اخبار داغ

توصیه پلیس فتا به شهروندان؛

مراقب کلاهبرداران نذری در فضای مجازی باشید

مراقب کلاهبرداران نذری در فضای مجازی باشید
جانشین رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت : برخی افراد در فضای مجازی تحت عنوان «نذری اینترنتی» و یا کمک به "برپایی موکب" از مردم کلاهبرداری می‌کنند که هوشیاری در مقابل ترفند این افراد ضروری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازراه آرمان؛ با پیشرفت تکنولوژی های متعدد و پیشرفت لوازم ارتباط جمعی کلاهبرداری نیز به همان نسبت روند رو به رشدی پیدا کرده است. دیگر نباید انتظار داشته باشیم که کلاه برداری فقط به شیوه های سنتی انجام شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

هر روز کلاهبرداران به مناسبت های متفاوت قصد سودجویی و کلاهبرداری از مردم را دارند که همگان باید نسبت به آن آگاهی کافی را داشته باشند تا در دام کلاهبرداران دچار نشوند.

,

از جمله آن می توان به "پرداخت نذورات" و یا "کمک به "برپایی موکب" به مناسبت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی اشاره کرد که در این رابطه مسعود نامجو جانشین رئیس پلیس فتا استان کرمان به خبرنگار ما گفت: مردم از درگاه‌های اینترنتی معتبر نسبت به پرداخت نذورات خود اقدام کنند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

,

وی افزود: برخی افراد در فضای مجازی تحت عنوان «نذری اینترنتی» از مردم کلاهبرداری می‌کنند که هوشیاری در مقابل ترفند این افراد ضروری است.

,

جانشین رئیس پلیس فتا استان کرمان ادامه داد: سودجویان از طریق پیامک هایی با مضمون "نذورات" را از طریق شبکه های اجتماعی دست به دست می فرستند و چون مردم ما روحیه مذهبی و خیرخواهانه دارند و اکثرا دوست دارند کمک نمایند ممکن است اقدام به چنین کاری کنند که باید هوشیار باشند.

,

نامجو عنوان کرد: کلاهبرداران در این زمینه نیز لینک هایی برای کاربران می فرستند و از آنها می خواهند تا از طریق کلیک کردن روی لینک وارد درگاه بانکی شده و اطلاعات کارت خود را وارد نمایند که این هدف ربایش اطلاعات است.

,

وی بیان داشت: این افراد با جلب اعتماد مردم درفضای مجازی با دریافت مبالغی به عنوان نذری و یا کمک به افراد نیازمند حساب کاربران را هک کرده و سپس نسبت به برداشت آن اقدام می‌کنند.

,

با توجه به مدرنیزه و روند رو به رشد جامعه کلاهبرداری ها نیز شیوه های جدیدی به خود گرفته اند که مردم باید نسبت به این شیوه های مدرن آگاهی داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه