اخبار داغ

کارشناس مذهبی:

تلفیق عرفان و حماسه از ویژگی های عاشورا است/ مجالس گریه و عزاداری باید توأم با علم و شناخت باشد

تلفیق عرفان و حماسه از ویژگی های عاشورا است/ مجالس گریه و عزاداری باید توأم با علم و شناخت باشد
حجت الاسلام اشکوری با اشاره به اینکه تلفیق عرفان و حماسه از ویژگی های عاشورا است، گفت: بعضی ها برخی جعلیات را به فرهنگ پویای عاشورا برچسب زده اند، به قول شهید مطهری برخی خرافات که امروز در مورد عاشورا بیان می شود، درد آور تر از شمشیر یزیدیان بر پیکر امام حسین (ع) است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سید کاظم میرحسینی اشکوری در گفت و گو با خبرنگار 8دی با بیان اینکه عزاداری برای اهل بیت (ع) و ماتم در سوگ ایشان در روایات تأکید شده است و در سنت امامان معصوم (ع) بوده است، اظهار کرد: برخی از مراجع تقلید مصیبت بر امام حسین (ع) را از نماز شب برتر دانستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, حجت الاسلام سید کاظم میرحسینی اشکوری در گفت و گو با خبرنگار 8دی با بیان اینکه عزاداری برای اهل بیت (ع) و ماتم در سوگ ایشان در روایات تأکید شده است و در سنت امامان معصوم (ع) بوده است، اظهار کرد: برخی از مراجع تقلید مصیبت بر امام حسین (ع) را از نماز شب برتر دانستند., 8دی ,

وی با بیان اینکه معنای اصلی عاشورا و قیام امام حسین (ع) مقاومت و پایداری مقابل حکومت ناکارامد و فاسد است و عاشورا به معنای پایداری مقابل نظام سلطه، دشمن شناسی و ستیز با دشمن معاند است، گفت: عاشورا انتظام عملی به ولایت است کسی که در شرایط بحران خود و خانواده خود را فدای اسلام کرد.

,

این کارشناس مذهبی تأکید کرد: رانت خواری، سوء استفاده از مدیریت انتخاب افراد ناصالح در حوزه مدیریت و... از ویژگی های حکومت یزیدی است و امام حسین (ع) برابر این بی عدالتی ها ایستادند.

,

حجت الاسلام اشکوری با اشاره به اینکه تلفیق عرفان و حماسه از ویژگی های عاشورا است، تصریح کرد: حضور در مسائل سیاسی هم از دیگر ویژگی های عاشورا است، بعضی ها برخی جعلیات را به فرهنگ پویای عاشورا برچسب زده اند، به قول شهید مطهری برخی خرافات که امروز در مورد عاشورا بیان می شود، درد آور تر از شمشیر یزیدیان بر پیکر امام حسین (ع) است.

,

وی با بیان اینکه گریه و عزاداری ابزاری برای رسیدن به فرهنگ عاشورا است و رسیدن به اهداف عاشورا، اصل این قیام است، گفت: همه این ها وسیله ای برای آشنایی با هدف امام حسین (ع) و انتظام عملی به امامان معصوم (ع) در زمان غیبت امام زمان (عج) است.

,

این کارشناس مذهبی ادامه داد: بعضی ها فکر می کنند اگر فقط گریه کنند همه گناهانشان بخشیده می شود، به قول شهید مطهری این خطرناک ترین تعریف است زیرا امام حسین (ع) شهید نشدند که برخی ها کاسب کار بشوند و کاسب حرفه ای و انگیزه شهرت طلبی برای گرم کردن مجلس با اشعار مبتذل و کفر آمیز با آهنگ های مبتذل ایجاد کنند.

,

وی با بیان اینکه برخی ها با رقص و پایکوبی مقدسات را زیر پا می گذارند، اضافه کرد: برخی ها نماز را که اصول و پایه دین است ترک می کنند آیا امام حسین (ع) شهید شدند که برخی ها با حمل علم های چند صد کیلویی و قمه زنی و بازنجبر خار دار به بدن خود آسیب برسانند و واجبات خدا را ترک کنند و اهل نماز، روزه و خمس نباشند.

,

این کارشناس مذهبی با تأکید بر اینکه برخی ها با وضع حجاب نامناسب در عزارای ها شرکت می کنند، تصریح کرد: این افراد نا آگاه در اقلیت هستند و اکثریت مردم ما با انگیزه دفاع از دین و محبت به اهل بیت (ع) در این عزاداری ها شرکت می کنند ولی برخی ها تنها نام عاشورا را می آورند و اخلاق و رفتارشان همخوانی با ابعاد قیام عاشورا ندارد و نسبت به آن بی تفاوت هستند.

,

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه مردم از طریق سخنرانان و مادحین نسبت به ابعاد عاشورا اطلاعات پیدا می کنند، تصریح کرد: این هماهنگی ها توام با آگاهی بیشتر باید باشد.

,

وی با تأکید براینکه مادحین و سخنران ما که به روز هستند این زمینه را فراهم کنند تا گریه و عزاداری مردم توأم با علم و شناخت باشد، تصریح کرد: نباید هرکسی به عنوان مداح اهل  بیت (ع) بلند گو به دست بگیرد بلکه باید گزینش شوند و اعتقادات، مواضع سیاسی و چگونگی اشعار باید گزینش و سازماندهی شود و جلساتی در این رابطه برگزار شود.

,

اشکوری با بیان اینکه مطالبات مقام معظم رهبری در مورد عزاداری امام حسین (ع) باید برای هیأت ها مصوب شود، تصریح کرد: آقا در این رابطه بیانات زیبایی دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه