اخبار داغ

پاسخ مسئولان قضایی هرمزگان به مطالبه رئیس قوه قضائیه/ ابلاغ سلام آیت اللّه رئیسی به مرزداران خلیج فارس

پاسخ مسئولان قضایی هرمزگان به مطالبه رئیس قوه قضائیه/ ابلاغ سلام آیت اللّه رئیسی به مرزداران خلیج فارس
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: در پی مطالبه به حق ریاست قوه قضائیه مبنی بر رسیدگی هر چه سریعتر به مشکلات مردم شهید پرور جزیره هرمز ، مسئولین قضایی استان با تبعیت از دستور ایشان و حضور در این جزیره ، ضمن دیدار و گفتگو با مردم و ابلاغ سلام ویژه آیت‌اللّه رئیسی ، از نزدیک به مسائل و مشکلات مطرح شده رسیدگی نمودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از هرمز در پی مطالبه ریاست قوه قضائیه به منظور تسریع در رسیدگی به مطالبات مردم جزیره هرمز، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و جمعی از مسئولین قضایی این استان با مردم این جزیره دیدار کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جمع مردم و مسئولین جزیره هرمز اظهار کرد: در جریان ملاقاتی که طی روزهای اخیر با آیت اللّه رئیسی داشتم ، ایشان تأکید نمودند ضمن دیدار با مردم شهید پرور جزیره هرمز و ابلاغ گرم ترین سلام های ریاست قوه قضائیه به مرزداران خلیج فارس در این جزیره ، به سرعت و در کوتاهترین زمان ممکن به مطالبات اهالی شریف هرمز رسیدگی شود.

,

صالحی تأکید کرد: در پی مطالبه به حق ریاست قوه قضائیه و در تبعیت از دستور ایشان ، اینجانب به محض مراجعت به استان ، با تشکیل کارگروهی به همراه مسئولین قضایی هرمزگان در جزیره هرمز حضور یافتیم تا ضمن ابلاغ سلام گرم و ویژه آیت اللّه رئیسی و اطلاع از مشکلات مردم شریف این جزیره ، تمام توان خود را به منظور حل مشکلات و رفع موانع و محرومیت های موجود مصروف داریم .

,

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جزیره هرمز و تجلیل از ایثارگری های مردم این جزیره تأکید کرد: دستگاه قضایی استان هرمزگان با تمام توان خود از محرومیت زدایی ، توسعه زیرساخت ها و رفع موانع اشتغال در جزیره هرمز حمایت می کند.

,

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان همچنین در ادامه ، هدف اصلی از اجرای طرح تحول اداری در دستگاه قضایی را تکریم ارباب‌رجوع عنوان کرد و افزود: التزام به استفاده از سازوکار‌های مناسب در ارائه خدمات مطلوب و مؤثر، حفظ شأن و منزلت مردم و جلب رضایت مراجعین در جهت احیای حقوق عامه و گسترش عدالت و آزادی‌های مشروع در چارچوب نظام قضایی اسلامی و موازین قانونی حائز اهمیت ویژه‌ای است که ضرورت دارد همواره مورد توجه قضات، مدیران و کارکنان دادگستری و سازمان‌های تابعه قرار گیرد.

,

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود، مبارزه نظام‌مند و پایدار با مظاهر فساد را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر در جهت ارتقاء عملکرد قوه قضائیه برشمرد و با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی اقدامات انقلابی و ولایی خود را ادامه خواهد داد ، تصریح کرد: قطعاً یکی از اصلی‌ترین وظایف قوه قضائیه برخورد و مبارزه قاطع و مستمر با فساد است و همان‌گونه که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) آن را از دستگاه قضایی مطالبه کرده‌اند؛ بی‌تردید تقویت نظارت‌های درونی و اجتماعی، افزایش سلامت کارگزاران، شفافیت گرایی، ترویج فرهنگ وظیفه‌شناسی، تقویت نهاد‌های نظارتی درون‌سازمانی و برون‌سازمانی و احیای حس مسئولیت‌پذیری می‌تواند در راستای مبارزه با مظاهر فساد مثمرثمر باشد.

,

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اعلام کرد: در نتیجه تلاش بی وقفه کارکنان و اعضای شوراهای حل اختلاف و برنامه ریزی انجام شده و اتخاذ تمهیدات مناسب در دستگاه قضایی هرمزگان، بیش از ۶۹ درصد از پرونده‌های شوراهای حل اختلاف جزیره هرمز به صلح و سازش منجر شده است.

,

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان با اشاره به این موضوع که مبارزه با مفسدان اقتصادی مطالبه‌ای عمومی است و مردم شریف ایران همواره در انتظار اقدامات امیدبخش دستگاه قضایی هستند، تأکید کرد: روند رسیدگی به پرونده اخلالگران اقتصادی، دانه درشت‌ها و رانت خواران از سوی دستگاه قضایی استان هرمزگان ادامه خواهد داشت و گزارش اقدامات دستگاه قضایی به صورت مستمر به مردم ارائه خواهد شد.

,

وی در ادامه با اعلام اینکه از گزارشات مردمی پیرامون فساد حمایت می‌کنیم ، تأکید کرد : مردم گزارش تخلفات و فساد را به دستگاه قضایی اطلاع دهند.

,

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه به همراه جمعی از مسئولان قضایی در دیدار چهره به چهره با اقشار مختلف مردم جزیره هرمز مطالبات آنها را بررسی کرد.

,

در جریان این دیدار که در محل مسجد جامع جزیره هرمز برگزار شد و بیش از پنج ساعت به طول انجامید ، هر یک از مراجعان درخواست‌های خود را اعلام کردند و درخصوص رسیدگی به مسائل و مشکلات مطرح شده دستورات لازم صادر شد.

,

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان این دیدار ضمن اعلام این مطلب که دغدغه ریاست محترم قوه قضائیه در جهت رسیدگی به مطالبات مردم شریف هرمز را تا حصول نتیجه نهایی و رفع مشکلات موجود پیگیری خواهیم کرد ، خاطرنشان کرد: مطالبات مطرح شده و تصمیمات اتخاذ شده در جریان این دیدار مردمی را به منظور تسریع در روند رسیدگی به آنها و احقاق حقوق مراجعین با استاندار و دیگر مسئولین استان مطرح خواهیم کرد تا درنتیجه هم افزایی و هماهنگی میان دستگاه های متولی ، روند محرومیت زدایی و توسعه این جزیره تسریع شود.

,

صالحی همچنین تصریح کرد: با توجه به الحاق جزیره هرمز به شهرستان بندرعباس، دادگستری کل استان هرمزگان از طریق ایجاد دفتر خدمات الکترونیک قضایی و تقویت و تجهیز شورای حل اختلاف، زمینه را برای تسهیل هر چه بیشتر دسترسی مردم جزیره هرمز به خدمات قضایی فراهم می‌سازد.

,

گفتنی است، حضور در گلزار شهدای جزیره هرمز و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان انقلاب اسلامی، دیدار با امام جمعه، بخشدار ، مسئولین اجرایی و روحانیون و همچنین بازدید از شورای حل اختلاف ، طرح های در حال اجرای بوم گردی و عمرانی ، دیگر برنامه‌های رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان بازدید از جزیره هرمز را به خود اختصاص می داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه