اخبار داغ

امام جمعه قزوین:

«اقامه نماز» محور برنامه‌های عاشورا قرار گیرد/ استاندار جدید مبارزه با فساد و حل مشکلات کارگری را با جدیت دنبال کند/ دوران هیچ‌کاره‌ها و قدرت‌طلبان به‌سر آمده است

«اقامه نماز» محور برنامه‌های عاشورا قرار گیرد/ استاندار جدید مبارزه با فساد و حل مشکلات کارگری را با جدیت دنبال کند/ دوران هیچ‌کاره‌ها و قدرت‌طلبان به‌سر آمده است
امام جمعه قزوین گفت: امروز دوران قدرت طلبان به سر آمده و از آنها تنها اسکلتی باقی مانده است اما برخی ها از اسکلت مرده بیشتر از خود مرده می ترسند و در استان ما اسکلت هایی هستند که برخی از مدیران از آنها واهمه دارند و امیدواریم شما آلوده به آن اسکلت های ویروسی نشوید و در مقابله آنها از مدیران استانی حمایت کنید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح  قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین اظهار کرد: از روز هفتم محرم استفاده از نهر فرات را برای اباعبدالله الحسین (ع)، یاران و خاندانش ممنوع کردند و آب را به روی آنها بستند، در حالی که زمان اوج گرمای عراق بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح  قزوین,

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن تاسوعا خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله آن اجتماع بزرگ حسینی که الحمدالله در شهرهای مختلف در سراسر کشور هر سال به عنوان روز سقا برگزار می شود، امسال نیز پرشورتر از سال های گذشته در شهرهای استان برگزار شود و شاهد شکوه بیشتر نسبت به سال های گذشته باشیم.

,

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به در پیش بودن عاشورای حسینی نیز اشاره کرد و افزود: وظایف اجتماعی و حماسه آفرینی برای عاشورای حسینی اقتضا می کند برنامه هایی که به نهضت امام حسین (ع) آسیب وارد می کند، کنار گذاشته شود.

,

امام جمعه قزوین ادامه داد: نباید اجازه داد رسم و رسوماتی که ارتباطی به حماسه کربلا ندارد، به آئین عاشورایی حضرت آسیب وارد کند و آن چیزی که مورد تأیید و سیره حضرت بوده است، اقامه نماز است که آن را زیر تیرباران دشمن نیز انجام دادند و همه باید نماز ظهر عاشورا را جدی بگیریم و محور برنامه های روز عاشورا قرار دهیم.

,

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: برای روز تاسوعا و عاشورا باید برنامه ریزی به گونه ای صورت بگیرد که دسته های عزاداری طوری حرکت کنند تا برای نماز ظهر به موقع در مکان تعیین شده حضور پیدا کنند. نماز ظهر روزهای نهم و دهم محرم باید به گونه ای مدیریت شود که باشکوه ترین نماز را در این روزها شاهد باشیم.

,

امام جمعه قزوین عنوان کرد: مردم قزوین طی سالیان مختلف با برنامه ریزی که صورت گرفته بود ثابت کرده اند که در برپایی نماز ظهر روز عاشورا همراه هستند. امسال نیز با مدیریت روحانیت معظم و ائمه جماعات و مبلغان و مدیران هیئت ها و مداحان با همکاری یکدیگر و همراهی مدیریت شهری باید بتوانیم به بهترین نحو مراسم روز عاشورا و اجتماع عزاداری عظیم و نماز ظهر باشکوه را برگزار کنیم.

,

حمایت از صنعت کشاورزی و کشاورزان یکی از نیازهای اساسی در قزوین

, حمایت از صنعت کشاورزی و کشاورزان یکی از نیازهای اساسی در قزوین,

وی ادامه داد: بنا به روایتی شهادت امام سجاد(ع) در ۱۲ محرم الحرام است که به نقل دیگری شهادت ایشان در ۲۵ محرم است، معارف این امام عزیز که یادگار کربلاست باید مورد استفاده همه ما قرار بگیرد.

,

عابدینی با اشاره به مناسبت حمله به برج های تجارت جهانی در نیویورک در ۱۱ سپتامپر گفت: در این تاریخ حادثه ای رخ داد که امریکایی ها به دروغ حمله به خود قلمداد کردند و گفتند هواپیمای انتحاری به ما حمله کردند در صورتی که دنبال بهانه بودند تا برچسب تروریست بودن به مسلمانان بچسبانند و مجوز این را پیدا کنند در هر کشوری حضور پیدا کرده و سیطره شوم قدرت شیطانی خود را در آنجا پهن کنند.

,

خطیب جمعه قزوین بیان کرد: رهبر فرزانه انقلاب در همان دوران نیز فرمودند که نباید فریب این حوادث در آمریکا را خورد، پس از اینکه آمریکایی ها حادثه ۱۱ سپتامبر را رقم زدند حتی حامیان آنها نیز دچار ترس و وحشت شدند به گونه ای که جنگنده های آمریکایی در هر کشور و فرودگاهی حضور پیدا می کردند و کسی جرات سخن گفتن نداشت اما در همین ایام رهبری در سخنانی به سران آمریکایی تشر زدند.

,

 وی ادامه داد: رهبری پس از ماجرای یازده سپتامبر در سخنانی به آمریکایی ها فهماندند که ما اجازه نمی دهیم شما هر غلطی در منطقه کنید، پس از این سخنرانی حماسی رهبری و تهدید آمریکایی ها، برخی کشورها نیز جرات مقابله با استکبار را پیدا کردند به گونه ای که در برخی از شهرهای آمریکا نیز علیه موضع گیری هیئت دولت کشورشان تظاهراتی صورت گرفت و ژست پوشالی اقتدار آمریکایی بهم ریخت.

,

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: پس از وقوع حادثه یازده سپتامبر آمریکا گمان می کرد می تواند با یک نقشه فریبکارانه جهان را به مدیریت خود درآورد و اقتدار خود را حفظ کند، اما امروز آمریکا در چه وضعیتی قرار دارد؟ ۱۶۰ نماینده عراقی در مجلس این کشور خواستار خروج تروریست های آمریکایی و آمریکایی های تروریست از عراق شده اند.

,

 امام جمعه قزوین افزود: امروز آمریکا در کشور عراق جایی ندارد در صورتی که در یک دوره ای عراق را ملک خود می دانست. آنها به این موضوع اعتراف کردند که ما با ورودمان در عراق این کشور را برای ورود ایران و ایجاد پیوند ناگسستنی بین دو کشور شیعه و اهل بیتی آماده کردیم.

,

 وی گفت: سران آمریکا گمان می کردند در جنگ نیابتی سعودی ها در یمن، همان روزهای اول می توانند این کشور مسلمان را در دست بگیرند و مردم بدون سلاح و بدون اقتصاد و معیشت، مقاومت را تمام می کنند و یمن جزو پایگاه های بی دغدغه آمریکا می شود اما مقاومت مردم مسلمان و اهل بیتی این کشور کاری کرده که آمریکا و هم پیمانانش در این کشور زمین گیر شده اند.

,

عابدینی با بیان اینکه امروز شاهدیم آمریکایی ها از انصارالله تقاضای مذاکره می کنند، یادآور شد: صهیونیست ها در لبنان غلطی را مرتکب شدند و سید حسن نصرالله قهرمان دلاور جهان اسلام و فرمانده رشید رهبر فرزانه انقلاب اسلامی پاسخ محکمی به آنها داد.

,

خطیب جمعه قزوین بیان کرد: یکی از کارشناسان صهیونیستی می گوید مشکلی که اسرائیل با آن روبروست این است که نصرالله قبلاً ثابت کرده که صادق است و دروغ نمی گوید و اگر می گوید به شما ضربه می زنم، حتماً این کار را خواهد کرد.

,

 وی به مراسم تکریم و معارفه استاندار قزوین اشاره کرد و گفت: از استاندار سابق قزوین به خاطر زحماتی که کشیدند قدردانی می کنیم و برای استاندار جدید آرزوی موفقیت داریم. پیش تر به ما گفته بودند که آقای جمالی‌پور اهل نماز جمعه هستند و امروز هم شاهدیم که در نماز جمعه حضور دارند و ما به ایشان خوش آمد می گوییم.

,

 امام جمعه قزوین خطاب به آقای جمالی‌پور استاندار قزوین اظهار کرد: ان‌شاءالله در مدت مسئولیت خود در قزوین یادگاری های خوبی از خدمت به مردم باقی بگذارید و از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنید.

,

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: روحانیت، مردم متدین، نمازگزاران، کارگران، کشاورزان، مساجد، نمازهای جمعه و جماعت پشتیبان شما هستند و برای رونق تولید ملی، حل مشکل بیکاری، توسعه اشتغال و حمایت از کارگران همراه شما هستند تا بتوانید با موفقیت رسالت دینی، اجتماعی و حقوقی خود را انجام دهید.

,

 وی ادامه داد: حمایت از صنعت کشاورزی و کشاورزان یکی از نیازهای اساسی در استان قزوین است و این دشت بی نظیر و حاصل خیز و مردم با تجربه استان قزوین می توانند با مدیریت پویا به نتایج بهتری برسد.

,

عابدینی بر مبارزه با مفاسد اقتصادی تأکید کرد و خاطرنشان کرد: مفاسد اقتصادی مردم را بسیار رنج می دهد و همه مردم، متدینین و مدیران پاکدست در اقدامات شما علیه مفاسد، همراهتان خواهند بود.

,

خطیب جمعه قزوین ابراز کرد: حمایت از فرهنگ فاخر دینی، احیای مساجد، اقامه نماز، توجه به عفاف و حجاب و فرهنگ شایسته ایمانی یکی از نیازهای امروز جامعه محسوب می شود که همه منتظر هستند مدیریت و برنامه شما را در این عرصه ها ببینند.

,

 وی بر حفاظت از میراث فرهنگی و رونق گردشگری تأکید کرد و یادآور شد: استان قزوین ظرفیت بسیار بالایی در حوزه گردشگری دارد و امیدواریم در دوران مدیریتی شما شاهد تحولی عظیم در این عرصه مهم و حیاتی باشیم.

,

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین بر حمایت از روستائیان تأکید کرد و گفت: رفع نیازهای روستائیان، تهیه آب آشامیدنی مناسب، جاده و امکانات بهداشتی بسیار ضروری است و امیدواریم در این عرصه هم موفق عمل کنید.

,

برخی ها از اسکلت مرده بیشتر از خود مرده می ترسند

, برخی ها از اسکلت مرده بیشتر از خود مرده می ترسند,

 امام جمعه قزوین در ادامه قدرت‌طلبی و خان‌زدگی را یکی از مشکلات استان برشمرد و تأکید کرد: برخی‌ها که هیچ کاره هستند، رعب و وحشت به وجود می آورند و مدیران ما را می ترسانند تا بر طبق میل آنها عمل کنند.

,

 وی افزود: امروز دوران قدرت طلبان به سر آمده و از آنها تنها اسکلتی باقی مانده است اما برخی ها از اسکلت مرده بیشتر از خود مرده می ترسند و در استان ما اسکلت هایی هستند که برخی از مدیران از آنها واهمه دارند و امیدواریم شما آلوده به آن اسکلت های ویروسی نشوید و در مقابله آنها از مدیران استانی حمایت کنید.

,

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: مناسبت تقویمی این ایام کشتار مردم عزیز ما در میدان ژاله در ۱۷ شهریورماه سال ۵۷ است که یاد این شهیدان را گرامی می داریم، همچنین درگذشت عالم مجاهد مرحوم آیت الله طالقانی اولین امام جمعه تهران و درگذشت سرباز مقابله با استعمار در عرصه قلم مرحوم جلال آل احمد را نیز گرامی می داریم.

,

 امام جمعه قزوین عنوان کرد: شهادت عالم مجاهد آیت الله سید اسدالله مدنی دومین شهید محراب جزو دیگر مناسبت های تقویمی ماست که شهادت این عالم بزرگوار را نیز گرامی می داریم و از خداوند درخواست می کنیم که بر عزت و اقتدار کشور ما بیفزاید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه