اخبار داغ

شرح کامل ماجرای صدرالساداتی ها؛

وقتی رسانه های معاند برای یک خبرسازی جعلی وارد عمل می شوند

وقتی  رسانه های معاند برای یک خبرسازی جعلی وارد عمل می شوند
در طی 48 ساعت گذشته برادران صدرالساداتی خبر ساز شدند اما همین خبرسازی جعلی هم کافی بود تا رسانه های معاند وارد میدان شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا،  برادران صدرالساداتی در سال‌های اخیر بارها خبرساز شده‌اند از راه‌یابی یکی از این دو به مجلس خبرگان با شکست دادن نماینده باسابقه هرمزگان در مجلس خبرگان گرفته تا افشای گری‌های دیگری که واکنش‌های زیادی را در پی داشته است.

در این میان در روزهای اخیر بار دیگر این دو برادر خبرساز شدند به‌طوری‌که وحید اشتری (خبرنگار) در توئیتی اعلام کرد که سید مهدی صدرالساداتی ساعت ۲ و نیم بامداد چهارشنبه ۱۳ شهریور از قم خارج‌شده که از فرودگاه مهرآباد برود بندرعباس. تا الآن نزدیک ۲۴ ساعت است که هم گوشی خودش خاموش است هم راننده و افرادی که با وی بوده‌اند. همه نگران‌اند. فرودگاه می‌گوید حتی دیشب بلیت هواپیما را هم از گیت نگرفته‌اند.

بعدازاین بود که گمانه‌زنی‌ها در مورد وضعیت وی شروع شد بلافاصله مشخص شد که برادر وی سید روح‌الله صدرالساداتی عضو مجلس خبرگان به همراه پسرش سید مهدی صدرالساداتی و سید رضا صدرالساداتی فعال فرهنگی و مجتبی پرگر نیز مفقودشده‌اند.

در این میان نکته جالب‌توجه میدان‌داری رسانه‌های معاند و خارج نشین بود به‌طوری‌که بلافاصله وارد عمل شدند و خواستند این حادثه را به یک مسئله امنیتی و.. علیه نظام تبدیل کنند.

استاندار قم نیز همان روز پنج‌شنبه 14 شهریورماه اعلام کرد که گزارشی در خصوص مفقود شدن این دو برادر وی به نرسیده است و نمی‌تواند اظهارنظری دراین‌باره بکند.

بعدازاین صحبت‌ها شایعه‌سازان فرضیه دستگیری برادران صدرالساداتی را کلید زدند که همان روز از سوی دادگاه ویژه روحانیت تکذیب شد.

این دادگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد: نظر به انتشار خبر بازداشت آقای روح‌الله صدر الساداتی و برادرانش در فضای مجازی به اطلاع می‌رساند هیچ‌گونه اقدام قضایی در خصوص بازداشت مشارالهیم از سوی دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت صورت نگرفته است، بدیهی است انتساب و انتشار خبر مزبور موجب تعقیب کیفری خواهد بود.

خبرسازی‌های پیاپی رسانه‌های معاند کار را به‌جایی رساند که سایر مسئولان و نهادها نیز وارد ماجرا شده و به این حادثه واکنش نشان دادند.

شب پنج‌شنبه مجلس خبرگان رهبری با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «در پی نشر اخباری مبنی بر ناپدید شدن حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید روح‌الله صدرالساداتی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری، به اطلاع می‌رساند دبیرخانه این مجلس از لحظه انتشار این خبر، پیگیر موضوع بوده و همچنان در حال پیگیری می‌باشد.

واکنش نمایندگان قم

این بار نوبت نمایندگان قم بود که وارد این ماجرا بشوند ابتدا حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالنوری به این اتفاق واکنش نشان داد و گفت: آقایان صدرالساداتی ربوده و مفقود نشدند و کسی هم آن‌ها را به‌جایی منتقل نکرده است.

وی افزود: خودشان در مسیر قم-تهران یعنی اطراف مجموعه خدماتی مهتاب، تصمیم می‌گیرند که موبایل‌های خود را خاموش کنند و به قم برگردند که نهایتاً موبایل خود را خاموش کرده و به قم برمی‌گردند.

نماینده مردم قم در ادامه بیان کردند: آن‌ها به منزل برادر آقای غفاری (غفار عباسی مراغه‌ای) می‌روند و به کسی هم خبر نمی‌دهند.

ذوالنور ادامه داد: آنجا در منزل برادر آقای غفاری حضور داشتند و خانواده آن‌ها نیز بی‌اطلاع بودند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خانواده آن‌ها خبری از آن‌ها نداشتند اذیت و ناراحت شدند و نهایتاً به آگاهی و مراجع دیگر مراجعه کردند که از این‌ها خبری نیست و مفقود هستند.

وی افزود: هیچ محدودیتی وجود نداشته و بعد نیروهای امنیتی تلاش کردند که به نحوی ردی از این‌ها پیدا کنند که این اتفاق می‌افتد و می‌بینند که آن‌ها در یک‌خانه به اختیار خودشان بدون اینکه کسی از آن‌ها اطلاعی داشته باشد حضور داشتند؛ حال اینکه نیت و انگیزه آن‌ها چه بوده و چه‌کاری می‌خواستند انجام دهند را نمی‌دانیم اما موضوع این‌گونه بوده و هیچ برخورد قضایی هم وجود نداشته و هیچ‌کسی هم آن‌ها را به اقدامات این‌چنینی هدایت نکرده و به اختیار خود خودشان بوده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس اضافه کرد: تلاش هم شده که در محلی که استراحت یا اختفا صورت گرفته است نیروهای امنیتی با تلاش زیاد آنجا را پیدا کنند، البته از شب گذشته هم موضوع مشخص است و خانواده آن‌ها هم خبردارند و محل حضور تقریباً لو رفت و مشکل خاصی هم نیست.

ذوالنوری در ادامه یادآور شد: هیچ بگیروببند و برخوردی هم در این قضیه نبوده و مهم این است که هم نیروهای امنیتی و هم‌خانواده آن‌ها متوجه شدند که کجا هستند و چیزی به نام ربودن و مخفی کردن و جایی بردن و موارد این‌گونه این‌چنینی وجود ندارد.

احمد امیرآبادی دیگر نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: «پیگیر موضوع برادران صدرالساداتی شدم، مسئولین مربوطه گفتند احضار و بازداشت نشدند و در حال حاضر در قم به سر می‌برند وزندگی عادی خودشان رادارند.»

صدرالساداتی آفتابی شدند اما در فضای مجازی

بعدازاین اظهارنظرها بود که فایل چنددقیقه‌ای ویدیویی از پدر این دو برادر منتشر که در کمال ناباوری اطلاعی از پسران خود نداشت.

شب گذشته و تنها ساعتی بعدازاین خبر بود که بالاخره برادران صدرالساداتی آفتابی شدند اما در فضای مجازی.

سید مهدی صدرالساداتی در صفحه شخصی خود در اینیستاگرام با انتشار تصویری نوشت: نه در قم هستیم نه اختفای اختیاری داشتیم، خدا به همه ما رحم کند.

وی با انتشار این پست به نمایندگان قم نیز طعنه زد و بلافاصله صفحه خود را به حالت خصوصی درآورد تا احتمالاً خیلی آن را نبینند و یا از شر پیام‌های مردمی در امان باشد.

البته این پایان کار نبود چراکه احمد امیرآبادی نماینده مردم قم بلافاصله واکنش نشان داد و گفت: «آقای صدرالساداتی به شما به قم آمدید و بعد به روستای فردو رفتید. در شهر کهک خرید کردید. بعدشم تهران رفتید. بعد هم به‌طرف کیاسر. پدر بزرگوار ادعا کرده بی‌خبر و نگرانم، به‌جای استوری به تماس با ایشان می‌گرفتید.

اما این پایان ماجرا نبود چراکه امروز تصویری از حضور یکی از این دو برادر در فروشگاهی در اطراف شهر قم منتشر شد و حجت‌الاسلام ذوالنور نیز آن را تأیید کرد و گفت: این‌ها مگر استوری نمی‌کنند خوب یعنی گوشی همراه آن‌ها هست، خوب به خانواده خود تماس می‌گرفتند و اطلاع می‌دادند.

وی افزود: وقتی موبایل در اختیار آن‌ها هست، کدام بازداشتی است که موبایل در اختیار داشته باشد و به‌راحتی استوری بزند.

ذوالنوری تأکید کرد: ما رد آن‌ها راداریم که در کجای قم بودند و در روستاهای قم بودند و فردو رفته بودند و حتی درجاهایی در مسیر حتی زغال برای قلیان خریدند هم همه این‌ها راداریم و مشخص است.

اما تا زمان نگارش این گزارش آخرین خبر از این دو برادر را می‌توان از زبان مهدی نقل کرد که در پستی در اینیستاگرام نوشته: همراهی این‌جانب از ابتدای سفر به بندرعباس تا شرایط کنونی به درخواست برادر بزرگ‌تر و بزرگوارم سید روح‌الله صدرالساداتی بوده و ایشان توضیحات خود را بیان خواهد کرد و بنده در این زمینه سکوت می‌کنم.



انتهای پیام/110

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, واکنش نمایندگان قم,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, صدرالساداتی آفتابی شدند اما در فضای مجازی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه