اخبار داغ

معاون فضای مجازی دادستان کل کشور:

امروز کم‌تر از عاشورا نیست/ استقلال و آزادی در فضای مجازی دچار اختلال شده است

امروز کم‌تر از عاشورا نیست/ استقلال و آزادی در فضای مجازی دچار اختلال شده است
معاون فضای مجازی دادستان کل کشور گفت: امروز کم‌تر از عاشورا نیست و دشمن با سیاه‌نمایی و عملیات روانی، در ذهن مردم تأثیر می‌گذارد، ضعف عمده ما در مقابله با این عملیات روانی دشمن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، جواد جاویدنیا، معاون فضای مجازی دادستان کل کشور صبح امروز در اختتامیه هفتمین اجلاسیه نخبگان حقوقی قضایی کشور با حضور ۳۰۰ حقوقدان برتر در مجتمع آفتاب ولایت مشهد گفت: علت اصلی واقعه کربلا، عملیات روانی است که دشمن انجام داد مثل اینکه عبیدالله خود را به جای امام حسین (ع) معرفی کرد و یا با تطمیع و تهدید و فریب میان مردم تفرقه ایجاد کرد؛ اگر در گذشته یک عبیدالله وجود داشت، امروزه هزاران عبیدالله در فضای مجازی در بحث عملیات روانی کار می‌کنند. امروز کم‌تر از عاشورا نیست و دشمن با سیاه‌نمایی و ضعیف جلوه‌دادن توانایی‌های ما و شیعیان، در ذهن مردم تأثیر می‌گذارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی در ادامه ضمن تأکید بر اینکه مردم باید متوجه فریب‌های مجازی دشمن بشوند، افزود: از نظر نظامی و اقتصادی دارای ضعف نیستیم؛ ضعف عمده ما در بحث مقابله با عملیات روانی دشمن است. بنابراین اگر بصیرت لازم را به کار نبریم باید برای بصیرت و روشنی ذهن مردم هزینه بپردازیم.

,

معاون فضای مجازی دادستان کل کشور با اشاره به بیانیه گام دوم رهبری، بیان کرد: این بیانیه را باید سرلوحه کار خود قرار دهیم و مبانی حقوقی آن را تدوین و طبق آن حرکت کنیم. در نقشه راه مقام معظم رهبری، نکته‌ای با این مضمون که باید از لسان تبلیغاتی دشمن خارج شویم وجود دارد. ولی فقیه ضمن بیان هوشمندانه نقاط قوت ما نسبت به تبلیغات فریبانه دشمن هشدار می‌دهد که شکستن این لسان تبلیغاتی نیازمند کار رسانه و گروهی است.

,

جاویدنیا خاطر نشان کرد: یکی از مباحث مهم اقتصادی، اقتصاد موجود در فضای مجازی است؛ باید راهکارهایی برای دانش‌بنیان بودن و گستردگی آن داشته باشیم که اقتصاد مقاومتی بتواند در این زمینه شکل بگیرد.

,

وی در زمینه مبارزه با فساد، گفت: در این زمینه باید تشکل‌های مردمی و بسیج شکل بگیرد و با ایجاد شبکه مطمئن برای گزارش فساد، اتکای آن‌ها به فضای مجازی داخلی باشد و اطلاعات خود پیرامون فساد را به جای پخش در فضای مجازی که به سیاه‌نمایی‌ها دامن می‌زند، با این شبکه در میان بگذارند.

,

جاویدنیا ادامه داد: بخش عمده شبکه‌های داخلی موجود را محتوای خارجی تشکیل می‌دهد و این سبب می‌شود که اساس و هدف آن‌ها طبق سیاست‌های آمریکایی طی شود؛ بنابراین اگر به این زمینه توجه نشود به استقلال در فضای مجازی دست پیدا نخواهیم کرد. از همین رو باید شاهد انقلاب در فضای مجازی باشیم و به نقطه‌ای که مورد نظر مقام معظم رهبری است، برسیم.

,

وی همچنین اظهار کرد: عرصه‌های جدیدی در فضای مجازی ایجاد شده است که باعث نقض تقویت بنیان خانواده، اخلاق و تربیت ایرانی اسلامی شده است. اگر از همین حالا به فکر تدوین سیاست‌های منطبق با اسلام و ایران نباشیم با مشکل مواجه خواهیم شد؛ لذا باید در فضای مجازی قانون‌گذاری‌های سریع، صریح و تخصصی داشته باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه