اخبار داغ

لالایی‌های مادرانه در سوگ کوچکترین سرباز کربلا/دردانه‌هایی که نذر حضرت علی اصغر(ع) شدند

لالایی‌های مادرانه در سوگ کوچکترین سرباز کربلا/دردانه‌هایی که نذر حضرت علی اصغر(ع) شدند
نوای دلنشین لالایی حضرت علی اصغر(ع) در لرستان طنین انداز شد و مادران فرزندان خود را نذر سرباز کوچک کربلا کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک اولین جمعه ماه محرم است، چند سالیست که در این روز به یاد شهادت حضرت علی اصغر(ع) کوچکترین سرباز دشت کربلا، همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در سراسر کشور برگزار می‌شود و مادران در این روز با مادر شهید طفل شش ماهه همنوا می‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

 

,

امروز دردانه ها در آغوش مادرانشان پای در محفلی عاشقانه نهاده‌اند، شیرخواره‌هایی که سربازان امام زمان(عج) هستند و نذر حضرت علی اصغر(ع) می‌شوند؛ مادران شیرخواره‌های خود را بر روی دست گرفته و با رباب همنوا شده و طنین "لالایی‌های مادرانه" تا به آسمان می‌رود، کوچکترین شهید عاشورا که با لبی تشنه توسط دشمن به شهادت رسید.

, امروز دردانه ها در آغوش مادرانشان پای در محفلی عاشقانه نهاده‌اند، شیرخواره‌هایی که سربازان امام زمان(عج) هستند و نذر حضرت علی اصغر(ع) می‌شوند؛ ,

 

,

, ,

 

,

ندای "لبیک یا حسین(ع)" توسط مادارن سر داده می‌شود، مادران لباس‌هایی سبز رنگ بر تن جگر گوشه‌های خود کرده و سربندهایی متبرک به نام " یا حضرت علی اصغر(ع)" بر سرشان بسته و هر گوشه این مراسم عطر و بوی مظلومیت طفل شیرخوار کربلا طنین انداز شده است.

,

امروز بسیاری از مادران آرام و قرار ندارند، اشک و ناله امانشان نمی‌دهد، آمده‌اند تا با توسل به دستان کوچکترین شهید واقعه عاشورا، حاجت روا شوند، قرار است امروز به واسطه دست‌های کوچکی که تا به آسمان برده می‌شود، گره‌های بزرگی باز شود و حاجت بسیاری از حاجتمندان روا گردد.

,

 

,

, ,

 

,

هر طرف را که نگاه می‌کنی، مادرانی را می‌بینی که نازدانه‌های خود را در بغل گرفته و آرام آرام تکان می‌دهند، تاب دیدن بی‌قراری‌های طفل را ندارند، مادر است دیگر، روضه حضرت علی اصغر(ع) که خوانده می‌شود، گریه امانشان نمی‌دهد و زمزمه لالایی‌های مادرانه‌اش طنین انداز می‌شود.

,

آری روز عاشورا بود و طفل شش ماهه از عطش بی‌تاب‌تر شده بود، مگر چقدر آب نیاز داشت که عطش این طفل برطرف شود، امام حسین(ع) طفل خود را بر روی دستان مبارکش گرفت و به بیرون از خیمه آورد که بی تاب و تشنه یک جرعه آب بود، ناگهان تیر سه شعبه حرمله به گلوی نازک حضرت علی اصغر(ع) اصابت کرد و کوچکترین سرباز عاشورا به شهادت رسید.

,

 

,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه