اخبار داغ

گزیده خطبه های نماز جمعه خراسان شمالی،

تعلل و کوتاه آمدن مسئولان دیپلماسی باعث کاهش اعتماد مردم خواهد شد/ امر به معروف و نهی از منکر جوهره قیام امام حسین(ع) است

تعلل و کوتاه آمدن مسئولان دیپلماسی باعث کاهش اعتماد مردم خواهد شد/ امر به معروف و نهی از منکر جوهره قیام امام حسین(ع) است
ائمه جمعه خراسان شمالی در خطبه های این هفته نماز جمعه بر دیپلماسی قاطع در برابر کشورهای اروپایی و دفاع از حقوق ملت تاکید کردند، همچنین با اشاره به ایام ماه محرم، امر به معروف و نهی از منکر را جوهره قیام امام حسین(ع) خواندند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش عصراترک، حجت الاسلام احمدزاده، امام جمعه آشخانه در خطبه های نماز جمعه 15 شهریور با اشاره به ایام سوگواری سالار شهیدان(ع)، اظهارکرد:  قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در مقابل حکومت جبار اموی درس مقاومت و ایستادگی را به بشریت آموخت و راه نجات از ستم زورگویان و زیاده خواهی سلطه جویان برای همه زمان ها نشان داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به گزارش , عصراترک, ، حجت الاسلام احمدزاده، امام جمعه آشخانه در خطبه های نماز جمعه 15 شهریور با اشاره به ایام سوگواری سالار شهیدان(ع)، اظهارکرد:  قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در مقابل حکومت جبار اموی درس مقاومت و ایستادگی را به بشریت آموخت و راه نجات از ستم زورگویان و زیاده خواهی سلطه جویان برای همه زمان ها نشان داد.,

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران الهام گرفته از قیام عاشورا بوده و با شکست استبداد داخلی و نبرد با استکبار جهانی، نشان داده که مکتب عاشورایی  را سرلوحه حرکت خویش قرار داده است، گفت: انقلاب اسلامی حیات چهل ساله خویش را از اهل بیت، سیدالشهدا(ع)،محرم، عاشورا دارد  و امتداد این راه بدون تمسک به همین اسطوره ها غیر ممکن است.

,

احمدزاده با تاکید بر اینکه سازش و تسلیم در برابر حکام ظالم و نالایق در قاموس اسلام و آل الله جایی ندارد، ادامه داد: امام سوم شیعیان با جان، مال، فرزند و همه آنچه که در دنیا داشت به میدان آمد پس نتیجه می گیریم که ایستادگی در برابر دشمنان اسلام هزینه دارد.

,

وی با بیان اینکه نباید از عِده و عُده زیاد دشمن هراس داشت، گفت: رعب و ترس از نشانه های سستی ایمان است.

,

خطیب نمازجمعه آشخانه خاطرنشان کرد: کاری که امام حسین(ع) انجام داد برای اتمام حجت و دعوت به حق و نجات حتمی یک انسان فریب خورده در جبهه باطل تا آخرین لحظه ها بود.

,

احمدزده با بیان اینکه اگر جبهه مقاومت به ظاهر هم شکست بخورد ناشی از قدرت دشمن نیست، افزود: آنچه این جبهه را ضعیف می سازد، خیانت های داخلی و تردید آفرینی عده ای سست ایمان و مرعوب است.

,

وی با اشاره به تعهدات برجامی اروپا و ایران، گفت: ایران باید گام سوم را محکم تر بردارد.

,

امام جمعه آشخانه با اشاره به روند کاهشی تعهدات برجامی ایران در گام های اول و دوم، خاطرنشان کرد: گام های گذشته می توانست محکم تر از این برداشته شود اما در همین حد نیز اراده ایران را در برهم زدن تصور دشمنان که ایران به هر قیمتی حاضر به عبور از برجام نیست را اثبات کرد.

,

وی با تاکید بر اینکه نباید دستگاه دیپلماسی ما به لبخندها و مذاکرات تلفنی و وعده های بی پایه غربی ها اعتماد و اکتفا کرده و باید هرگونه قرار و توافق با آنها مکتوب، تضمینی و قابل تحقق باشد، اظهار کرد: هرگونه تعلل و کوتاه آمدن مسئولان و بسنده کردن به مطالبات حداقلی باعث کاهش اعتماد و همراهی مردم در این فرآیند خواهد شد.

,

احمدزاده ادامه داد: زمانی که اروپا به این باور برسد نمی تواند تعهدات خود را عملیاتی کند ایران گام سوم در کاهش تعهدات برجامی خود را با قدرت اجرا خواهد کرد.

,

وی با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی به ظاهر همچنان به دنبال نجات برجام بوده اما این مسئله با واقعیت همخوانی ندارد، خاطرنشان کرد: گذر زمان ثابت کرد که اروپایی ها نه تنها در قبال تعهدات برجامی خود با ایران همراه نشدند بلکه عملا در کنار آمریکا ایستاده و زمینه را برای فشار بیشتر مهیا کردند.

,

احمدزاده در پایان با بیان اینکه مقطع فعلی، زمان امتیاز گرفتن از اروپا و آمریکا است ، گفت: باید گام سوم را به گونه ای محکم برداریم که به احیای توانایی های هسته ای پیش از برجام منجر شود.

,

 

,

امر به معروف و نهی از منکر جوهره قیام امام حسین (ع) بوده است

, امر به معروف و نهی از منکر جوهره قیام امام حسین (ع) بوده است, امر به معروف و نهی از منکر جوهره قیام امام حسین (ع) بوده است, امر به معروف و نهی از منکر جوهره قیام امام حسین (ع) بوده است, امر به معروف و نهی از منکر جوهره قیام امام حسین (ع) بوده است,

به گزارش عصر اترک،حجت الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شیروان در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه شیروان اظهارکرد:  هدف انبیاء و ائمه معصومین و فلسفه ی قیام امام حسین (ع) عزت بخشی و حیات طیبه و جاودانه به انسانیت بود.

, عصر اترک,

وی اطاعت و بندگی خدا،تقوی، ایمان،ولایت پذیری،بصیرت ، انصاف ، قناعت ، عدم وابستگی ، چشم پوشی از دنیا ، عفو و گذشت ، تمسک به سیره نبوی و راه حسین را از عوامل عزت آفرین برشمرد.

,

امام جمعه شیروان با اشاره به مکتب عاشورایی گفت: بزرگترین درس امام حسین (ع) به بشریت درس مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و فساد بود و جوهره قیام امام حسین امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

,

وی یادآور شد: بی تفاوتی در دین و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فرهنگ بنی امیه و بنی العباس و فرهنگ مبتذل پهلوی را بر جامعه حاکم خواهد کرد.

,

حجت الاسلام کوثری افزود: تنها راه نجات بشریت تمسک به قرآن و ولایت و زنده کردن مکتب عاشورایی است.

,

وی با توجه به بدعهدی های غرب و اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: این حق ملت ایران است که به کاهش تعهدات برجامی خود بپردازد و با تکیه به قدرت لایزال الهی و مقاومت ملی و شور و شعور حسینی آمریکا را در رسیدن به اهدافش ناکام بگذارد.

,

 

,

ضعیف کشی نکنیم

, ضعیف کشی نکنیم, ضعیف کشی نکنیم,

به گزارش عصر اترک، حجت الاسلام موسوی، امام جمعه جاجرم در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی اظهارکرد:  هیئت ها باید بصیرت بخشی را در دستور کار قرار بدهند.

, عصر اترک، ,

وی در خصوص اتفاقات اخیر شهرستان گفت: مردم باید مطالبات به حق خودشان را از راه قانونی پیگیری کنند تا باعث سو استفاده نشوند.

,

امام جمعه جاجرم خطاب به مسئولین قضایی با بیان اینکه  استقلال در نظر و رای در دادگاه‌ها مطالبه مردم و ماست ابراز داشت: بعضی‌ها به دنبال سنگین کردن پرونده ها هستند! اقدام علیه امنیت ملی کشور! کدام اقدام علیه امنیت ملی کشور؟ تجمع عده ای از مردم شهرستان مقابل کارخانه آلومینا، حرکت ضدانقلابی و حتی ضد دولت هم نبوده! یک حرکت صنفی بوده است.

,

وی تاکید کرد: سنگین کردن یک اعتراض صنفی را با هزار و یک حرف و حدیث در شان دستگاه قضایی و مسئولات نیست و باید به این مسئله توجه شود.

,

وی با تاکید بر اینکه نباید ضعیف کشی کنیم و اگر مسئولی هم تخلف کرد باید با او برخورد شود،  افزود: با چه مجوز قانونی و شرعی خسارت به مال مردم زدند؟!چه کسی به این‌ها اجازه داد؟ قانون؟شرع؟ 

,

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه نباید فقط و فقط با افراد ضعیف و مستضعف برخورد کنیم و اتهامات آنچنانی بزنیم، تصریح کرد: این نظام به وسیله مردم ایجاد شده و اداره‌اش هم به وسیله همین مردم است و هیچ ملتی سیاست یک بام و دو هوا را قبول ندارد.

,

وی در خصوص جذب نیرو در کارخانه آلومینای جاجرم گفت: در همین استان خودمان در چند شهر صنعتی دیگر هم جدب نیرو انجام شد ،همان کاری که در آن شهرها کردید اینجا هم همان کار را کنید. چرا در یکجا یک سیاست و در جای دیگر حاتم بخشی می کنید؟

,

وی افزود: همه ما مسئولان باید با هم تعامل کنیم ، یعنی با هم دیگر بنشینیم و به یک جمع‌بندی برسیم، نه اینکه هر چه شما بگویی و دیکته کنید ما قبول کنیم.

,

حجت الاسلام موسوی گفت: باید نسبت به هر حرکتی که به جذب حداکثری مردم به نظام لطمه بزند، حساس شد نه اینکه تجمع چند نفر جوان  را در بوق و کرنا کنید، پرونده بسازید! عکس‌های جعلی از بعضی مواد منفجره روی پرونده بچسبانید که این آقا علیه امنیت ملی کشور اقدام کرده!

,

امام جمعه جاجرم گفت: سال‌های سال است که راه‌های این شهرستان معطل مانده، بیمارستان، فرودگاه و نیروگاه و امثال این‌ها.چرا دنبال این‌ها نمیروید و حلال مشکلات مردم نیستید؟

,

وی با اشاره به اینکه شما مسئولان جواب دهید جذب اعتبارات شهرستان در سفر ریاست جمهوری چقدر بوده است؟ چکار کردید برای مردم؟ ابراز داشت: ۱میلیارد تومان استاندار وقت برای حسینیه بزرگ اختصاص داد که متاسفانه به خاطر کم کاری و کاغد بازی بی سرانجام ماند.

,

وی خطاب به نمایندگان جاجرم گفت: نمایندگان محترم کجا بودید؟ چرا نیامدید و ببینید مردم ما چه کشیدند و چه دیدند از ناحیه برخی مسئولین؟ انتظار این بود همان جور که برای رای گرفتن آمدید حداقل یکبار می‌آمدید و مشکلات مردم را می دیدید و از وزیر مربوطه مطالبه می کردید.

,

حجت الاسلام موسوی افزود: امیدواریم این تذکرات به منزله، تضعیف، تخریب و مخالفت تلقی نشود، چراکه سیاسیت مقام معظم رهبری نقد منصفانه و دفاع واقع بینانه است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه