اخبار داغ

دادستان شیراز:

پلمب برخی سفره‌خانه‌ها و کافی‌شاپ‌ها ارتباطی با ماه محرم ندارد

پلمب برخی سفره‌خانه‌ها و کافی‌شاپ‌ها ارتباطی با ماه محرم ندارد
دادستان مرکز استان فارس گفت: برخورد با تخلفاتی نظیر عرضه و فروش و استعمال و مصرف موادمخدر و مشروبات الکلی در ماه محرم، به مراتب نسبت به سایر ایام شدیدتر و قاطع‌تر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حیدر آسیابی، در خصوص تصاویر و فیلم‌های منتشر شده مبنی بر تعطیلی برخی باغ رستوران، کافی شاپ و سفره‌خانه در شهرستان شیراز، گفت: ایجاد مزاحمت، اعمال خلاف اخلاق و ارتکاب جرائم مشهود، علت پلمب این اماکن بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با تائید مسدود شدن ورودی بافت قدیمی روستای میراثی قلات، هدف از این اقدام را جلوگیری از فعالیت باغ‌های غیرمجاز و تردد افراد به این اماکن اعلام کرد و گفت: طی سه ماه گذشته تعداد 110 باغ، رستوران، کافی شاپ، باغ مجالس، سفره‌خانه سنتی و ... تعطیل شده است.

,

آسیابی با اشاره تعطیلی و پلمب تعدادی رستوان و باغ، کافی شاپ و سفره خانه سنتی در کوچه ۱۶ بلوار دکتر حسابی شیراز، گفت: این واحدهای صنفی به دلیل ایجاد مزاحمت، اعمال خلاف اخلاق و ارتکاب جرائم مشهود و با توجه به شکایت‌های مردمی و اهالی محل تا اطلاع ثانوی تعطیل شده و پرونده تخلفات آنها در دادسرای ناحیه دو شیراز رسیدگی می شود.

,

وی با بیان اینکه دادستانی بر تمام مراحل تعطیلی این واحدها توسط پلیس اماکن اشراف و نظارت داشته است، گفت: طبق بررسی‌های انجام شده، هیچ کدام از واحدهای تعطیل شده مجوزهای لازم از اداره اماکن و بهداشت را نداشتند.

,

دادستان شیراز ادامه داد: موارد توقیف شده علاوه بر نداشتن مجوز، جرائمی نظیر ایجاد آلودگی صوتی بعد از ساعت ۱۲ شب، اختلاط زن و مرد در برگزاری مجالس، دامن زدن به مسائل غیر فرهنگی و اخلاقی، سرو مشروبات الکلی، عرضه و فروش و استعمال مواد مخدر را مرتکب شده‌اند.

,

آسیابی با تاکید بر اینکه ادامه فعالیت این اماکن بدون صدور مجوزهای قانونی امکان پذیر نیست، گفت: طبق قوانین واحدهای فاقد مجوز باید برای طی مراحل قانونی به اداره‌های اماکن و بهداشت مراجعه کنند.

,

وی خاطرنشان کرد که برای مالکان واحدهای تعطیل شده در خصوص سایر جرایم به غیر از نداشتن مجوز، پرونده قضایی تشکیل شده است.

,

به گزارش ایسنا ، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شیراز با تاکید براینکه برخورد قانونی با اماکن عمومی که قوانین را رعایت نکرده و برخلاف مقررات فعالیتی داشته باشند، تداوم دارد، گفت: علاوه بر شکایت های مردمی، پیگیری دادستانی، نیروی انتظامی و دیگر واحدهای نظارت کننده نیز در تعطیلی این اماکن دخیل بوده است.

,

وی در پاسخ به طرح موضوعی مبنی بر تعطیلی این اماکن برای حفظ حرمت ماه محرم، گفت: این اقدامات از سالیان گذشته وجود داشته و در مورد تعطیلی‌های اخیر نیز از چندماه پیش در شیراز شروع شده و تشدید پیدا کرده است و ارتباطی با ماه محرم ندارد.

,

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شیراز ادامه داد: البته برخورد با تخلفاتی نظیر عرضه و فروش و استعمال و مصرف موادمخدر و مشروبات الکلی در ماه محرم، به مراتب نسبت به سایر ایام شدیدتر و قاطع‌تر است، زیرا در سایر ایام برگزاری مجالس جشن مجاز و با رعایت کامل قوانین، منع قانونی ندارد.

,

آسیابی با بیان اینکه در صورتی که مشخص شود مقررات قانونی در برخی مکان ها درست اعمال نشده است، قطعا با مراجعی که مجوز صادر کرده است برخورد خواهیم کرد، گفت: در اجرای قوانین جاری مملکت قطعا با هرنوع اقدامی که امنیت شهروندان را با مخاطره مواجه کند، برخورد می‌شود.

,


انتهای پیام

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه