اخبار داغ

در گفتگو با دانا عنوان شد؛

انتقاد جدی مشاور آموزشی روحانی در دولت یازدهم از وضعیت آموزش و پرورش و بی ثباتی مدیریتی در کشور/ اکرمی: معلمان از وضعیت معیشتی خود راضی نیستند

انتقاد جدی مشاور آموزشی روحانی در دولت یازدهم از وضعیت آموزش و پرورش و بی ثباتی مدیریتی در کشور/ اکرمی: معلمان از وضعیت معیشتی خود راضی نیستند
سیدکاظم اکرمی، مشاور روحانی در دولت یازدهم و وزیر اسبق اموزش و پرورش در دهه 60 گفت: بزرگترین مشکلی که وزیر جدید با آن روبرو است ساماندهی معلمان و بعد از آن حق التدریس ها هستند.
[

سیدکاظم اکرمی، مشاور روحانی در دولت یازدهم و وزیر اسبق اموزش و پرورش در دهه 60 در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا با بیان اینکه آینده وزارت آموزش و پرورش در دوره وزیر جدید وابسته به این است که چقدر بتواند از دولت اعتبار بگیرد گفت: الان وقتی مدارس دولتی از مردم بابت ثبت نام 2 تا 3 میلیون می گیرند دامنه این بحث روشن می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اکرمی با اشاره به اینکه باید وزیر جدید به دولت بقبولاند که آموزش و پرورش اولویت عملی پیدا کند گفت: متاسفانه الان این وزارتخانه در نظام بودجه ریزی دولت دارای اولویت جدی نیست.

,

وزیر اسبق آموزش و پرورش الان وضعیت معیشتی و رفاهی معلمان خوب نیست و برخی از آنها مجبور هستند برای جبران درآمد ماهیانه خود چندشغله باشند گفت: مشکل اساسی در نظام آموزش و پرورش این است که معلمان از وضعیت کمی و کیفی خود راضی نیستند و وجود رضایت معلم باعث می شود نقش خود را در تربیت نسل جوان به نحو مطلوب انجام دهد.

,

وی در تحلیل مشکلات تل انبار شده در آموزش و پرورش گفت: از یک طرف قانون اساسی آموزش و پرورش را رایگان دانسته و مردم هم این موضوع را مدام در نقد سیستم آموزشی رسمی کشور به رخ مجریان و سیاستگذاران این بخش  می کشند؛ از دیگر سو مدارس غیرانتفاعی را داریم که هرکس پول دارد می تواند از این خدمت استفاده کند؛ بالاخره دولت باید تکلیف این موضوع را روشن کند که بودجه آموزش و پرورش چطور باید تامین شود.

,

اکرمی با بیان اینکه در دولت های گذشته یک سری قوانین مرتبط با تامین بودجه آموزش و پرورش در مجلس به تصویب رسیده  گفت: متاسفانه به دلیل بی ثباتی مدیریتی در کشور این مصوبات با ضعف در اجرا روبرو شد؛ به طور مثال مصوبه  کمیسیون تلفیق در اختصاص یک درصد از درآمد بانک‌ها و شرکت‌های سودده به آموزش و پرورش.

,

مشاور سابق روحانی در امور مربوط به آموزش و پرورش گفت: اگر کمک های مالی از بخش های مختلف درآمدزا در دولت به بخش آموزش و پرورش برسد، مشکلات قابل حل است؛ البته دولت باید با قدرت تمام این مصوبات را پیگیری کند.

,

وی با اظهار اینکه در قانونی بودن یا نبودن اخذ شهریه توسط مدارس دولتی تناقض هایی وجود دارد گفت: البته مدارس به عنوان شهریه پولی دریافت نمی کنند تحت کمک یا همیاری دریافت می شود؛ به هرحال مدارس درگیر کمبود منابع مالی هستند.

,

اکرمی درباره راه حل مشکل مالی این وزارتخانه گفت: برای حل مشکل دریافت شهریه مدارس بایستی  اقتصاددان ها، مدیران دولت و وزیر جدید آموزش و پرورش که سابقه مدیریت در دولت دارد فکر کنند و راه حل هایی پیدا کنند تا مشکل بودجه ای این وزارتخانه حل شود.

,

وزیر اسبق آموزش و پرورش بزرگترین مشکلی که وزیر جدید با آن روبرو است را ساماندهی معلمان و بعد از آن حق التدریس ها دانست و گفت: آموزش و پرورش باید یک هیئت نظارت شامل عده ای متخصصین علوم تربیتی با رویکرد اسلامی بالای سر وزیر داشته باشد که وزیر به خودش اجازه ندهد هرطور دلش می خواهد عمل کند. مثلا همین اجرای سند تحول باید به طور گام به گام پیش برود و متوقف یا تضعیف نشود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه