اخبار داغ

آرامش در توفان؛

سرعت وزش باد در زابل به 83 کیلومتر بر ساعت رسید

سرعت وزش باد در زابل به 83 کیلومتر بر ساعت رسید
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: صبح امروز بیشینه سرعت وزش باد در زابل به 83 کیلومتر بر ساعت رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود دیانتی در گفت و گو با عصرهامون، گفت: وزش این باد شدید تا این لحظه تأثیر قابل توجهی در افزایش غلظت ذرات معلق در هوای این شهر نداشته و شعاع دید افقی را از حالت عادی خارج نکرده است.

وی با بیان این که در ادامه روز بر سرعت وزش باد در شمال استان افزوده می شود، افزود: وزش این باد موجب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی در برخی نواحی شمال استان می شود.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در زاهدان و نواحی شرقی استان نیز بعداز ظهر امروز وزش باد متوسط روی می دهد که در برخی مناطق منجر به خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی می شود.

دیانتی در بخش دیگری به نوسانات دمایی شهرهای مختلف استان در شبانه روز گذشته اشاره کرد و گفت: در 24 ساعت گذشته زاهدان با کمینه دمای 16.9 درجه سلسیوس خنک ترین شهر و دلگان با دمای 46.1 درجه گرمترین شهر استان شدند.

وی ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های عددی انتظار می رود نوسانات دمایی استان در پنج روز پیش روز محسوس نباشد.

این مسئول در باره وضعیت جوی نیمه جنوبی استان نیز گفت: آسمان نیمه جنوبی استان صاف تا قسمتی ابری است و در برخی ساعات غبار محلی شکل می گیرد.

دیانتی در پایان خاطرنشان کرد: دریای عمان نیز به نسبت آرام پیش بینی می شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه