اخبار داغ

مسئول واحد سفیران انجمن اهدای عضو ایرانیان :

واحد سفیران اهدای عضو در قزوین راه‌اندازی شد/ نخستین غرفه اهدای عضو در تاسوعا و عاشورا برپا می‌شود

واحد سفیران اهدای عضو در قزوین راه‌اندازی شد/ نخستین غرفه اهدای عضو در تاسوعا و عاشورا برپا می‌شود
مسئول واحد سفیران انجمن اهدای عضو ایرانیان گفت: اکنون ۱۶هزار سفیر اهدای عضو در کشور وجود دارد و با راه اندازی رسمی واحد سفیران در استان قزوین جذب و فعالیت آنان آغاز شد و باید دانست که تاثیر این افراد در جلب رضایت و فرهنگ‌سازی اهدا از اهمیت بالایی برخوردار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین، هفته گذشته اولین دوره آموزشی تخصصی و مدیریتی فراهم‌آوری اعضای پیوندی (آیروس) استان قزوین باحضور مسئولان انجمن اهدای عضو ایرانیان، مسئولین دانشگاه علوم پزشکی قزوین، پزشکان، پرستاران و کوردیناتورها در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

همزمان با برگزاری این دوره، نخستین دوره آموزشی سفیران اهدای عضو استان و انتخابات کمیته مرکزی سفیران در قزوین نیز برگزار شد.

,

با شکل گیری مجمع عمومی سفیران در استان فعالیت‌ها بصورت داوطلبانه و در قالب NGO با هماهنگی کارشناسان و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی آغاز به فعالیت کرده و در راستای نهادینه ساختن و فراگیرکردن فرهنگ اهدای عضو اقداماتی را انجام می‌دهند.   

,

نخستین غرفه انجمن اهدای عضو همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی در پیاده راه سبزه میدان برپا می‌شود و علاقمندان جهت آشنایی، عضویت در سفیران و دریافت کارت اهدای عضو می‌توانند در تمام ساعات این دو روز به این غرفه مراجعه کنند. 

,

, ,

در راستای آشنایی بیشتر با مسئول واحد سفیران انجمن اهدای عضو ایرانیان گفت‌وگو کردیم.

,

 

,

مهرداد آرامش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: سفیر نیروی داوطلبی است که برای گسترش فرهنگ سازی اهدا فعالیت می‌کند و نیاز به نیروی مردمی دارد، سفیر این فرهنگ سازی را وظیفه خود می‌داند.

,

وی ادامه داد: در واقع سفیران افرادی عاشق هموطنان هستند و از مرگ آن‌ها به علت نرسیدن ارگان رنج می‌برند، از این رو در حد توان خود در راستای نهادینه ساختن فرهنگ اهدای عضو تلاش می‌کنند.

,

مسئول واحد سفیران انجمن اهدای عضو ایرانیان درباره تاثیر سفیران در فرهنگ اهدای عضو ابراز کرد: باتوجه به آمار علمی 50درصد سفیران و 50درصد نیز پزشک و تجهیزات در میزان اهدای عضو نقش دارند، اما معتقدم این تاثیرگذاری 100درصد است، چراکه با عدم رضایت برای اهدا نقش تجهیزات و پزشک نیز به صفر می‌رسد، بنابراین اهمیت سفیران و فرهنگ سازی در این مجموعه قابل توجه است.

,

وی عنوان کرد: اکنون 16هزار سفیر ثبت نام شده در سراسر کشور وجود دارد و با توجه به راه‌اندازی واحد سفیران در استان قزوین از امروز ثبت نام و جذب سفیر و آشنایی با این واحد در این استان نیز بطور جدی آغاز خواهد.

,

فعال انجمن اهدای عضو ایرانیان افزود: سفیران در استان برای فرهنگ سازی اهدا فعالیت‌های مختلفی را انجام می‌دهند که اقدامات در واحد مددکاری انجمن و پیگیری‌های از اهداکنندگان اهداشوندگان از جمله آن‌ها هستند.

,

 

,

وی درباره جایگاه آموزش برای سفیران اذعان کرد: آموزش و آگاهی خود سفیران از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل جلسات توجیهی و کلاس‌های مختلفی برای آنان برگزار می‌شود.

,

, ,

آرامش اذعان کرد: همه ایرانی‌ها اگر آگاه باشند یک سفیر هستند و امیدوارم به آن آگاهی و هر ایرانی یک سفیر برسیم.

,

وی تاکید کرد: اکنون 26هزار نفر در کشور در صف اهدا قرار دارند و روزانه 7تا 10نفر بدلیل نرسیدن ارگان جان خود را از دست می‌دهند این درحالی است که سالانه 2هزار و 500تا 4هزار نفر قابلیت اهدای عضو دارند و صرفا خانواده 923نفر از آن‌ها راضی به اهدای عضو می‌شوند.

,

مسئول واحد سفیران انجمن اهدای عضو ایرانیان ادامه داد: با نهادینه شدن فرهنگ اهدای عضو و رضایت خانواده افراد مرگ مغزی تمام افراد نیازمند به دریافت عضو موفق به پیوند خواهند شد، چراکه درحالت ایده آل هر فرد دارای 8ارگان و 53نسوج قابل اهداست.

,

وی در پایان گفت: علاوه بر بیمارانی که با دریافت ارگان از مرگ نجات پیدا می‌کنند، اهدای نسوج به ارتقای کیفیت زندگی افراد نیازمند نیز کمک می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه