اخبار داغ

رئیس اتحادیه قصابان کرمان عنوان کرد؛

تعطیلی بیش از 40 قصابی به دنبال افزایش نرخ گوشت/ توقف واردات گوشت با ارز دولتی عامل افزایش مجدد قیمت این کالا در کشور

تعطیلی بیش از 40 قصابی به دنبال افزایش نرخ گوشت/ توقف واردات گوشت با ارز دولتی عامل افزایش مجدد قیمت این کالا در کشور
رئیس اتحادیه قصابان کرمان گفت: توقف واردات گوشت با ارز 4 هزار و 200 تومانی و واردات این کالای اساسی با ارز نیمایی بار دیگر سبب بالا رفتن قیمت گوشت و کاهش قدرت خرید مردم شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فتح الله مویدی رئیس اتحادیه قصابان کرمان در ارتباط با وضعیت بازار گوشت در ماه محرم به خبرنگار راه آرمان گفت: متاسفانه دولت مردان در تامین و تهیه گوشت مصرفی مردم کوتاهی کردند و این امر در ابتدای سال 98 به دنبال خروج غیر قانونی دام از کشور محقق شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با اشاره به آغاز خروج غیر قانونی دام درجه یک از کشور از اسفندماه سال گذشته، عنوان کرد: از ابتدای سال جاری با پدیده کمبود گوشت همگانی در کشور مواجه شدیم و همین امر سبب بالا رفتن چند برابری قیمت گوشت در سراسر کشور شد.

,

رئیس اتحادیه قصابان کرمان افزود: در حال حاضر گوشت درجه یک کهره و بره در شهر کرمان با قیمت 100 هزار تومان به ازای هر کیلو ارائه می شود همچنین گوشت گاو و شتر، بدون چربی و استخوان بین 80 تا 90 هزار تومان به فروش می رسد.

,

توقف واردات گوشت با ارز دولتی عامل افزایش مجدد قیمت این کالا در کشور

, توقف واردات گوشت با ارز دولتی عامل افزایش مجدد قیمت این کالا در کشور,

مویدی ابراز داشت: گوشت برزیلی و گوشت گرم گوسفندی که پیش از این دولت با ارز 4 هزار و 200 تومانی وارد می کرد در حال حاضر وجود ندارد و اکنون با ارز نیمایی وارد شده و گوشت برزیلی با قیمت 50 هزار تومان به ازای هر کیلو عرضه می شود.

,

وی یادآور شد: گوشتی که از طریق واردات  توسط دولت به سازمان پشتیبانی امور دام داده شده به نظر  می رسد نرخی بالاتر از نرخ گوشت آزاد داشته باشد، گوشت در بازار کم نیست اما قیمت آن بالا است.

,

رئیس اتحادیه قصابان کرمان تصریح کرد: سال های قبل خوراک دام توسط دولت وارد می شد و با قیمت مناسب در اختیار دامدار قرار می گرفت و به تناسب آن گوسفندان رشد مناسبی داشتند و با کمبود مواجه نبودیم.

,

مویدی ادامه داد: دولت فعلی تمامی کمک هایی که به دامداران می شد را قطع کرده است علاوه بر آن چند روز قبل قیمت سبوس توسط سازمان صنعت و معدن دو برابر شد که با واکنش وزیر جهاد کشاورزی همراه بود، بالا رفتن قیمت شیر در چند روز گذشته به دنبال این افزایش قیمت بی خرادانه ایجاد شد.

,

کاهش قدرت خرید مردم به دنبال افزایش نامتعارف قیمت گوشت

, کاهش قدرت خرید مردم به دنبال افزایش نامتعارف قیمت گوشت,

وی تاکید کرد: قیمت بالای گوشت، قدرت خرید مردم را کاهش داده به طوری که بیش از40 واحد قصابی در کرمان تعطیل شده است.

,

رئیس اتحادیه قصابان کرمان اظهار داشت: از آنجایی که در دامداری های استان دام کافی وجود ندارد مجبور به واردات دام از سایر استان ها هستیم بنابراین علاوه بر هزینه دام مجبور به پرداخت هزینه های مربوط به حمل و نقل نیز هستیم که تاثیر زیادی بر قیمت نهایی گوشت دارد.

,

مویدی مطرح کرد: جای تاسف دارد که مسئولان در ارتباط با تامین گوشت که مسأله ای فنی است و برای حل مشکلات آن باید با اهل فن مشورت کنند بی تفاوت هستند و اقدامی انجام نمی دهند.

,

وی افزود: دامی که در حال حاضر در کشتارگاه ها کشته می شود وزنی حدود 12 کیلو دارد در حالی که اگر علوفه مناسب به آن ها داده می شد و به 20 کیلو می رسد کمک شایانی به حل معضل گوشت می کرد.

,

رئیس اتحادیه قصابان کرمان خاطرنشان کرد: مسئولان ما تنها شعار دادن را یاد گرفته اند و از عمل به این شعارها خودداری می کنند از آنجایی که دام و گوشت جز کالاهای اساسی محسوب می شوند متاسفانه دولت این دو را رها کرده و به فکر سبد خانوار مردم نیست.

,

مویدی بیان داشت: مسئولان باید نسبت به تخلفات زیادی که در ارتباط با عرضه کالاهای اساسی در کشور صورت می گیرد برخورد جدی و سراسری کنند تا استان های محدودی متضرر نشوند.

,

 وی در ارتباط با عدم وجود کشتارگاه مکانیزه در شهر کرمان به خبرنگار راه آرمان گفت: سال های گذشته کشتارگاه اصولی در شهر کرمان وجود نداشت با پیشنهاد مسئولان مکان اولیه به جاده زنگی آباد انتقال یافت.

,

رئیس اتحادیه قصابان کرمان تشریح کرد: متاسفانه کشتارگاه صنعتی کرمان با امکانات اندکی که در اختیار دارد؛ نیمه صنعتی هم محسوب نمی شود، همچنین از نظر بهداشتی وضعیت وخیمی دارد به طوری که فاضلاب این مکان به صورت غیر اصولی رها شده است.

,

مویدی یادآور شد: شهرداری با عنوان عدم توانایی در اداره کشتارگاه آن را به بخش خصوصی واگذار کرد و با توجه به  ضرر 2 میلیاردی بخش خصوصی، در ایام نوروز سال جاری، بخش خصوصی از اداره کشتارگاه انصراف داد و در حال حاضر این مکان برای فروش به مزایده گذاشته شده است.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به شکایت سازمان محیط زیست از شهرداری به علت عدم رعایت نکات بهداشتی و زیست محیطی، شهرداری مقصر شناخته شده است اما تاکنونی اقدامی از سوی این ارگان در راستای حل مشکلات مذکور انجام نشده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه