اخبار داغ

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی خبر داد؛

جمع آوری اطلاعات ۳۳۲ شهید ورزشکار استان مرکزی/برگزاری ۱۰۰ رویداد ورزشی در راستای کنگره ملی شهدای استان مرکزی

جمع آوری اطلاعات ۳۳۲ شهید ورزشکار استان مرکزی/برگزاری ۱۰۰ رویداد ورزشی در راستای کنگره ملی شهدای استان مرکزی
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی با اشاره به اینکه در سطح ملی و استانی فعالیت های برجسته ای ذیل کنگره شهدای استان مرکزی انجام شده که باید به آنها توجه شود گفت: در طی یکسال گذشته بیش از ۱۰۰ رویداد ورزشی در راستای کنگره ملی شهدا استان مرکزی برگزار شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ عابد حقدادی مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی امروز در جمع خبرنگاران گفت: یکی از کمیته های فعال در کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی کمیته ورزش و جوانان بود که در طی یکسال گذشته کارهای مهمی را برای برگزاری رویدادها و فعالیت های ورزشی انجام داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

حقدادی اظهار کرد: نقش جامعه ورزشی در دفاع مقدس و همچنین پیروزی انقلاب اسلامی نقشی غیرقابل انکار است و باید به آن پرداخته شود.

,

وی با اشاره به اینکه در سطح ملی و استانی فعالیت های برجسته ای ذیل کنگره شهدای استان مرکزی انجام شده که باید به آنها توجه شود ادامه داد: در طی یکسال گذشته بیش از یکصد رویداد ورزشی با نامگذاری کنگره شهدای استان مرکزی انجام شده که در مسابقات ورزشی هم با تجلیل و تکریم خانواده های شهدا نام آنها گرامی داشته شده است.

,

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: برگزاری مسابقات بین المللی کشتی که به نام و یاد امام خمینی(ره) برگزار شد و همچنین تجلیل از دو خانواده ورزشکار رشته کشتی و برگزاری مسابقات در رشته های رزمی، انفرادی و گروهی از جمله فعالیت های در ذیل کنگره بوده است.

,

حقدادی اضافه کرد: افتتاح بیش از ۲۰ پروژه عمرانی با نامگذاری شهدای استان که عمده آنها سالن ورزشی روستای از جمله این موارد است.

,

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف بزرگ کنگره شهدای استان محرومیت زدایی در نقاط کم برخوردار بوده که در طول این یکسال با شناسایی و جانمایی سعی شده امکانات به طور عادلانه توزیع شوند گفت: تجهیز ۱۷۶ خانه ورزشی و ۸ مرکز بهبود یافتگان اعتیاد به امکانات ورزشی از جمله هدایای شهدای ورزشکار استان به مردم بوده که برای اولین بار در سطح استان اتفاق افتد.

,

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی بیان کرد: تجلیل ویژه از خانواده معظم شهید سعید مسلمی که یکی از مربیان با اخلاق و ارزشمند بود و همواره یاد و نام ایشان در برنامه های ورزشی زنده است و امیدواریم رضایت ایشان را از این اقدامات داشته باشیم.

,

حقدادی گفت: اطلاعات و آمار ۳۳۲ شهید ورزشکار در استان مرکزی جمع آوری و احصاء شده و کتابی تحت عنوان مدال های سرخ با حضور مقام عالی وزارت رونمایی شد و همچنین کتاب مدال آوران سرخ که مجموعه اشعار در وصف شهدای ورزشکار است انجام شده است.

,

وی ادامه داد: تهیه یادمان شهدای ورزشکار در مجموعه ورزشی ۵ مرداد نیز از دیگر اقدامات در ذیل اجلاسیه ورزشکاران است.

,

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی بیان کرد: از بین شهدای ورزشکار استان ۳ شهید، محسن رضایی(تنها مسئول تربیت بدنی در سپاه و رشته پینگ پنگ)، شهید علی شمسی پور(نائب قهرمان پرتاب دیسک) و جعفر بیاتانی فعال در رشته کوهنوردی که در ساخت پناهگاه ها بسیار نقش داشتند انتخاب شدند که شاخص بودن آنها از دیدگاه ورزشی است.

,

وی با تاکید بر اینکه تبیین و تهیه محتوای آموزشی با محوریت ورزش از دیدگاه اسلام و ورزش از دیدگاه امام و رهبری از جمله فعالیت های مستمر در ذیل اجلاسیه است که بعد از اجلاسیه با قوت ادامه دار خواهد بود افزود: آن چیزی که مقام معظم رهبری از برگزاری کنگره ها انتظار دارند شکل گیری یک جریان جوشان در راستای تقویت فرهنگ ایثار و شهادت است که این موضوع در کنگره شهدای استان و اجلاسیه های آن به خوبی دیده شده است.

,

حقدادی ادامه داد: مجموعه سپاه روح الله اقدامات قابل توجهی تاکنون انجام داده اند و امیدواریم در طی این مدت باقی مانده سایر مجموعه های استان به کمک بیایند.

,

وی ادامه داد: کنگره شهدا یک فرصت تکرار نشدنی برای استان مرکزی است و همه باید قدر بدانیم و موظف هستیم به طور شایسته ای نقشمان را ایفا کنیم و آنچه در توان داریم با کیفیت و کمیت خوبی انجام دهیم.

,

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی خاطرنشان کرد: اجلاسیه ورزشکاران در روز ۲۴ شهریور ماه از ساعت ۱۶ در مجموعه ورزشی شهدای ۵ مرداد با حضور چهره ها و قهرمانان ورزشکار کشوری و جمعی از فرماندهان عالی دفاع مقدس با سخنرانی سردار قاسمی مشاور وزیر ورزش و جوانان برگزار می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه