اخبار داغ

معاون اول قوه قضائیه:

اجازه فروش عزت و استقلال مردم به بیگانگان را نمی‌دهیم/ از کسانی که با دشمن ارتباط بگیرند نخواهیم گذشت

اجازه فروش عزت و استقلال مردم به بیگانگان را نمی‌دهیم/ از کسانی که با دشمن ارتباط بگیرند نخواهیم گذشت
معاون اول قوه قضائیه گفت: کسانی که با دشمن آگاهانه و نااگاهانه ارتباط برقرار کنند، بدانند در حافظه مردم و قوه قضائیه خواهد ماند و در آینده با آنان برخورد خواهد شد؛ مردم و قانون و قوه قضائیه از آن‌ها نخواهند گذشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلام‌حسین محسنی اژه‌ای عصر امروز در آئین تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری لرستان، ضمن تسلیت ایام محرم و همچنین گرامی‌داشت یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهدای 17 شهریور، اظهار کرد: نیازی به توصیف و تعریف از رووسای سابق و جدید دادگستری لرستان نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: آقای جعفر بدری(رئیس کل سابق دادگستری لرستان)حدود 9 سال به دنبال منافع مردم و انقلاب و ارزش‌های نظام بودند و آنچه در توان داشته را انجام دادند.

,

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه رئیس کل جدید دادگستری لرستان نیز فردی فعال در حوزه قضائی است، افزود: برای آقای رزم آرزوی عملکرد خوب  همراه توفیق و سلامتی داریم.

,

اژه‌ای یکی از وظایف حکومت اسلامی را تحقق عدل و گسترش حق دانست و بابیان اینکه این مهم از جمله ماموریت انبیاء الهی بوده است، عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در تحقق عدالت موثر است، همچنان‌که امام حسین(ع) از جان خود و همه عزیزانش برای اقامه حق و احیای معروف‌ها و جلوگیری از منکرها فدا کرد.

,

وی خاطرنشان کرد: هدف انقلاب که همان قسط و عدل بوده در صورتی محقق می‌شود که همه ما آمران به معروف و ناهیان از منکر شویم.

,

معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: قوه قضائیه همچنان که مصمم به مبارزه با انواع فساد به ویژه فساد اقتصادی است، از آمران به معروف و ناهیان منکر نیز حمایت می‌کند.

,

وی تصریح کرد: صیانت از اصل نظام بر همه واجب است و لذا با هر کسی که با زبان، قدم، قلم و حرکت در فضای عمومی، فیزیکی و مجازی بخواهد به نظام مقدس که مرهون خون شهدای اسلام و انقلاب است ضربه‌ای بزند برخورد کرده و اجازه عرض اندام نخواهیم داد و امروز ضروری است از منکراتی که در این راستا به وجود می‌آید برخورد کنیم.

,

اژه‌ای گفت: یکی از منکرهای بزرگ این است که یزید خواست محور حق را از جای خود بردارد و فردی فاسد را جایگزین کند؛ امروز اگر کسانی بخواهند با چهره نفاق و ظاهری به نظام و ارزش‌های انقلاب خیانت کنند، بایستی از این منکر جلوگیری کرد.

,

وی یادآور شد: کسانی که بخواهند عزت مردم و استقلال آن‌ها را به بیگانگان بفروشند بر همگان واجب است که به آن‌ها هشدار می‌دهیم و اگر توجه نکردند وارد میدان می‌شویم.

,

این مقام قضائی ادامه داد: کسانی که با دشمن آگاهانه و نااگاهانه ارتباط برقرار کنند، بدانند در حافظه مردم و قوه قضائیه خواهد ماند و در آینده با آنان برخورد خواهد شد؛ مردم و قانون و قوه قضائیه از آن‌ها نخواهند گذشت.

,

معاون اول قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه از مقام خود را برای برخورد قاطعانه با فساد از جمله فساد اقتصادی در چارچوب موازین و بدون تبعیض جزم کرده است.

,

محسنی اژه‌ای اظهار کرد: از این رو باید با حداکثر بهره‌گیری از شرایط ایجاد شده دست در دست هم داده و در راستای مبارزه با فساد و برطرف کردن بسترهای آن و اصلاح ساختارها اهتمام ورزیم.

,

وی عنوان کرد: مبارزه قاطع، بدون تبعیض و همه‌جانبه با فساد از جمله فساد اقتصادی انتظار و توقع مردم از مسوولان است.

,

به گزارش فارس، معاون اول قوه قضاییه همچنین از آحاد مردم خواست هرگونه اطلاعات در زمینه وقوع فساد را به دستگاه‌های انتظامی، امنیتی، قضایی و اجرایی منعکس کرده و از سویی در جهت تقویت معروفات نقش‌آفرینی کنند.

,

محسنی اژه‌ای ادامه داد: البته انعکاس موارد فساد از سوی مردم باید به دور از برداشت‌های شخصی و با مدارک مستند و مستدل باشد.

,

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مردم ولایتمدار لرستان در میادین و عرصه‌های مختلف امتحان خود را پس داده و شایسته خدمت هستند، افزود: مسوولان این استان باید در سایه همفکری در جهت رصد و حل مشکلات مردم برآیند، چرا که در این صورت بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد مشکلات قابل حل است.

,

معاون اول قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه بیت‌المال متعلق به عموم مردم است، گفت: امروزه در شرایط اعمال فشار دشمن و مشکلات اقتصادی مردم باید توجه ویژه‌تری نسبت به صرفه بیت‌المال و هزینه‌کرد آن داشت.

,

محسنی اژه‌ای در واکنش به نصب بنرهای متعدد خوش‌آمدگویی در سطح شهر خرم‌آباد اظهار کرد: آیا صرف هزینه برای نصب این تعداد بنر ضرورت داشت؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه