اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه استان کرمان عنوان شد؛

تفکر عاشورا ایستادگی است نه مذاکره با دشمن/ ایران گام سوم کاهش تعهدات برجامی را محکمتر برمی‌دارد

تفکر عاشورا ایستادگی است نه مذاکره با دشمن/ ایران گام سوم کاهش تعهدات برجامی را محکمتر برمی‌دارد
آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  "راه آرمان"، آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر می خوانید:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان گفت: اسلام با تمام وجود در برابر جاهلیت ایستاد و به مرور زمان شعاع نورانی اسلامی گسترده‌تر می‌شد.

,

وی با اشاره به حضور پیامبر اکرم(ص) در دوران جاهلیت اظهار داشت: خداوند به وسیله اسلام و پیامبر عظیم‌الشان آن، گمراهان را از لب پرتگاه نجات داد، زیرا مردم در گرداب جهالت به سر می‌بردند و اسلام این اوضاع را تغییر داد.

,

نماینده ولی فقیه در کرمان توضیح داد: اسلام با ۳ دشمن قوی مواجه بود؛ در خارج از جامعه اسلامی خطر شرک و کفر در برابر اسلام ایستادند و خطر نفاق در داخل جامعه اسلامی موجب شد تا واقعه عاشورا رخ دهد.

,

علیدادی‌سلیمانی با تاکید بر نقش نفاق در حادثه عاشورا عنوان کرد: از دغدغه های جدی قرآن رعایت ادب در مقابل پیامبر(ص) بود یعنی باید در مقابل وحی و نبوت اطاعت پذیر بود.

,

امام جمعه کرمان با اشاره به جهل مردم ۵ دهه بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) می دانستند یا باید بیعت را بپذیرند یا شهادت پس در عین شجاعت و مردانگی راه شهادت را آگاهانه انتخاب کردند.

,

وی ادامه داد: حادثه عاشورا با تعداد اندک ۷۲ نفر رقم خورد اما به لحاظ معنوی حادثه ای بس بزرگ بود که در تمام زمانها و جغرافیای جهان جریان حق طلبی را به دنیا معرفی کرد.

,

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با تاکید بر حفظ فرهنگ عاشورایی بیان داشت: تفکر عاشورایی محدود به زمان خاصی نیست و امروز هم که تمام دنیا دست به دست هم داده تا جمهوری اسلامی را به زانو درآورد؛ باید امت اسلامی با وحدت و همدلی در مقابل تجاوزگری های استکبارجهانی با مواضع عاشورایی بایستد.

,

علیدادی سلیمانی افزود: در شرایط کنونی مذاکره هیچ مشکلی را حل نمی کند و آمریکا و اروپا با هم فرقی ندارند و تعامل با دشمن راه به جایی نمی برد.

,

امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها تنها می‌خواهند ما را معطل کنند، لذا گام سوم را باید محکم‌تر برداشت و بر مسئولان جمهوری اسلامی واجب است که در خدمت رهبری نظام با قدرت و قاطعیت از دستاوردهای انقلاب عزیز دفاع و به شهدا اقتدا کنند.

,

امام جمعه ریگان:در مسیر نبرد با استکبار باید به ابا عبدالله الحسین (ع) اقتدا کرد

,

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان ریگان ضمن تسلیت ایام سوگواری و عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)،اظهار داشت:یکی از ارکان هیئات مذهبی مراسم مداحی و ذکر مصیبت است و رهبر معظم انقلاب در دیدارهای متعدد با مداحان و ذاکران توصیه های مهمی را فرمودند.

,

امام جمعه ریگان در ادامه بیان داشت:مقام معظم رهبری فرمودند مداحان از آهنگ های سبک و نامناسب پرهیز کنند، بین آهنگ شادی و عزا در مجلس امام حسین (ع) فرق قائل شوند و مداحی خارج از معارف اسلامی نباشد.

,

رنجبر ماهانی با بیان اینکه عاشورا و کربلا پیام هایی برای ملت ایران دارد،ابراز کرد: در مسیر مقاومت و نبرد با استکبار باید به حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) اقتدا کرد، مذاکره امام حسین (ع) نه از روی تسلیم و ترس و نه نیاز و سازش بود بلکه برای اتمام حجت و دعوت به حق بود.

,

وی عنوان داشت:جمهوری اسلامی نیز بر یزید و یزیدیان اتمام حجت کرده و گام سوم کاهش تعهدات برجامی را محکم تر و مقتدرتر خواهد برداشت.

,

امام جمعه آسمینون منوجان: هدف غرب از مذاکره تضعیف اصول انقلابی است

,

حجت الاسلام و المسلمین رضا احمدی نیک امام جمعه آسمینون منوجان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت:هدف اصلی غرب از مذاکرات، تضعیف اصول انقلابی ایران است.

,


حجت الاسلام والمسلمین رضا احمدی نیک افزود: وزیر خارجه آمریکا به صراحت شرط مذاکره با ایران را دست کشیدن تهران از فعالیت های انقلابی مطرح کرد؛ این سخنان پمپئو به معنای این است که ایران باید از مبانی انقلابی خود دست بردارد تا آمریکا با ایران وارد مذاکره شود.

,
,

 وی اظهار داشت: عده ای در داخل عامدانه یا جاهلانه در زمین بازی آمریکا حرکت می کنند و سعی دارند مذاکره با غرب را راه حل تمام مشکلات معرفی کنند در حالی که هدف اصلی از مذاکرات غرب در درجه اول تضعیف اصول انقلابی ایران بوده تا بدین گونه موقعیت و جایگاه ایران را در میان کشورهای مسلمان تضعیف کنند و در درجه بعد نیز راهبرد خود در مورد تغییر نظام را اجرا کنند.

,

امام جمعه آسمینون منوجان ادامه داد: اما ما با پیروی از خط ولایت و تاسی از سیره حصرت سیدالشهداء (ع)هم به دشمنان خارجی هم به معاندان و جاهلان داخلی اعلام می کنیم شما قطعا آرزوی تغییر نظام اسلامی ایران را به گور خواهید برد.

,


رضا احمدی نیک اظهار داشت: سال گذشته رهبر معظم انقلاب خطاب به مسئولان بیان داشتند که به اروپا اعتماد نکنید. «اروپا باید فروش کامل نفت ایران را تضمین کند. ما با این سه کشور دعوا نداریم، [امّا] اعتماد نداریم؛ مسئله ما مسئله دعوا کردن و اختلاف ایجاد کردن نیست؛ مسئله اعتماد نداشتن است؛ ما به این کشورها اعتماد نداریم و این هم متّکی است به یک سابقه ای؛ لذا باید این تضمین ها به طور واقعی انجام بگیرد».

,
,


وی تشریح کرد: گذر زمان ثابت کرد که اروپایی ها نه تنها در قبال تعهدات برجامی خود با ایران همراه نشدند، بلکه عملا در کنار آمریکا ایستاده و زمینه را بر ای فشار بیشتر مهیا کردند.

,
,


امام جمعه نودژ: ترس از دشمن از خصائل منافقان است

,
,

امام جمعه نودژ با تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: برخی از پیام های عاشورا برای مقاومت کنونی ملت مسلمان و عاشورایی ایران است، زیرا سازش و تسلیم در برابر حکام ظالم و نالایق، در قاموس اسلام و آل الله جایی ندارد.

,

وی افزود: ایستادگی در برابر دشمنان اسلام همانگونه که امام حسین(ع) هزینه آن را دادند، برای ما هم در عصر حاضر هزینه دارد،از دشمن ولو با عِدّه و عُدّه زیاد، نباید هراس داشت؛ رعب و ترس از خصائل منافقین و افراد سست ایمان است چنانچه شجاعت و شهامت جزء مختصات مومنین و شهادت طلبان است، تحریم اقتصادی و استفاده از هر ابزاری برای وادار کردن جبهه مقاومت به تسلیم، جزء خصائل جبهه باطل است را برشمرد.

,


خطیب جمعه نودژ عنوان داشت :در طول سال های اخیر، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدارهای متعدد با مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) نگاه مهم و قابل ملاحظه ای را نسبت به مداحی و عزاداری و هیئت داری بیان داشته اند که توجه به این توصیه ها، می تواند در تبدیل هیئات مذهبی به هیئت مطلوب موثر باشد.

,
,

حجت الاسلام والمسلمین رضا احمدی نیک ضمن قدردانی از مردم و هیئت های مذهبی گفت: امید است که با همکاری یکدیگر مراسم تاسوعا ،عاشورا و نماز ظهر عاشورا را در سطح بخش و شهر به صورت باشکوه برگزار کنیم وهمچنین با اشاره به فصل برداشت خرما گفت کشاورزان به واجب الهی، فریضه زکات توجه ویژه داشته باشند.

,

امام جمعه کوهبنان: در عزاداریها از خرافات بپرهیزید تا دشمنان بر طبل تفرقه نکوبند

,

در اولین جمعه از ماه محرم نماز جمعه کوهبنان به امامت حجت الاسلام عباس جعفری با حضور جمعی از مسئولین ، فرماندهان نظامی و انتظامی و مردم ولایت مدار و بسیجی کوهبنان در مسجد بزرگ و تاریخی جامع شهرستان برگزار شد .
امام جمعه کوهبنان پس از دعوت همگان به تقوای الهی گفت:امام حسین(ع) و یاران با وفایش در راه خدا و برای احیای اسلام جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا مردم در مسیر واقعی تقوای الهی حر‌کت کنند .
وی ادامه داد: امروز روز شیرخوارگان حسینی است که طبق همه ساله مراسمی در شهرستان به یاد کوچکترین سرباز کربلا حضرت علی اصغر برگزار شد از طرفی در آستانه تاسوعا و عاشورا قرار دهیم در حالی که در هر جای دنیا حرف از امام حسین(ع) است .
حجت الاسلام عباس جعفری بیان داشت : ماه محرم فرصت مناسبی برای خودسازی است جوانان با شور و نشاط در برنامه های مذهبی ، عزاداری ها، نماز جماعت و … این ایام شرکت کنند هیات امنا تلاش کنند در مساجد و تکایا صدای بلندگوها تنظیم شودتا موجب آزار و اذیت همسایگان نشویم.
وی تصریح نمود: بایستی از خرافات در عزاداری ها پرهیز شود که باعث ضربه زدن به شیعه نشویم و باعث نشویم دشمنان بر طبل نفاق و دورویی بکوبند در عزاداری ها توصیه های ائمه اطهار و منویات مقام معظم رهبری را مد نظر قرار دهیم تا دچار خرافات نشویم .
خطیب جمعه کوهبنان افزود: ۱۷ شهریور سالروز شهادت مردم در میدان ژاله بدست عمال رژیم پهلوی است در حالی که مردم بدون سلاح خواسته به حقی داشتند مورد رگبار قرار گرفتند که این کار به پشتوانه آمریکای جهانخوار بود .
وی تاکید کرد: نظام شیطانی و شیطنت هنوز هم وجود دارد باید مراقب باشیم که دشمن نفوذ نکند امروز بحث مذاکره با آمریکا مطرح هست در حالی که آمریکا قابل اعتماد نیست باید با مقاومت و صلابت در برابر دشمنان بایستیم .
امام جمعه کوهبنان ابراز داشت : کشورهایی که با آمریکا هستند وضعیت اقتصادی مناسبی ندارند دشمنان امروز مسائل هسته ای ، موشکی و… ما را مدنظر دارند .
وی ادامه داد: سالروز شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش ، سالروز شهادت امام سجاد(ع)  را در پیش داریم مومنین در برپایی و اقامه نماز اول وقت در تاسوعا و عاشورا در بقاع متبرکه شهرستان همت نمایند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

امام جمعه رودبار: کربلا اجازه تسلیم و سازش در مقابل ظالم را به ما نداده است
حجت الاسلام والمسلمین گروهی امام جمعه رودبارجنوب در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهارداشت: کربلا اجازه تسلیم و سازش در مقابل ظالم را به ما نداده است.

,
,

وی ادامه داد: یکی از مسئولیت های مسئولین ما در این روزها این است که در قبال بدعهدی کشورهای اروپایی گام سوم را آغاز کنند، به وعده های غربی ها نباید اعتمادکرد و وعده های باید مکتوب باشد.

,

امام جمعه رودبارجنوب بیان داشت: تعبیر نفس مطمئنه که خداوند به امام حسین (ع) عطا کرده نشان از نهایت وارستگی و الطاف خاصه خداوند به سیدالشهدا علیه السلام است.

,

وی افزود: امام حسین (ع) هر چه داشت در طبق اخلاص گذاشت و در راه رضای خداوند فدا کرد و در این راه حتی فرزند شش ماهه اش نیز به شهادت رسید و همین باعث شده که الطاف خاصه الهی شامل امام حسین (ع) بشود.

,

گروهی عنوان کرد: کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا یعنی اینکه این حادثه بزرگ محدود و منحصر به سال ۶۱ هجری نیست.

,

وی گفت: مقاومت کشورهای مسلمان مانند ایران و فلسطین و یمن و…بر گرفته از قیام عاشورا است.

,

امام جمعه رودبارجنوب بیان کرد: یکی دیگر از مهمترین پیام های عاشورا این است که از دشمن با جمعیت زیاد و امکانات زیاد نباید ترسید.

,

امام جمعه رودبارجنوب اظهار داشت: جریان مقاومت با الگو گیری از قیام کربلا از فدا کردن جان و فرزند هیچ واهمه و ترسی به خود راه نمی دهد.

,

وی در پایان افزود: در جمهوری اسلامی چند صدایی معنا ندارد و همه باید به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله) گوش دهیم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه