اخبار داغ

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه:

قیام سیدالشهدا(ع) مصداق بارز عمل صالح است/ عظمت و رهبری اباعبدالله (ع) فضای جامعه را متحول کرد

قیام سیدالشهدا(ع) مصداق بارز عمل صالح است/ عظمت و رهبری اباعبدالله (ع) فضای جامعه را متحول کرد
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: قیام سیدالشهدا علیه السلام مصداق بارز عمل صالح است و اگر رهبری نهضت عاشورا را فردی به غیر از امام حسین علیه السلام به عهد داشت این نهضت تأثیر گذاری بر جهان نداشت؛ عظمت اباعبدالله علیه السلام و رهبری ایشان فضای جامعه را متحول کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه شب گذشته در جمع عزاداران حسینی در محل حسینیه ثارالله شهر کرمان با بیان اینکه انقلاب‌های گوناگونی در سطح جهان رخ داده که پس از مدتی به دست فراموشی سپرده شده است، گفت: از جمله عوامل ماندگاری حادثه عاشورا می توان به اراده و مشی خداوند، حق طلبی و عدالت، پیشوایی امام معصوم علیه السلام اشاره کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی ادامه داد: نهضتی که بر اساس حق طلبی و مبارزه با ستم پایه ریزی شده باشد رنگ خدایی دارد و ماندگار است و قیام سیدالشهدا علیه السلام مصداق بارز عمل صالح است.

,

امام جمعه موقت قم با تأکید بر اینکه ایمان و اراده اباعبدالله علیه السلام و یاران ایشان به معنای تسلیم در برابر حق است، ابراز کرد: زمانی که امام حسین علیه السلام در مدینه مقدمات سفر خود را فراهم می کردند نزدیک ترین اقوام ایشان نزد امام آمدند و گفتند این سفر فاجعه بار است. اما سیدالشهدا علیه السلام فرمودند این راه برای من ابهام ندارد و روشن است اما مأموریتی الهی دارم گرچه می دانم از روی ظلم کشته می شود و سرم را از تن جدا می کنند.

,

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه در آن زمان راهی جز قیام نبود، تصریح کرد: امام حسین علیه السلام زنده و جاودانه است چرا که عمل صالح انجام داده است و عامل دیگری که نقش اساسی در ماندگاری عاشورا دارد احیا فطرت است؛ قیام امام حسین علیه السلام فطرت بشر را احیا کرد به این معنی که حس خدا جویی در حادثه عاشورا وجود داشت.

,

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه افرادی که تحت حکومت بی امیه بودند، تمام ویژگی های دینی خود را از دست داده بودند و به برکت نهضت سیدالشهدا علیه السلام بیدار شدند و در مسیر الهی قرار گرفتند، گفت: هر کس که با خداوند پیوند برقرار کند، فکر و اندیشه او جاودانه خواهد بود.

,

وی ادامه داد: اگر رهبری نهضت عاشورا را فردی به غیر از امام حسین علیه السلام به عهد داشت این نهضت تأثیر گذاری بر جهان نداشت؛ عظمت اباعبدالله علیه السلام و رهبری ایشان فضای جامعه را متحول کرد.

,

امام جمعه موقت قم با اشاره به اینکه مبلغ در صورتی موفق است که از قدرت رسانه ای به خوبی استفاده کند، گفت: امام معصوم می داند حرکت تبلیغی خود را چگونه برنامه ریزی و سازماندهی کند.

,

آیت الله حسینی بوشهری در پایان با بیان اینکه عاشورا هر ساله پر رونق تر برگزار می شود، خاطر نشان کرد: قانون دگرگونی، فرسودگی و از رونق افتادن در سراسر عالم حاکم است؛ اما شخصیت هایی هستند که گذر زمان آنها را از یاد نمی برد و امام حسین علیه السلام و یاران ایشان از جمله این شخصیت ها هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه