اخبار داغ

در گفتگویی بررسی شد؛

تشریح نقش حضرت زینب کبری(س) در قیام عاشورا

تشریح نقش حضرت زینب کبری(س) در قیام عاشورا
مسئول بسیج اساتید خواهران طلبه در استان کرمان گفت: خانم حضرت زینب کبری سلام الله علیها در روز عاشورا و پس از این حادثه نیز نقش خود را در قالب خواهر، مادر، عمه و همراه به خوبی ایفا کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صدیقه منتظر مسئول بسیج اساتید خواهران طلبه در استان کرمان در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت امام حسین علیه السلام در خصوص نقش و جایگاه بانوان در نهضت عظیم عاشورا گفت: بانوان نقش بسیار موثری در قیام سیدالشهدا علیه السلام داشتند؛ مادر و همسر وهب را می بینیم که با انگیزه دادن به او موجب می شوند که وهب در رکاب سیدالشهدا علیه السلام قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با اشاره به اینکه همسر زهیر ابن قین نقش پر رنگی در حضور او در جمع یاران سیدالشهدا علیه السلام داشت، اظهار کرد: حضرت زینب کبری سلام الله علیها از همان ابتدا که می خواستند از مکه حرکت کنند نقش پر رنگی را ایفا کردند.

,

منتظر ادامه داد: این مسئله نشان می دهد با وجود آنکه حضرت زینب کبری سلام الله علیها می دانستند که شاید بازگشتی در این سفر نباشد اما فرزندان را با خود بردند و در طول مسیر به همگان انگیزه می دادند.

,

مسئول بسیج اساتید خواهران طلبه در استان کرمان افزود: خانم حضرت زینب کبری سلام الله علیها در روز عاشورا و پس از این حادثه نیز نقش خود را در قالب خواهر، مادر، عمه و همراه به خوبی ایفا کردند.

,

وی با بیان اینکه پس از واقعه عاشورا رسالت اصلی بر عهده امام سجاد علیه السلام بود، گفت: این در حالی است که حضرت زینب کبری سلام الله علیها به عنوان بانویی که فرماندهی لشکر و کاروان را به عهده دارند، مطرح می شوند.

,

منتظر عنوان کرد: امام سجاد علیه السلام بر طبق  شواهد تاریخی نباید خیلی خودشان را مطرح می کردند به دلیل اینکه خیلی ها گمان می کردند که با شهادت حضرت علی اکبر علیه السلام، جانشین امام حسین علیه السلام به شهادت رسیده است و لذا حضرت زینب کبری سلام الله علیها در آن شرایط باید مراقب وارث ولایت و امامت می بودند.

,

مسئول بسیج اساتید خواهران طلبه در استان کرمان با تأکید بر این خانم زینب کبری سلام الله علیها در آن شرایط می بایست رسالت کربلا و حادثه عاشورا را به گوش همگان می رساند، ابراز کرد: این بانوی گرانقدر در طول مسیر خطبه هایی را قرائت می کردند و از فرزندان و اسرا دفاع می کردند که این موارد نشان دهنده رسالت حضرت زینب کبری سلام الله علیها بود.

,

وی اظهار کرد: در شام امام سجاد علیه السلام رهبری را علنا به دست می گیرند و رسالت یاد شده برای حضرت زینب کبری سلام الله علیها سبک تر می شود و این مسئله نشان می دهد که بانوان توانایی دادن انگیزه را دارند.

,

منتظر با تأکید بر اینکه بانوان در شرایط کنونی باید زینب  گونه عمل کنند، تصریح کرد: زنان باید وظیفه مادری و همسر داری خود را به خوبی انجام دهند و با توجه به اینکه جبهه وسیعی در فضای مجازی علیه جوانان مسلمان ما ایجاد شده است مادران و بانوان باید مراقبت کنند و در این بین استفاده از شیوه های تربیتی می تواند موثر باشد.

,

مسئول بسیج اساتید خواهران طلبه در استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: بانوان فرزندان خود را به حضور در مجالس اباعبدالله علیه السلام تشویق کنند چرا که زنده نگهداشتن یاد امام حسین علیه السلام تضمین کننده عاقبت به خیری فرزندان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه