد بسیاری از مشکلات کرمانشاه را برطرف می‌کند

فروش اموال دولتی مازاد بسیاری از مشکلات کرمانشاه را برطرف می‌کند
استاندار کرمانشاه گفت: حدود ۲ هزار میلیارد تومان اموال دولتی مازاد در استان شناسایی شده که فروش آن می تواند بسیاری از مشکلات را مرتفع کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، هوشنگ بازوند امروز چهارشنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اشاره‌ای به بازسازی مراکز صنعتی آسیب دیده ناشی از زلزله داشت و گفت: از ۲۱ هزار جایگاه دامی که در زلزله تخریب شد بیش از ۲۰ هزار آن آماده بهره برداری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

استاندار کرمانشاه افزود: در استان کرمانشاه ۳ سند اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و اشتغال که نشأت گرفته از سند اقتصاد مقاومتی است، تدوین شد.

,

این مسئول گفت: هدف از تهیه و تدوین این اسناد کاهش ۳ درصد نرخ بیکاری در استان است که امیدواریم تا پایان امسال این امر محقق شود.

,

بازوند فشارهای ناشی از تحریم بر بدنه جامعه و دولت را بسیار سخت عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه فروش نفت به حداقل رسیده است باید به دنبال منابع جدیدی برای برون رفت از چالش‌های استان باشیم.

,

وی خاطر نشان کرد: حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان اموال دولتی در استان شناسایی شده که ۲ هزار میلیارد آن مازاد است و اگر دولت یا سرای سه قوه اجازه فروش اموال غیر منقول را بدهند بسیاری از چالش‌های استان در حوزه‌های مختلف از جمله توسعه استان و اتمام پروژه‌های نیمه تمام، حل و فصل خواهد شد.

,

استاندار کرمانشاه بیان داشت: این مبلغ حتی می‌تواند بدهی‌های ما را در حوزه سنوات بازنشستگان یاری کند.

,

بازوند ادامه داد: یک دبیر خانه یا کمیته برای اقتصاد مقاومتی در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شود که پیگیر مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی باشد و معاون اقتصادی و رئیس سازمان برنامه و بودجه کرمانشاه هم عضو آن باشند تا پیگیر مشکلات استان باشند.

,

وی بیان داشت: تقاضا داریم برای اینکه رونق تولید را در استان شکل دهیم و بحث شوک زلزله را کاهش دهیم حقوق دولتی معادن ما را نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش دهند.

,

این مسئول گفت: مطلب دیگر بحث تأمین و ابلاغ بند الف تبصره ۱۸ است که با گذشت ۶ ماه درصدی که ابلاغ کردند اصلاً درصد قابل توجهی در همه بخش‌ها نیست به طور مثال در معادن ۲۲۵ میلیارد تومان سهم ما بوده که پس از ۶ ماه ۲۵ میلیارد آن را ابلاغ کردند که درخواست داریم آقای نوبخت به این امر توجه داشته باشند.

,

بازوند اظهار داشت: سامانه گرمسیری یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی در تاریخ پس از انقلاب است که بسیار پروژه اثرگذاری است و یکی از پروژه‌هایی است که تاریخ از آن به عنوان عملکرد جمهوری اسلامی در راستای مهار آب‌های مرزی یاد خواهد کرد.

,

وی تصریح کرد: در بحث سامانه‌های کشاورزی و شبکه ۳ و ۴ در حوزه ایلام و کرمانشاه بسیار زود اقدام شد که اگر به این اقدامات آب نرسد خسارت سنگینی به بار خواهد آمد.

,

استاندار کرمانشاه اعتبار لازم برای اتمام پروژه را ۲ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: حیف است برای این میزان بودجه یک پروژه ۱۰ هزار میلیارد تومانی را بلاتکلیف گذاشت.

,

این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه ما تا پایان امسال ۱۸ هزار هکتار از این پروژه را به اتمام می‌رسانیم اما جای نگرانی برای قسمتی از استان ما و ایلام وجود دارد.

,

وی در بخش دیگری از سخنانش به منطقه ویژه قصرشیرین اشاره کرد و گفت: این منطقه یکی از امتیازات ماست و حق ما این است که از آن خوب بهره بگیریم اما برخی اختلاف نظرها در خصوص شرایط واگذاری اراضی باعث شده نتوانیم به ۱۵۰ سرمایه‌گذاری که متقاضی سرمایه گذاری در این منطقه هستند زمین واگذار کنیم لذا انتظار می‌رود رسیدگی به این مهم را در دستور کار قرار دهید.

,

بازوند بیان داشت: در بحث شهرک‌های کشاورزی هم ضمن اینکه تقاضا داریم در واگذاری آنها تسهیل شود.

,

استاندار کرمانشاه گفت: بسیاری از زیرساخت‌ها نیازمند اعتبار است که تقاضا داریم ۵۰ میلیارد تومان برای زیر ساخت‌های شهرک‌های کشاورزی در نظر گرفته شود.

وی همچنین خواستار افزایش مبلغ یارانه برای آبیاری تحت فشار شد و ابراز داشت: وزارت صنعت و معدن قبول کرده یکسری بازرس استخدام کند و مجوزهای لازم در این راستا داده شده است اما هنوز از سوی آقای نوبخت تأمین اعتبار نشده است که انتظار داریم برای بازرسان تنظیم بازار این تأمین منابع صورت بگیرد.

,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه