اخبار داغ

مطالبات رهبری در حوزه کشاورزی ایلام در حال تحقق است؛

جلوگیری از واردات روغن با افزایش سطح کاشت کلزا

جلوگیری از واردات روغن با افزایش سطح کاشت کلزا
زیرساخت های نسبتا قوی کشاورزی در استان ایلام باید زمینه جذب این سرمایه گذاران به این بخش را فراهم کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، یکی از مباحث مهم در تقویت اقتصاد یک کشور حوزه کشاورزی است، حوزه ای که با داشتن ظرفیت های منحصر به فرد اقلیمی در نقاط مختلف کشور می تواند در راستای رفع اشتغال نیز مفید واقع گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار,

به تناسب این بحث ایلام یکی از پرمستعد ترین استان ها در بخش کشاورزی است به طوری که استان ایلام مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته و در دیدار با اعضای دولت بر این مهم تأکید کرد.

,

بدون تردید لازمه جذب سرمایه گذار به بخش کشاورزی تقویت زیرساخت های کشاورزی است؛ زیرساخت های نسبتا قوی در استان ایلام باید زمینه جذب این سرمایه گذاران را فراهم کند.

,

مدیر کل جهاد کشاورزی استان ایلام، تقویت مراکز خدمات کشاورزی، ایجاد شرکت های شهرک کشاورزی و تکمیل زنجیره تولید را از جمله موارد مهم در تقویت جذب سرمایه گذار به بخش کشاورزی استان می داند.

,

وضعیت زیرساخت های کشاورزی استان

, وضعیت زیرساخت های کشاورزی استان, وضعیت زیرساخت های کشاورزی استان,

"سیدتراب میری"، مدیرکل جهاد کشاورزی استان ایلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایلام بیدار، بخش کشاورزی را مؤثرترین بخش به لحاظ اشتغال و درآمد مردمی عنوان کرد و گفت: 35 درصد مردم ایلام از بخش کشاورزی ارتزاق می کنند.

,

وی اظهار کرد: در استان ایلام از مجموع 240 هزار هکتار زمینی زراعی 80 هزار هکتار آبی و مابقی دیم بوده و علاوه بر این 380 واحد مرغداری با سرمایه گذاری 800 میلیارد ریال فعال است.

,

این مسئول افزود: حجم تولیدات دامی در استان ایلام 170 هزار تن و حجم تولیدات زراعی 850 هزار است، همچنین تولید گندم در استان با رشد دو برابری مواجه شده است.

,

مدیرکل جهاد کشاورزی استان ایلام ادامه داد: امسال نیز این تعدا با مقداری کاهش به میزان 170 هزار تن خریداری شده که به پایه ای از این حد دست پیدار کرده ایم؛ در این زمینه سعی شده که تولید محصولات زراعی کمتر متأثر از خشکسالی ها باشد.

,

میری بیان کرد: مهمترنی اقدامات در دست اجرا در حوزه زیربنایی آب و خاک است که اعتبارهای لازم از محل صندوق ذخیره ارزی به پروژه های ملی استان ایلام برای تکمیل احیای دشت های ایلام و خوزستان اختصاص یافته که یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری نیز می باشد.

,

وی اشاره کرد: بنا است تا از محل طرح که مبلغی بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان هزینه شده تعداد 56 هزار هکتار انجام گیرد که تاکنون موفق به 23 هزار هکتار در سطح استان شده ایم و مابقی نیز در دستور کار قرار دارد.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن کل این طرح شهرستان های دهلران، مهران و بخش های مهم عین الخوش، فکه و صالح آباد تحت این طرح قرار خواهند گرفت و این تعدا به سطح اراضی آبی کشور اضافه می شود.

,

مدیرکل جهاد کشاورزی استان ایلام اضافه کرد: طرح در دست اقدام دیگر طرح سامانه گرمسیری است که با اعتبار هشت هزار میلیارد ریال شهرستان های ایلام، ایوان، مهران و دهلران را درگیرخود خواهد کرد.

,

 

,

راهکارهای جذب سرمایه گذار به بخش کشاورزی استان

, راهکارهای جذب سرمایه گذار به بخش کشاورزی استان, راهکارهای جذب سرمایه گذار به بخش کشاورزی استان,

میری عنوان کرد: مهمترین برنامه برای ترغیب و ادامه دست اندرکاران این بخش تقویت حوزه اقتصادی است به طوری که ارزش تولیدات کشاورزی را اقتصادی کرد تا علاوه بر تقویت بنیه مالی کشاورزان باعث مهاجرت آنها از روستاها نگردد.

,

وی تأکید کرد: هر چقدر میزان فعالیت ها اقتصادی تر باشد ورود نسل جوان به این عرصه بیشتر می شود؛ چرا که وجود این معضل باعث شده تا نه تنها رغبتی به این سمت از سوی جوانان نباشد بلکه گرایش به این رشته در دانشگاه ها کم شود.

,

این مسئول ابراز کرد: با توجه به زیرساخت های قوی استان ایلام در آینده ای نزدیک به قطب تولید پسته در کشور تبدیل می شود که نیازمند سرمایه گذاری بیشتر در این زمینه است.

,

مدیر کل جهاد کشاورزی ایلام تصریح کرد: با اعمال این سه پروژه بزرگ سطح اراضی آبی ایلام به 180 هزار هکتار افزایش می یابد که در نوع خود بی نظیر است.

,

میری گفت: در کنار این موادر توسعه شرکت شهرک های کشاورزی استان نیز با هدف جذب سرمایه گذار در بخش های مختلف کشاورزی می تواند گام مهمی را ایفا کند که در این زمینه این شرکت در ماه های اخیر در استان راه اندازی شده است.

,

وی اظهار کرد: در حوزه واحدهای دام طیور نیز در استان ظرفیت های مناسبی وجود دارد که واحد گاورداری در شهرستان ایلام، احداث واحد پرورش گاو شیری و مزرعه مرغ سرابله و آسمان آباد در دستور کار قرار دارد.

,

این مسئول بر تکمیل زنجیره تولید در استان تأکید و ادامه داد: این موارد خود زمینه ساز جذب سرمایه گذار به استان است که از ارزش مهمی برخوردار است.

,

مدیر کل جهاد کشاورزی ایلام بیان کرد: علاوه بر این مراکز خدمات کشاورزی در استان و در شهرستان های مختلف در نقاط دور دست در بحث ارائه اموزش های لازم نقش مهمی داشته است.

,

میری افزود: حمایت از کشاورزان با ارائه طرح های تسهیلات مناسب در جهت تقویت این بخش و در نهایت ورود سرمایه گذاران به این بخش مهم است که در این زمینه با همکاری بانک کشاورزی مبلغ سه هزار میلیارد ریال تسهیلات در قابل طرح مکانیزاسیون به کشاورزان داده شده که خرید تراکتور و کمپاین از جمله آن است.

,

وی خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این موارد میزان ضریب مکانیزاسیون از 96 دهم درصد به 1/1 درصد رسیده که قابل توجه است.

,

مطالبات رهبری در حوزه کشاورزی ایلام در حال تحقق است

, مطالبات رهبری در حوزه کشاورزی ایلام در حال تحقق است, مطالبات رهبری در حوزه کشاورزی ایلام در حال تحقق است,

این مسئول گفت: دغدغه های رهبری درباره اراضی کشاورزی ایلام در حال تحقق است و با تعیین تکلیفی وضعیت آبی و با ورود سرمایه گذار می توان روزهای خوبی را در آینده بخش کشاورزی استان دید.

,

مدیر کل جهاد کشاورزی ایلام عنوان کرد: در این زمینه با اجرای این طرح ها کارخانه قند 10 هزار تنی دشت عباس نیز در دستور کار قرار دارد که به لحاظ اقتصادی برای استان منفعت اور است.

,

میری تصریح کرد: با توجه به واردات روغن به استان توسعه کشت کلزا در دستور کار قرار گرفته و در آینده ای نزدیک بخش عطیمی از اراضی استان به کشت کلزا قرار می گیرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه