اخبار داغ

تصمیم دانمارک برای اعزام نیروی نظامی به سوریه

تصمیم دانمارک برای اعزام نیروی نظامی به سوریه
نخست‌وزیر دانمارک اعلام کرد که کشورش نیروی نظامی به سوریه در راستای حمایت از ائتلاف ضد داعش اعزام خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس‌ العربی، مته فردریکسن، نخست‌وزیر دانمارک در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با یپه کوفود، وزیر خارجه و ترین برامسن، وزیر دفاع این کشور اعلام کرد که این کشور فعالیت‌های نظامی‌ خود را در سطح بین‌المللی تقویت خواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی تصریح کرد: دانمارک به منظور حمایت از ائتلاف بین‌المللی تحت امر آمریکا، یک تیم پزشکی ۱۴ نفره، یک گردان، یک ناو پشتیبان، یک کشتی جنگی، چهار جنگنده برای حمایت از نیروی دریایی آمریکا اعزام خواهد کرد.
,
 
,
از سوی دیگر، نخست‌وزیر دانمارک خاطرنشان کرد: کوپنهاگ برای هیات صلح‌بانی سازمان ملل در مالی یک تیم ۶۵ نفره، هواپیمای حمل و نقل و نیز ۱۰ نیرو خواهد فرستاد.
,
 
,
فردریکسن تصریح کرد: دانمارک همچنین با یک هلیکوپتر، تیم ۷۰ نفره و دو تن از مدیران برجسته نظامی از عملیات "بارخان" در منطقه ساحل آفریقا تحت فرماندهی فرانسه حمایت خواهد کرد.
,
 
,
وی گفت: هدف ما به عنوان یک دولت اجرای سیاست خارجی فعال است. ما این سیاست را با همپیمانانمان، آمریکا، پیمان ناتو، اتحادیه اروپا و سازمان ملل اجرا خواهیم کرد.
,
 
,
در همین راستا، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با صدور بیانیه‌ای از تصمیم دانمارک مبنی بر اعزام نیروهای نظامی به سوریه برای حمایت از ائتلاف ضد داعش استقبال کرد.
,
 
,
منبع: ایسنا
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه