اخبار داغ

رئیس هیئت ورزشی نابینایان استان سمنان مطرح کرد:

نبود سالن ورزشی اختصاصی، دغدغه ورزشکاران نابینا

نبود سالن ورزشی اختصاصی، دغدغه ورزشکاران نابینا
رئیس هیئت ورزشی نابینایان استان سمنان نبود سالن ورزشی اختصاصی را از مهم ترین دغدغه ورزشکاران نابینا و کم بینا دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس دربان رئیس هیئت ورزشی نابینایان و کم بینایان استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت، از فعالیت 70 ورزشکار نابینا و کم بینا در سطح استان خبر دادو گفت: از این تعداد 45 نفر از ورزشکاران آقا و مابقی خانم ها هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

رئیس هیئت ورزشی نابینایان و کم بینایان استان سمنان با بیان اینکه شهرستان شاهرود بیشترین ورزشکار نابینا و ناشنوا را به خود اختصاص داده است، افزود: 35 نفر در شهرستان شاهرود در رشته های مختلف ورزشی مشغول فعالیت هستند.

,

دربان با اشاره به اینکه رشته های ورزشی گلبال، شطرنج، شنا، جودو، دومیدانی در سطح استان ویژه نابینایان و ناشنوایان فعال است، عنوان کرد: رشته ورزشی شنا و جودو فقط در شهرستان شاهرود فعالیت دارد.

,

وی در ادامه افزود: رشته ورزشی فوتبال 5 نفره ویژه آقایان نابینا و کم بینا را در سطح استان سمنان داریم.

,

دربان از راه اندازی هیئت ورزشی نابینایان و کم بینایان در شهرستان گرمسار در ماه های آتی خبر داد و مطرح کرد: مهم ترین هدف راه اندازی هیئت ورزشی در شهرستان ها تقویت رشته های ورزشی موجود، مانند گلبال و شطرنج است.

,

وی ترغیب بانوان نابینا و کم بینا برای فعالیت در رشته های مختلف ورزشی را از دیگر اهداف راه اندازی هیئت های ورزشی عنوان کرد و گفت: تیم های ورزشی بانوان نابینایان در مسابقات ورزشی که اخیرا برگزار شد، خوش درخشیدند.

,

رئیس هیئت ورزشی نابینایان و کم بینایان استان سمنان با اشاره به اینکه مسابقات کشوری پیشکسوتان گلبال آقایان و بانوان در ماه های اخیر برگزار می شود، تصریح کرد: همایش پیاده روی، اجرای سمینار یک روزه با عنوان تحرک، سلامت و ورزش در نابینایان به مناسبت روزجهانی نابینایان توسط هیئت برنامه ریزی شده است.

,

دربان تصریح کرد: با توجه به اینکه نابینایان با محدودیت های بسیاربرای تمرینات ورزشی روبه رو هستند، هیئت ورزش نابینایان و کم بینایان استان هیچ سالن اختصاصی در اختیار ندارد.

,

وی با بیان اینکه در شهرستان ها سالن های ورزشی برای تمرین ورزشکاران اجاره می شود، افزود: بیشتر ورزشکاران در سالن هایی که مختص جانبازان و معلولین است، فعالیت می کنند.

,

رئیس هیئت ورزشی نابینایان و کم بینایان استان سمنان مهم ترین مشکل هیئت را کمبود اعتبار دانست و عنوان کرد: با اعتبارات می توان شرایط ویژه ای برای نابینایان مانند برگزاری مسابقات، ساخت سالن های ورزشی و.. ایجاد کرد.

,

دربان اذعان کرد: ارائه امکانات به بخش های خصوصی معضل بزرگی برای ورزش نابینایان و کم بینایان است که امیدواریم با همکاری ارگان های ذی ربط این مشکلات رفع شود.

,

رئیس هیئت ورزشی نابینایان و کم بینایان استان سمنان با توجه به اینکه هرچه فعالیت های نابینایان و کم بینایان در سطح استان افزایش پیدا کند، حضور این قشر در عرصه های اجتماعی بیشتر می شود، گفت: ایجاد رشته های ورزشی موجود باعث ترغیب بیشتر نابینایان به ورزش می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه