اخبار داغ

معاون استاندار اردبیل:

افزایش سلامت ادارای، در گرو برقراری دولت الکترونیک است/ لزوم ورود شرکت های دانش بنیان در تقویت دولت الکترونیک

افزایش سلامت ادارای، در گرو برقراری دولت الکترونیک است/ لزوم ورود شرکت های دانش بنیان در تقویت دولت الکترونیک
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل گفت: سرعت ارائه خدمات در گرو تقویت دولت الکترونیک است چراکه تقویت دولت الکترونیک و سخت افزارها و نرم افزارهای مربوطه سلامت اداری را افزایش داده و موجب رضایتمندی بیشتر مردم می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سبلان‌ما، سمینار دکترین و متدولوژی طراحی، ساخت و بهینه سازی دیتا سنترها و چالش های پیش رو با حضور کارشناسان و متخصصین امر به منظور بررسی روند فعلی و تبادل اندیشه در زمینه بهبود شرایط و توسعه دولت الکترونیک شب گذشته در اردبیل برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

یعثوب نژاد محمد معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل در گفتگو با خبرنگار سبلان‌ما به نقش دولت الکترونیک در پیشرفت کار و تکریم ارباب رجوع در ادارات و نهاد های دولتی اشاره کرد و گفت: تقویت دولت الکترونیک و سخت افزارها و نرم افزارهای مربوطه باعث افزایش سلامت اداری شده و رضایتمندی مردم را در بردارد.

, سبلان‌ما,

وی ملزومات مورد نیاز برای برقراری دولت الکترونیک را متذکر شد وگفت: استاندارد سازی فضای فیزیکی تاسیسات شبکه ای، تدبیر برق اضطراری ، استفاده از اتوماسیون اداری و امکانات دیجیتالی از جمله ضروریات عصر حاضر در ارائه خدمات در دستگاه های اجرایی است.

,

معاون استاندار اردبیل با اشاره به اهمیت ایجاد مرکز داده در دستگاه های اجرایی نیز گفت: وجود یک مرکز اطلاعاتی در دسترس، زمینه تصمیم گیری بر اساس منابع اطلاعاتی صحیح را در سریع ترین زمان برای ذینفعان فراهم می کند.

,

نژاد محمد در ادمه سخنان خود به تبیین دولت الکترونیک پرداخت و گفت: دولت الکترونیک در واقع یک دولت ارقامی دیجیتالی بدون دیوار و یک دولت بدون ساختمان و سازمانی مجازی است که خدمات دولتی را بدون واسطه به مشتریان ارائه می‌دهد.

,

وی گفت: دولت الکترونیک یک شکل پاسخگویی از دولت است که بهترین خدمات دولتی را به شهروندان ارائه می‌دهد و آنها را در فعالیتهای اجتماعی شرکت می‌دهد.

,

وی خواستار برگزاری مایشهای علمی در این خصوص در مراز علمی و پژوهشی استان شد و گفت: کشف ایده ها و ارائه اهکارهای عملیاتی در کنار آسیب شناسی فرایند موجود نقش به سزایی در پیشربرد اهداف دولت الکترونیک دارد.

,

لزوم حمایت از شرکت های دانش بنیان در زمینه تقویت دولت الکترونیک در ایران

, لزوم حمایت از شرکت های دانش بنیان در زمینه تقویت دولت الکترونیک در ایران, لزوم حمایت از شرکت های دانش بنیان در زمینه تقویت دولت الکترونیک در ایران,

رسول عبدی پژوهشکر اردبیل حوزه رسانه و دیجیتال نیز در گفتگو با خبرنگار ما به مزیت های راه اندازی و تقویت دولت الکترونیک در استان اشاره کرد و گفت: از میان مزیت‌های کلی دولت‌داری الکترونیکی می‌توان به مواردی چون کاهش فساد مالی، شفافیت مسئولین با مردم،‌ افزایش راحتی، رشد تولید ناخالص داخلی (GDP)، کاهش هزینه‌ها و تعامل بیشتر مردم با دولت اشاره کرد.

,

وی گفت: دستیابی به دولت الکترونیکی تنها در صورتی امکان‌پذیر است که دولت و تمامی نهادها، به‌خوبی برای آن آماده شوند چراکه راه‌اندازی دولت الکترونیکی، روندی یکی دو روزه نیست و باید برای آن برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام داد.

,

عبدی ایجاد وقفه‌ای 35 ماهه دروند اجرای دولت الکترنیک در دولت دهم و یازهم را  یاداورشد و گفت: با توجه به پیشرفت فناوری، مردم انتظار دریافت خدمات دولتی را با حداقل هزینه و حداکثر سرعت از طریق بستر الکترونیکی را دارند. اما از  سوی دیگر  سیستم‌های دولتی هنوز در بسیاری از بخش‌ها کهنه هستند و سرمایه‌گذاری کلانی در این بخش نیز صورت نگرفته است.

,

این پژوهشگر حوزه رسانه و دیجیتال در ادمه سخنان خود  لزوم حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و خصوصی در این زمینه را خواستار شد و گفت: استفاده از نیروهای خلاق و ماهر در این زمینه و ارائه خدمات مشاوره ای در دستگاه ای اجرایی می تواند تا حدودی به دانش افزایی کارکنان دولت کمک کند.

,

وی در پایان سخنان خود به جایگاه ایران در راه اندازی دولت الکترونیک جهان اشاره کرد و گفت:  براساس جدیدترین آمار منتشرشده از سوی سازمان ملل، ایران با داران بودن شاخص توسعه‌ی دولت الکترونیک ۰.۶۰۸۳، در رتبه‌ی ۸۶ از میان ۱۹۳ کشور جای گرفته است که آن‌چنان آمار جالبی به‌شمار نمی‌آید و  با وجود تصویب راه اندازی دولت الکترونیک در کشور در دولت ششم، اتفاق مهم واساسی در این زمینه رخ نداده و هنوز بسترها وزیرسخت های لازم  در این خصوص نیز ایجاد نشده است.

,

 

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه