اخبار داغ

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان قزوین:

متعهد شده‌ایم کاندیدای خروجی شورا هرکس بود همه به آن تمکین کنیم/ جوان‌گرایی را سرلوحه ‌کار خود قرار داده‌ایم

متعهد شده‌ایم کاندیدای خروجی شورا هرکس بود همه به آن تمکین کنیم/ جوان‌گرایی را سرلوحه ‌کار خود قرار داده‌ایم
دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: علی‌رغم امکان دلبستگی هر کدام از اعضا به کاندیدایی خاص، اما متعهد شده‌ایم که خروجی شورا هر چه بود به آن تمکین کنیم؛ لذا مباحث مطرح شده مبنی بر از پیش مشخص بودن گزینه نهایی برای شرکت در انتخابات، تهمت و دروغ محض است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا سبحانی‌فرد در گفت‌وگو با  صبح قزوین با اشاره به ویژگی‌های کاندیداهای شورای وحدت انقلاب اسلامی استان قزوین اظهار کرد: ما کاندیداها را افراد انقلابی، متعهد و ولایی می‌دانیم که دارای خصوصیات اخلاقی ممتازی نسبت به دیگران در جامعه هستند؛ به ویژه اینکه چون آنها را در جریان نیروهای انقلابی، مقید و دین‌مدار تعریف می‌کنیم؛ قطعا متخلق به یک سری خصوصیات ویژه هستند لذا از نظر شخصیتی افرادی هستند که به قول و وعده خود عمل می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: انتظار ما از این افراد توجه به نکات اخلاقی و دینی است؛ که براساس آموزهای دینی ملزم به رعایت اصول تعریف شده هستند.

,

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان قزوین بیان کرد: علاوه بر این از کاندیداها دعوت و شرایط برای آنها بازگو شد که باید به صورت مکتوب و در جمع تعهدنامه‌ای امضا کنند و بر اساس آن کاندیداها به ما وکالت می‌دهند در صورتی که به خروجی سازوکار تمکین نکردند اسامی آنها را اطلاع رسانی و عمومی کنیم.

,

قائل به استفاده از تمام ظرفیت نیروهای سیاسی انقلاب هستیم

, قائل به استفاده از تمام ظرفیت نیروهای سیاسی انقلاب هستیم,

وی تصریح کرد: در بند آخر تعهدنامه قید شده که به شورای نیروهای انقلابی اسلامی وکالت می‌دهم در صورت عدم پایبندی اینجانب به اصول اعلام شده متن تعهدنامه را برای اطلاع افکار عمومی در رسانه‌ها منتشر نمایند و این بند توسط کاندیداها امضا می‌شود.

,

سبحانی‌فرد عنوان کرد: ما بیشتر با اتکاء به جنبه‌های دینی، اخلاقی و اجتماعی و نه حقوقی عمل کردیم؛ همچنین از اعضای شورا نیز تعهد گرفته‌ایم که خروجی جمع به هر نتیجه‌ای رسید، هرچند اگر خلاف خواسته قلبی آنها بود، به آن تمکین کنند.

,

وی در ادامه گفت: ما اعتقاد داشتیم که این حرکت باید همگانی باشد و از همه ظرفیت‌های سیاسی جریان انقلاب استفاده کنیم که با هم هم‌افزا، هم‌گرا و هم جهت شوند؛ لذا با این اعتقاد سراغ بقیه احزاب رفته و از دبیران احزاب دعوت کردیم که در گام نخست با دو حزب به توافق رسیدیم و به مرور تعداد احزاب افزایش یافت تا اینکه اکنون به 18 حزب رسیده است.

,

این مسئول تصریح کرد: در حقیقت مجموعه ای با حضور دبیران احزاب با عنوان شورای راهبری وحدت نیروهای انقلابی تشکیل شد و بعد با توافق همدیگر 43نفر شخصیت حقیقی به مجموعه اضافه شد و حدودا 60 نفر شدیم.

,

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان قزوین بیان کرد: در مراجعه به شهرستان‌های مختلف، بخش‌ها و مناطق این گلایه وجود داشت که چرا شما در مرکز کاندیداها را انتخاب کرده و ما باید بالاجبار به آن تمکین کنیم؟ چرا ما در تصمیم گیری‌ها لحاظ نمی‌شویم مگر ما نیروهای انقلابی نیستیم؟ که واقعا هم انتظار برحقی بود.

,

شروع رسمی فعالیت‌های شورا از نیمه دوم‌ماه رمضان

, شروع رسمی فعالیت‌های شورا از نیمه دوم‌ماه رمضان,

وی ابراز کرد: باید مردم سالاری دینی به معنای واقعی اتفاق بیفتد و فقط احزاب نباید در اتاق خلوتی بنشینند و چند نفر را انتخاب کنند و بقیه به آن عمل کنند؛ البته عملا هم می‌دیدیم که آن تصمیم منجر به نتیجه نمی‌شود؛ چرا که احزاب تصمیمی می‌گرفتند و جامعه تصمیمی دیگر.

,

سبحانی‌فرد عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده استفاده از ظرفیت تشکل‌های جوانان بود؛ مثلا در تهران هیچ تشکل دانشجویی جزو شورای وحدت نیست؛ اما در استان قزوین دو تشکیل دانشجویی شامل دبیر انجمن اسلامی و جامعه اسلامی دانشگاه بین المللی امام خمینی عضو شورای 18 نفره استان است.

,

وی اظهار کرد: شروع رسمی فعالیت شورای وحدت انقلاب اسلامی استان قزوین از نیمه دوم ماه ماه رمضان با حضور 18 حزب بود؛ به طوریکه در این‌بازه زمانی 17 جلسه راهبردی و 4 جلسه شورای 60 نفره تشکیل شده است و مجامع نیز در حال شکل گیری و ثبت‌نام هستند.

,

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان قزوین بیان کرد: در این مسیر تلاش داریم با تحولات ملی هماهنگ شده و ذیل وحدت کلی نیروهای انقلاب در سطح کشور عمل کنیم اما اقتضاعات استان در اولویت خواهد بود.

,

وی تاکید کرد: دوستان ستاد مرکزی هیچ الزام یا دخالتی در انتخاب کاندیداهای قزوین ندارند، ما نیز تمایلی به دخالت آنها نداریم؛ زیرا شناخت ما نسبت به استان بیشتر بوده و مسائل استانی را دقیق‌تر و بهتر درک می‌کنیم.

,

از انتقاد سازنده استقبال و مقابل وحدت شکنان می‌ایستیم

, از انتقاد سازنده استقبال و مقابل وحدت شکنان می‌ایستیم,

سبحانی‌فرد تصریح کرد: ضمن احترام به پیشکسوتان سیاسی و انقلابی استان پیرو منویات مقام معظم رهبری و گام دوم جوان‌گرایی را سر لوحه کار خود قرار داده‌ایم، در شورای 60 نفره نیز حداقل 30درصد اعضا را جوانان تشکیل می‌دهند؛ به طوریکه در هیچ کار سیاسیِ استانی و شهرستانی سابقه نداشته این تعداد جوان در بین اعضای تصمیم گیرنده حضور داشته باشند.

,

وی عنوان کرد: متاسفانه حضور خانم‌ها در شورای 60 نفره ما حد نصاب لازم را ندارد که در این مسئله، هم بانوان و هم ما مقصر هستیم؛ چراکه هم خانم‌ها باید در این مباحث بیشتر پیشقدم می‌شدند و هم اینکه ما پیشنهادات و رای بیشتری به حضور خانم‌ها می‌دادیم که این نقیصه باید در مجامع عمومی رفع شود.

,

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان قزوین بیان کرد: راه انتقادات باز است و پذیرای نقطه نظرات همه اعضا و احزاب هستیم و در این راستا جلسات متعددی برای شنیدن نقطه نظرات، انتقادات، راهکارها و پیشنهادات اعضا برگزار می‌شود.

,

وی عنوان کرد: گاهی برخی قصد انتقاد و پیشنهاد و ارائه نقطه نظر برای اصلاح امور ندارند؛ بلکه برای وحدت شکنی و اختلاف افکنی نقشه دارند که در این صورت این افراد را حذف کرده و اجازه وحدت شکنی و اختلاف افکنی به کسی نمی‌دهیم و در این زمینه هم با احدی تعارف نداریم.

,

سبحانی‌فرد ادامه داد: برخی اینطور بیان می‌کنند که گزینه‌ نهایی برای حضور در انتخابات از پیش تعیین شده و این موضوع مهندسی و از قبل بسته شده است؛ در حالیکه با قاطعیت اعلام می‌کنیم که ما به هیچ کاندیدایی قول ندادیم.

,

کار سیاسی را در ذیل دین‌مدادی انجام می‌دهیم

, کار سیاسی را در ذیل دین‌مدادی انجام می‌دهیم,

وی بیان کرد: علی رغم امکان دلبستگی هر کدام از اعضا به کاندیدایی خاص، اما با هم متعهد شده‌ایم که خروجی شورا هر چه بود به آن تمکین کنیم؛ لذا مباحث مطرح شده مبنی بر از پیش مشخص بودن گزینه نهایی برای شرکت در انتخابات، تهمت و دروغ محض است.

,

این مسئول ابراز کرد: همواره به همه کاندیداها هم تاکید داشته‌ایم که ما به خروجی این مجموعه و مکانیزم، عمل کرده و به خرد جمعی تمکین خواهیم کرد.

,

وی تصریح کرد: قطعا هر کار بزرگ اجتماعی و سیاسی ممکن است نواقصی هم داشته باشد و نمی‌توان 100درصد اطمینان حاصل کرد که این مکانیزمی که ما پیش می‌بریم؛ به طور کامل منطبق بر استانداردها و واقعیت‌ها است؛ اما تلاش ما بر این است که کمترین خطا را داشته باشیم.

,

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان قزوین بیان کرد: از دلسوزان نظام و انقلاب، از علما، بزرگان و نخبگان خواهش می‌کنیم ما را از نقطه نظرات خود بی‌بهره نکنند و انتقادات خود را بیان کنند که کار سالم‌تر و بهتر پیش برود.

,

وی عنوان کرد: ما کار سیاسی را در ذیل دین‌مدادی خود انجام می‌دهیم؛ بنابراین مولفه‌های دینی را کاملا رعایت کنیم؛ لذا به موازین دینی، اسلامی، شرعی و عرفی مقید هستیم و نمی‌خواهیم کار سیاسی در تضاد با دین انجام دهیم.

,

سبحانی‌فرد گفت: بیاییم همگی تعصبات خود را نسبت به فرعیات کمتر کرده و بیشتر تعصب انقلاب و نظام را داشته باشیم و مصالح مردم و جامعه را در نظر بگیریم.

,

وی تاکید کرد: هر اندازه که از تعلقات شخصی، فردی، گروهی و حزبی فاصله بگیریم به همان میزان می‌توانیم دقیق‌تر قضاوت کنیم.

,

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان قزوین در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم این کار را به سرانجام مطلوب برسانیم و در نهایت ما و جامعه انتخابی داشته باشیم که انتخاب اصلح به معنای واقعی کلمه باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه