اخبار داغ

استانداری اردبیل:

پتروشیمی آرتا انرژی سال ۹۹ به بهره برداری می رسد

پتروشیمی آرتا انرژی سال ۹۹ به بهره برداری می رسد
استاندار اردبیل گفت: پیشرفت طرح پتروشیمی آرتا انرژی در حال حاضر به مرز ۶۵ درصد رسیده و در سال ۹۹ به بهره برداری می رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سبلان‌ما، اکبر بهنام جو در جریان بازدید از پروژه پتروشیمی آرتا انرژی که با حضور معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی انجام شد، اظهار داشت: سرمایه گذار این پروژه بومی است و بصورت جهادی در طول یک سال پیشرفت این طرح را به ۶۴.۹۷ درصد رسانده است و برای استان اردبیل یک نعمت بزرگی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما, سبلان‌ما,

وی با بیان اینکه در پتروشیمی آرتا انرژی در حال حاضر ۵۰۰نفر مشغول هستند، افزود: ۱۰۰۰نفر نیز بطور غیر مستقیم برای ساخت آن درگیر هستند و بعد از تکمیل این پروژه برای ۲۵۰ نفر شغل مستقیم و بالای ۵۰۰ نفر بطور غیر مستقیم در این مجموعه فعال می شوند.

,

اکبر بهنام جو گفت : اگر سرمایه گذار دغدغه ایجاد اشتغال و تولید داشته باشد بدون توجه به حواشی مثل آقای فتحی بی طرف در عرض یک سال واحد مهمی را راه اندازی می کند و تاکید ما نیز از بین بردن بروکراسی اداری برای سرمایه گذاران است.

,

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه پتروشیمی آرتا انرژی هیچ گونه آلودگی زیست محیطی نخواهد داشت گفت: این واحد صنعتی سالانه ۱۶۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی نیاز دارد و با همکاری شرکت گاز استان اردبیل تامین می شود.

,

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی نیز گفت: در فضای کنونی کشور هیچ ثوابی بالاتر از کارآفرینی نیست و کار افرینان برای ایجاد اشتغال و افزایش تولیدات داخلی جهاد می کنند.

,

بهزاد محمدی با اشاره به اینکه طرح پتروشیمی زنده و رو به جلوست، افزود: ۶۶میلیون تن ظرفیت صنعت پتروشیمی در کشور است و طرفیت تولید متانول در پتروشیمی ارتا انرژی اردبیل روزانه ۴۰۰تن است که با پیشرفت خوبی که دارد در سال آینده افتتاح می شود.

,

معاون وزیر نفت تأکید کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی آمادگی دارد متخصصان حرفه‌ای خود را در صورت نیاز برای کمک به اجرای طرح به آن ملحق کند.

,

محمدی افزود: با افتتاح ۲۷ طرح پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۰ ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی به ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد.

,

وی با بیان اینکه ارزش محصولات پتروشیمی (ارزی و ریالی) کشور از ۱۷ میلیارد دلار کنونی به مرز ۲۴ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۰ می‌رسد، اظهار کرد: با بهره‌برداری از ۲۶ طرح دیگر پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۴ ارزش محصولات به ۳۷ میلیارد دلار می رسد.

,

گفتنی است شرکت پتروشیمی آرتا انرژی (بخش خصوصی)در زمینی به مساحت۸ هکتار و با صرف ۲۹۵ میلیارد تومان و ۱۱۲ میلیون یورو برای اجرای آن سرمایه‌گذاری شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه